דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוסול

עיראק / לפחות 230 נהרגו בהפצצת בניין מגורים בבירת דאע"ש בעיראק - מוסול

ההפצצה, ככל הנראה ע"י כוחות הקואלציה הבינלאומית נגד דאע"ש, פגעה אתמול (ה') בבוקר בבנייני מגורים במערב העיר | האו"ם פרסם כי 400,000 אזרחים לכודים בכיס הנצור בו דאע"ש שולט במערב מוסול

אזרחים עיראקים בשכונה במוסול ששוחרה מידי דאע"ש, מרץ 2017  (צילום: AP Photo/Felipe Dana)
אזרחים עיראקים בשכונה במוסול ששוחרה מידי דאע"ש, מרץ 2017 (צילום: AP Photo/Felipe Dana)
אוריאל לוי

בעוד נמשכים הקרבות בלב העיר העתיקה של מוסול, הפצצה אווירית של הקואליציה הבינלאומית נגד דאע"ש פגעה אתמול (חמישי) בבוקר בבנייני מגורים של אזרחים עיראקים, וגרמה למותם של מאות הרוגים. ארה"ב אמרה כי היא חוקרת את האירוע.

רשת הטלויזיה הכורדית RUDAW דיווחה הבוקר כי לפחות 230 בני אדם נהרגו כתוצאה מההפצצה המיוחסת לבריטניה או ארה"ב בשכונת אל-ג'דידה שבמערב מוסול. בשעות הצהריים, דיווח כתב הרשת השוהה במקום כי מאחד הבניינים שהופצצו הוצאו 137 גופות, מרביתן של אזרחים, וכ-100 בני אדם נוספים נהרגו בקרבת מקום.

קצין מהכוחות המיוחדים של צבא עיראק אמר לניו יורק טיימס כי שלושת הבניינים הופצצו על ידי הקואליציה בהובלת ארה"ב, לאחר שחיילי היחידה שלו זיהו בהם צלפים של דאע"ש וביקשו מהאמריקאים להפציץ אותם. "לאחר ההפצצות הופתענו מכך שאזרחים נפגעו, לדעתי זו הייתה מלכודת של דאע"ש שמטרתה לגרום לארה"ב להפסיק את ההפצצות האוויריות ולהפנות את דעת הקהל נגדינו".

דובר מטה הפיקוד המרכזי, האחראי על תיאום הפעילות הצבאית של ארה"ב בעיראק ובסוריה, מסר לאינדיפנדנט הבריטי כי הפנטגון "מודע לאבדן" שדווח ברשת RUDAW וחוקר את האירועים. אם ימצא כי ההפצצה אכן בוצעה על ידי הצבא האמריקאי אזי שמדובר בהפצצה הקטלנית ביותר של צבא ארה"ב מאז הפלישה לעיראק לפני 14 שנים.

https://twitter.com/iraqinside/status/844175812081451008

סוכנות הידיעות DPA ציטטה קצין בכיר בצבא עיראק, אשר דיווח כי 108 גופות של אזרחים אותרו במקום, לאחר שמטען של דאע"ש התפוצץ. פעיל זכויות אדם ממוסול, אמר לסוכנות הידיעות כי-130 בני אדם נהרגו כתוצאה מהפצצה אווירית כפולה שנערכה שם. הפעיל טען כי גם צבא עיראק הפציץ בשכונה.

בתוך כך, פרסם האו"ם הודעה, לפיה הוא מעריך כי 400,000 אזרחים לכודים בכיס הנצור בו דאע"ש שולט במערב מוסול. האו"ם מזהיר כי אזרחים אלה חסרי הגנה, חסרי מזון ותרופות, ולכודים באש מכל הכיוונים. דאע"ש עושה שימוש צבאי בבנייני מגורים, יורה מתוכם, חופר בהם מנהרות טרור, וממלכד אותם, על מנת לפגוע בכוחות הצבא העיראקי.

כ-1,000 אזרחים נהרגו או נפצעו במהלך הלחימה במערב מוסול בחודש האחרון, מרביתם נפגעו מהפצצות ארטילריה של צבא עיראק, ובהפצצות אוויריות של צבא עיראק והקואליציה בהובלת ארה"ב, כך מסר גורם רפואי רשמי המצוי בשדה הקרב לסוכנות הידיעות A.P. ארגון אחר, היושב בלונדון ועוקב אחר ההתרחשויות, מאמין שהמספר גבוהה מזה בהרבה, וטוען כי הוא תיעד לפחות 300 מקרי מוות של אזרחים בחודש האחרון. בצידה המזרחי של מוסול, נהרגו כ-1,600 אזרחים ביותר מ-100 ימי לחימה, מתוכם למעלה מ-1,000 נטבחו בידי דאע"ש.

רשת אל ערבייה מדווחת כי כ-500 גופות, רובן של נשים וילדים, חולצו בימים האחרונים מכמה שכונות במערב מוסול, שהופצצו על ידי כוחות הקואליציה במסגרת הקרבות נגד דאע"ש. הרשת מדווחת מפי מקורות עיראקיים כי מחבלי דאע"ש כלאו את האזרחים בבתים שבהם התבצרו והשתמשו בהם כמגן אנושי, בניסיון להפסיק את ההפצצות מן האוויר. על פי הדיווח, מיד לאחר שנודע שבבתים מסתתרים אזרחים הוחלט להפסיק את ההפצצות.

https://twitter.com/iraqi_day/status/844605043059965955

הרשויות העיראקיות נמנעות מלפרסם נתוני אמת על מספר החיילים העיראקים שנפלו בקרבות השונים. דאע"ש טוענים כי בחודש האחרון הרגו 1,300 לוחמים עיראקים, וכי הם הוציאו 80 פיגועי התאבדות. לפי הערכות, הצבא העיראקי איבד עד כה כבר אלפי חיילים בלוחמה על מוסול, שנכבשה על ידי דאע"ש תוך יומיים בלבד בתחילת יוני 2014.

https://twitter.com/iraqi_day/status/844595485373616128

הקרע בתוך האיסלם

כיבוש העיר מוסול על ידי צבא עיראק מלבה את הקרע השיעי – סוני במדינה השסועה. בשבועות האחרונים הופצו ברשתות החברתיות סרטונים המציגים את לוחמי צבא עיראק, שיעים ברובם, מתעללים באזרחים סונים, מכים אותם ומוציאים אותם להורג. במתקפה על מערב העיר משתתפים גם לוחמי המיליציה השיעית, 'חש'ד על שעבי', שידועה ביחסה האכזרי לאוכלוסיה הסונית, מה שמגביר את המתחים בין הזרמים במדינה.

מוסול, בה רוב סוני, היא המעוז הגדול האחרון של דאע"ש בעיראק והעיר הגדולה ביותר שהצליחו כוחות הארגון הרצחני לכבוש. לאחר שכבש את מוסול, החל דאע"ש לבצע בה פשעים נגד האנושות שכללו מעשי טבח באזרחים נוצרים, יזידים ושיעים. לאחרונה נחשף סמוך לעיר בור הריגה שבו טמונים גופותיהם של כ-4,000 בני אדם שנרצחו על ידי דאע"ש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!