דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדות הניקיון בקניוני עזריאלי, עובדי חברת 'נס', ארגון הכבאים, עובדי 'סודהסטרים' ועובדי 'כלל' ממשיכים להאבק על זכויותיהם | קואופרטיב המנופאים יושק בחגיגיות | אירועי חודש הגאווה נמשכים מצפון ועד דרום

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

הקואליציה להעסקה ישירה בסיוע ארגון 'אנו' השיקו אתר חדש לקמפיין ההעסקה הישירה של עובדות הניקיון של רשת קניוני עזריאלי, באמצעותו יכול הציבור להביע תמיכה וירטואלית במאבק – ולשלוח מכתבים להנהלת הרשת הקוראים לה לקלוט את עובדות הניקיון.

עובדי חברת ההיי טק 'נס' ימשיכו השבוע לנקוט צעדים ארגוניים. העובדים טוענים לגרירת רגליים של ההנהלה במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וועד העובדים עורך אסיפות הסברה בשעות העבודה במוקדי החברה השונים. ההסתדרות הגישה כנגד החברה תביעה על סך מיליון ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות העובדים.

סכסוך העבודה של ארגון הכבאים עומד בעינו, ועבר את תקופת הצינון. מזה כחודש, לוחמי האש אינם מבצעים תפקידים עבורם אינם מתוגמלים בהוראת האיגוד.

על רקע הפסקת המו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברת סודהסטרים, באופן חד צדדי מצד ההנהלה, הודיעה ההסתדרות כי תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה. התביעה כנגד החברה בטענה לפגיעה לא חוקית בהתארגנות הוגדלה ל-15 מיליון ש"ח.

ביום שלישי השבוע יערך דיון נוסף בבית הדין הארצי לעבודה על היקף הצעדים הארגוניים שיותרו לעובדי הנמלים במאבקם להבטחת ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב', לאחר הקמת הנמלים החדשים.

השקט התעשייתי אליו התחייב ועד עובדי כלל ביטוח לצורך קידום המו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה צפוי לפוג כבר ביום חמישי, אולם ועד העובדים הציב אולטימטום להנהלת החברה, על פיו במידה ולא יחתם הסכם קיבוצי חדש עד ה-18.6 (יום ראשון הבא) – יפתחו העובדים בשביתה כללית שאינה מוגבלת בזמן.

10.6 – מוצאי שבת

19:30 מוצ"ש מול היועמ"ש – מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של אביחי מנדלבליט לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות הפך לאור האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור להפגנות על עצם זכות המחאה. בשל האיסור לקיים את ההפגנה מול ביתו של מנדלבליט עצמו, ההפגנה נערכת מול קניון גנים בפתח תקווה. פרטים כאן.

21:30 טקס ההקמה של קואופרטיב של"י – קואופרטיב עובדים מייסודם של מנופאים, שהוקם על רקע הפרות רבות של זכויותיהם ופגיעה בבטיחותם. מתחם אירועי משק במושב משמר השבעה.

11.6 – יום ראשון

17:00 צילומים לסרטון לקראת מצעד הגאווה החיפאי. בית הקהילות מסדה 6 חיפה, פרטים כאן.

פסטיבל קולנוע דרום מיוזמתו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר ייפתח ויתקיים בין התאריכים 11-15.6. סינמטק שדרות, הכניסה ללא תשלום, פרטים כאן

20:00 הפגנת זעם נגד רצח נשים תחת הכותרת "לא נשתוק כל עוד דם אחיותינו נשפך", רחוב המלך ג'ורג' פינת שדרות בן ציון, תל אביב. פרטים נוספים כאן

12.6 – יום שני

10:00 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי על תוכנית בין משרדית לחינוך לבריאות מינית ולצמצום אלימות בין קטינים וצעירים – 'מיניות במרחב בטוח'.

13.6 – יום שלישי

9:30-15:00 כנס מנהיגות אזרחית בקהילה החרדית, המכון הישראלי לדמוקרטיה – פינסקר 4 ירושלים. פרטים כאן.

11:30 דיון בוועדת הכספים על החשש מהעברת מיזם תמנע לירדן ופיטורי מאות עובדים בדרום.

12:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה על הפגיעה בעובדים בענף הבניה בעקבות הבאת עובדים מסין.

14:00 דיון בבית הדין הארצי לעבודה על היקף הצעדים הארגוניים שיותרו לוועדי הנמלים במאבקם להבטחת הביטחון התעסוקתי לעובדי דור ב'.

16:00 מפגש בנושא שיקום נזקי השריפה בחיפה באמצעות נטיעת 'יער מאכל' – מרחב קהילתי ירוק. אולם 101 (קומה 1) בבית הסטודנט. פרטים כאן.

17:00 הפגנה להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום בצומת נמיר-ארלוזורוב בתל אביב. התכנסות בחניה הפתוחה שליד רכבת תל אביב סבידור מרכז. פרטים כאן.

20:30 הקרנת המופע 'עיר חמה' – שירים שנכתבו והולחנו על ידי תושבות ותושבים משדרות בעקבות מבצע צוק איתן, 'רד בורגר' בשדרות (ההסתדרות 1). פרטים כאן.

14.6 – יום רביעי

דיון במליאת הכנסת לבקשתה של ח"כ יעל כהן פארן על המעצרים והאלימות המשטרתית בהפגנות מול היועמ"ש מנדלבליט. פעילים חברתיים יגיעו לצפות בדיון, פרטים כאן.

 15.6 – יום חמישי

21:00 מסיבת פתיחת שבוע הגאווה של האחווה הסטודנטיאלית הגאה בדרום, ביאליק 26 באר שבע. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!