דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

הסכם קיבוצי / 350 עובדי מפעל 'אבן וסיד' חתמו על הסכם קיבוצי חדש שיצמצם פערים

ההסכם מצטרף לשורה של הסכמים מהעת האחרונה בענף הבניין, העץ והתעשיות הנלוות שנחתמו עם ההסתדרות | "העובדים יקבלו תוספת שכר דיפרנציאלית בממוצע של 3 אחוז לשכר הבסיס. כך ששכרם של העובדים לא ישחק" אמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל

חתימת ההסכם הקיבוצי באבן סיד (צילום: הסתדרות הבנייה).
חתימת ההסכם הקיבוצי באבן סיד (צילום: הסתדרות הבנייה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ועד העובדים והנהלת מפעל 'אבן וסיד' מקבוצת רדימיקס באשדוד חתמו על הסכם קיבוצי חדש, ובו דגש עם צמצום פערים לטובת העובדים בדרגות השכר הנמוכות. ההסכם מאפשר גם לעובדים ותיקים יציאה לפנסיה מוקדמת. בנוסף, בעקבות ביצועים טובים בחברה וגידול ההכנסות בחברה בשנת התקציב 2016  יקבלו העובדים מענקים כספיים חד פעמים.

חברת אבן וסיד נוסדה בשנת 1935 ומפעילה שמונה מפעלים ומחצבות ברחבי הארץ המייצרים אגרגטים, חול וסיד. תוצרת החברה שימשה ומשמשת לפיתוח התשתיות בישראל בסלילת כבישים, בניית נמלים ושדות תעופה, מבני ציבור, דירות ואף מוביל המים הארצי. כמו-כן מתמחה החברה בחומרי בנייה לשוברי-גלים.

"אני שמח ומברך את כל אלה שעסקו במהלך שהובלנו למען העובדים. הם יקבלו תוספת שכר דיפרנציאלית בממוצע של 3 אחוז לשכר הבסיס. כך ששכרם של העובדים לא ישחק, זה בנוסף לקידומם בדרגה", אמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל שהוביל את המו"מ לצד יו"ר הועד הארצי של 'אבן וסיד', דוד פרסי.

"אני שמח שאני יכול לשתף את העובדים גם ברווחים, לאור הביצועים הטובים שעובדים ביצעו בשנה זו . אנו בדרך הנכונה" אמר מנכ"ל החברה מנחם אינטרטור.

בנוסף יקבלו כל העובדים ב'אבן וסיד' תוספת מענק כספי חד פעמי של 8 אחוז לפי הקריטריונים הבאים: עובדים בעלי ותק של 5-10 שנים יקבלו 500 שקלים, עובדים בעלי  ותק של למעלה מעשר שנות עבודה יקבלו אלף ש"ח, ועובדים בעלי ותק של למעלה מ-20 שנה יקבלו מענק בגובה 1,500 שקלים. זאת, כאמור, הודות לביצועים הטובים שהציגה החברה השנה. ההסכם משמר גם את ההישגים מהסכמים קיבוציים קודמים שנחתמו במפעל, לשלוש שנים נוספות.

מדובר בהסכם נוסף בענף הבניין, העץ והתעשיות הנלוות לאחר שורה של הסכמים מהתקופה האחרונה כגון במפעלי אשקלית ונתיבי נוי. בין היתר בולט ההסכם ההיסטורי עם המנופאים ששידרג באחת את שכרם, והיטיב את תנאי עבודתם. גם בנושא הבטיחות בעבודה מנהלת הסתדרות הבניה והעץ מו"מ לחתימת הסכם בטיחות ענפי כולל. כמו כן מנהלת כיום ההסתדרות מאבק כנגד הבאת עובדים זרים מקצועיים למקצועות שכיום מועסקים בהם עובדים ישראלים בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!