דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / האיגודים המקצועיים בארה"ב נגד טראמפ, "מכה בלתי נסבלת לכלכלה"

פרישת ארה"ב מהסכם האקלים בפריז, סופגת ביקורת דווקא מאלו שהנשיא טראמפ טען שהם הסיבה למהלך | "הנשיא טראמפ צריך מיד להפוך מיד את החלטתו, ולהגן על כדור הארץ וגם על משרות עבור עובדים בארצות הברית", אומר יו"ר איגוד עובדי המתכת בארה"ב, ליאו וו'ג'ררד

נשיא הAFL-CIO ריצ'ארד טרומקה (צילום: AP Photo/Charles Dharapak).
נשיא הAFL-CIO ריצ'ארד טרומקה (צילום: AP Photo/Charles Dharapak).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הצהרת טראמפ מהשבוע שעבר, על נסיגה של ארה"ב מהסכם האקלים של פריז, עוררה את תגובות האיגודים המקצועיים האמריקאים. "במסגרת ההסכם ארה"ב תאבד 2.5 מיליון מקומות עבודה תוך עשור, כולל בתעשיית הרכב", הסביר טראמפ את הפרישה מהסכם פריז. טארמפ הצהיר כי "דטרויט לפני פריז", וכיוון לכך שההסכם עולה למשלם המיסים האמריקאי יותר מידי, ושאלת טובתו של האדם העובד עלתה בדבריו שוב ושוב.

אז מה יותר טוב לעובד האמריקאי – מקומות עבודה או אויר נקי? הצהרות האיגודים המקצועים מתנגדות להחלטה וטוענות שהמטרות אינן סותרות.

הנשיא דונלד טראמפ נושא דברים כלפי הסכם האקלים , ביום חמישי בבית הלבן. (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
הנשיא דונלד טראמפ נושא דברים כלפי הסכם האקלים , ביום חמישי בבית הלבן. (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

"הנשיא טראמפ צריך מיד להפוך מיד את החלטתו, ולהגן על כדור הארץ וגם על משרות עבור עובדים בארצות הברית", אמר נשיא איגוד פועלי המתכת של ארה"ב, ליאו וו'ג'ררד. איגוד פועלי המתכת הוא האיגוד המקצועי התעשייתי הגדול ביותר בצפון אמריקה, המאגד בתוכו עובדים בתחומים רחבים וכולל את עובדי המתכת, המכרות, הגומי, הנייר והעץ, הנפט, טיפולי הבריאות, הביטחון, והסוכנויות המוניציפליות.

"החלטת הנשיא טראמפ לסגת מהסכם פריז היא מכה בלתי נסבלת לכלכלת ארה"ב. ההסכם הוא שאפתני, לא מחייב ושקוף, והוא הישג עולמי משמעותי במאבק נגד שינוי האקלים. במשך שנים רבות, ארה"ב הייתה מובילה בתחום החדשנות והטכנולוגיה למאבק בשינויי האקלים. נסיגה מהסכם הלא מחייב הזה מחלישה עוד יותר את כוחנו בתחום זה מול סין, וכך אנו מאותתים ליצרנים מקומיים שארה"ב לא תתמוך בהם."

"האיגוד שלנו, באמצעות שותפויות שלנו בברית כחול ירוק (BlueGreen Alliance), כבר מוביל את ההגיון שעבודות הן טובות לעובדים וטובות לסביבה. ההכרזה מהווה איום על החדשנות שיש ב"מקומות עבודה ירוקים" בארצות הברית. האמריקאים לא צריכים לבחור בין עבודות טובות לבין סביבה נקייה. עובדי המתכת בארה"ב האמינו זה מכבר כי אמריקה יכולה להנות משניהם. רוב התעשיות באמריקה כבר עומדות בדרישות של הסכמי אקלים בינלאומיים קודמים."

"שינוי האקלים הוא דאגה מרכזית ברחבי העולם. ההשפעה הדיפלומטית והמסחרית של הנסיגה תורגש במשך שנים רבות, שכן ארצות הברית תצטרף לשתי המדינות האחרות, שאינן חלק מההסכם – סוריה וניקרגואה. הממשל עשה את הבחירה הזאת למרות העדויות המוחלטות להשפעות של שינוי האקלים, והתמיכה הכמעט אוניברסלית בהסכם על ידי מנהיגי עובדים, מנהיגים סביבתיים ואנשי עסקים."

להצהרה זו הצטרף גם נשיא ה- AFL-CIO, קונפדרציית האיגודים הגדולה בארה"ב, ריצ'רד טרומקה: "הפרישה מהסכם האקלים בפריז היא החלטה לנטוש עתיד נקי שנוצר על ידי עבודות טובות. ראש הסוכנות להגנת הסביבה, סקוט פרויט, ייעץ בצורה מסוכנת בנושאים הללו. ההליכה בעקבות ההגיון של פרויט היא כישלון של מנהיגות אמריקנית.
סביבה מזוהמת אינה הדבר היחידי המונח כאן על הכף – כאשר המנהיגים שלנו מבודדים את אמריקה משאר העולם, זה פוגע ביכולתנו לעלות את ההכנסות למשפחות עובדות וליצור כלכלה עולמית הוגנת. תנועת העבודה של ארה"ב תמשיך לדחוק בארצות הברית להישאר בהסכם, כדי שנוכל להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העובדים האמריקאים."

שרון בארו, רכזת הפדרציה העולמית של האיגודים המקצועיים. (צילום מתוך חשבון הפליקר של ITUC).
שרון בארו, רכזת הפדרציה העולמית של האיגודים המקצועיים. (צילום מתוך חשבון הפליקר של ITUC).

קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית ITUC שAFL-CIO חבר בה, הגיבה גם כן בדאגה, ופרסמה הצהרה בה הביעה את דאגתה מההשלכות של העיכוב שיוצרת פרישת ארה"ב מהסכם פריז על האנשים העובדים ברחבי העולם, "ההחלטה של ​​ממשל טראמפ לסגת מהסכם פריז מחזירה אותנו אחורה, ומסכנת מקומות עבודה", אמרה שרון בארו, המזכירה הכללית של קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית. בראיון ל'דבר ראשון' הזכירה בארו את חשיבות השמירה על איכות הסביבה, ליצירת סביבה טובה לעובד. "ההשקעה בפעולת אקלים היא חובה על מנת להבטיח מקומות עבודה ועתיד בר קיימא. הסקר העולמי השנה של ה-ITUC חושף כי 85% מאנשים בעולם אומרים העולם יהיה מקום טוב יותר אם הממשלה שלהם תהיה יותר מחויבת לפעולה לשינוי האקלים", הוסיפה בארו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!