דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

בעולם / דיווח: רוסיה מעבה כוחות בגבולה היבשתי עם קוריאה הצפונית

זאת לאחר שסין שלחה בשבוע שעבר כ-150,000 חיילים לגבול קוריאה הצפונית | ארה"ב הצהירה כי נושאת מטוסים שלה וצי ספינות נמצאים באזור ויחד עם הצהרות יפן, והתגרויות המשטר הדיקטטורי בקוריאה הצפונית, המתח באזור גואה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: סוכנות AP).
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: סוכנות AP).
אוריאל לוי

המתיחות בחצי האי הקוריאני נמשכת. בצל האיומים ההדדיים בין הממשלות בוושינגטון ופיוניאנג, דווח אמש (חמישי) בדיילי מייל הבריטי כי רוסיה מעבה את כוחותיה הצבאיים בגבולה היבשתי עם קוריאה הצפונית. זאת לאחר שסין שלחה בשבוע שעבר כ-150,000 חיילים לגבול קוריאה הצפונית, וארה"ב ויפן שלחו נושאות מטוסים וצי סטי"לים לחופיה.

על רקע המתיחות בין קוריאה הצפונית וארצות הברית, נמשכות חגיגות יום הולדתו של מייסד האומה קים איל סונג. ביום ראשון האחרון בטקס בו נכח מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, הוקרן סרטון של ערים אמריקניות נחרבות מפצצות אטום והדגל של ארצות הברית עולה באש. למחרת האירוע, צפון קוריאה ערכה ניסוי כושל בטיל בליסטי, וזאת למורת רוחם של מנהיגי ארה"ב ויפן שאיימו לפתוח במלחמה אם ניסוי כזה ייערך. פרשנים מעריכים כי לארה"ב ויפן יש חלק פעיל בכישלונו של הטיל הבליסטי. אתמול פרסמה מועצת הבטחון של האו״ם גינוי חריף לניסיון השיגור של הטיל, והזהירה את פיוניאנג ש"לא לערוך ניסויים בלתי חוקיים נוספים".

בצל המתיחות הגוברת, והחשש כי תפרוץ מלחמה בין קוריאה הצפונית ליפן, ארה"ב ושכנתה מדרום, דווח אתמול ברשתות החברתיות ובדיילי מייל הבריטי כי רוסיה החלה להניע כוחות צבאיים רבים לעבר גבולה היבשתי עם קוריאה הצפונית – גבול שאורכו 15 ק״מ. ע״פ הדיווח, המסתמך על סרטוני ווידאו שצולמו על ידי תושבים במחוז פרימורסקי, רכבות עמוסות טנקים וציוד צבאי אחר עשו דרכם בימים האחרונים לכיוון הגבול, כמו גם מסוקי תובלה שמובילים ציוד כבד.

לפני שבוע הודיעה סין כי שלחה 150,000 חיילים לגבול שלה עם קוריאה הצפונית, וזאת על מנת "להרגיע את רוחות המלחמה". סין שנחשבת השותפה הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית, ובעלת ברית הגנה הדדית איתה מאז 1961, שלחה את הכוחות הצבאיים לאחר שיחה טלפונית בין הנשיא טראמפ לבין נשיא סין שי ג'ינאנפינג.

 

בין היתר נכתב בדיילי מייל הבריטי שרוסיה וסין חוששות כי במקרה בו תפרוץ מלחמה בחצי האי הקוריאני, הן יוצפו במיליוני פליטים שעשויים לערער על הביטחון בתוך מדינותיהן.

https://twitter.com/lindsey_meee/status/852307913364443136

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!