דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / אסד טוען כי האחראים לפיגוע הנורא נגד ילדים בסוריה הם ג'בהת א-נוסרה

דבריו של בשאר אסד צוטטו על ידי סוכנות ידיעות רוסית | עד כה אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע באופן רשמי | אנשי האופוזיציה הסורית מאשימים את אסד וטוענים כי המשאית שהתפוצצה היא של הסהר האדום

זירת הפיגוע בסוריה (Thiqa News via AP)
זירת הפיגוע בסוריה (Thiqa News via AP)
אוריאל לוי

בשאר אל-אסד האשים אתמול (שישי) את "תחריר אל-שאם", זרוע אל-קאעידה בסוריה, כי היא אחראית לפיגוע המחריד נגד המפונים בחלב לפני שבוע. האפיפיור גינה ביום ראשון את הפיגוע, אך אף ארגון לא נטל אחריות באופן רשמי עד כה. על פי עדויות של פצועים ועיתונאים ששהו במקום, משאית גדולה הגיעה למקום, ונהגה חילק חטיפי צ'יפס בחינם. ילדים שיעים רבים ששהו במקום רצו לעבר המשאית על מנת לקבל חטיפים ואז המשאית התפוצצה. ארגון זכויות אדם סורי שמקום מושבו בלונדון דיווח כי בפיגוע נרצחו לפחות 68 ילדים ועוד 58 גברים ונשים, ביניהם סונים ושיעים.

בשאר אל-אסד (צילום: סוכנות AP)
בשאר אל-אסד (צילום: סוכנות AP)

מנגד, אנשי האופוזיציה הסורית טוענים כי המשאית שהתפוצצה היא אחת משלוש משאיות של הסהר-האדום שהגיעו על מנת לטפל במפונים. חשבונות רשמיים של האופוזיציה הסורית אף פרסמו תמונות של אנשי הסהר האדום מתחבאים מאחורי חומה בזמן הפיגוע. האופוזיציה הסורית מאשימה את אסד שכן הסהר האדום הוא גוף הבריאות הממשלתי של סוריה שנמצא בשליטת אסד.

הפיגוע התרחש בתחנת אוטובוס בראשידין, אזור בשליטת המורדים סמוך לעיר חלב. בתחנה רוכזו בני אדם כחלק מהליך חילופי אוכלוסין סבוך: מורדים-סונים מאזור דמשק הגיעו למקום על מנת להיות מיושבים מחדש באדליב שבשליטת המורדים, ומשפחות שיעיות מפוע וכפריא (כפרים נצורים במחוז אדליב) הגיעו למקום על מנת שייושבו באזור שבשליטת המשטר. הן הסונים והן השיעים חיו תחת מצור מזה כמה שנים. הם קיוו להגיע לבית חדש בו ימצאו בטחון ולא יחסר להם מזון, מים ותרופות, כפי שהיה המצב תחת המצור. המפונים הסונים רוכזו בתחנה בה נאלצו להמתין שעות רבות ללא אוכל ומים, מחאתם על התנאים בהם הוחזקו פורסמה ב"דבר ראשון" בתחילת השבוע. הפיגוע כוון נגד האזרחים השיעים, ובמיוחד נגד ילדים, אך פגע גם בעשרות פעילים הומניטריים ובעשרות מורדים-סונים מהארגון הג'יהאדיסטי "אחרר אל-שאם". לאחר הפיגוע הסכם חילופי האוכלוסין המשיך כסדרו וכל המשפחות הועברו לביתם החדש. קרוב ל-100,000 אזרחים סורים הועברו עד כה בהסכמי חילופי אוכלוסיות.

בשאר אל-אסד האשים אתמול (שישי) את "תחריר אל-שאם", זרוע אל-קאעידה בסוריה שנקראה בעבר ג'בהת א-נוסרה, כי היא אחראית לפיגוע. אסד צוטט על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti באומרו כי "זה היה ג'בהת א-נוסרה, הם לא הסתירו זאת מהתחלה, ואני חושב שכולם מסכימים שזה היה נוסרה".

זירת הפיגוע בסוריה (Thiqa News via AP)
זירת הפיגוע בסוריה (Thiqa News via AP)

העיתונאי הסורי עבד באקר אל-חבק שהתפרסם כשצילם את עצמו בסרטון במזרח חלב הנצורה, היה מראשוני העיתונאים שהגיעו לזירת הפיגוע. במקום לצלם ולתעד את המראות, עסק אל-חבק בהצלת חיים של ילדים פצועים עד שלא יכל לשאת זאת עוד.

בעודו אוחז בילדים פצועים בידיו המשיכה מצלמת הוידאו שלו לפעול ולתעד את הרגעים האיומים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!