דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אובר

אובר / מנכ"ל אובר, טרוויס קלאניק, התפטר מתפקידו בעקבות לחץ המשקיעים

לאחר שבחודשים האחרונים עלתה אובר, שירות הנסיעות הגדול בעולם, על המוקד בעקבות טענות על גניבה, הטרדות מיניות וניסיונות להונות ממשלות ברחבי העולם, הודיע היום המנכ"ל קלאניק על התפטרותו

מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק שהתפטר (צילום ארכיון: AP Photo/Paul Sakuma, File).
מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק שהתפטר (צילום ארכיון: AP Photo/Paul Sakuma, File).

טראוויס קלאניק, המנכ"ל הלוחמני והבעייתי של ענקית הנסיעות אובר, התפטר מתפקידו אמש בעקבות לחץ המשקיעים.

דירקטוריון החברה אישר את המהלך אתמול במהלך היום והוציא הודעה לפיה קלאניק לוקח זמן חופשי כדי להתאושש ממותה של אמו בתאונת שייט "בעוד הוא נותן מקום לחברה לכתוב את הפרק הבא בהיסטוריה של אובר". קלאניק ישאר חבר בדירקטוריון של "אובר טכנולוגיות".

בהודעה מטעמו אמר קלאניק שהתפטרותו תוכל לעזור לאובר לחזור למצב של בנייה "במקום להתעסק בעוד מאבקים". ככל הנראה התייחס בכך קלאניק לניסיון של הדירקטוריון להדיח אותו. בשלב זה עדיין לא ברור מי יחליף אותו.

ההתפטרות מגיעה לאחר רצף של כמה טעויות יקרות שביצעו קלאניק וחברת אובר שהוא היה שותף בהקמתה לפני כ-8 שנים. ביום שני האחרון פתחו באובר בתוכנית חדשה שתמשך 180 ימים בכדי לשנות את התדמית שלה. במסגרת התכנית יאפשרו באובר לנוסעים לתת טיפ לנהגים דרך האפליקציה שלהם, דבר אליו התנגדה החברה תחת קלאניק.

אובר, היושבת בסן פרנסיסקו, מנסה למזער את הנזק שנעשה למוניטין שלה בעקבות תלונות על הטרדות מיניות במשרדיה, האשמות בגניבת סודות מסחריים ממתחרים וחקירה על ניסיונות להונות את הרגולטורים.

עוד נכתב בהודעה מטעם הדירקטוריון של אובר כי קלאניק "תמיד שם את אובר בראש מעייניו".

אובר (צילום: Editorial credit: MikeDotta / Shutterstock.com).
אובר (צילום: Editorial credit: MikeDotta / Shutterstock.com).

אובר פיתחו בשנים האחרונות את שירות הנסיעות הגדול בעולם, ולמרות הגידול המהיר של החברה פיתחו באובר גם מוניטין בעייתי לשימוש בטקטיקות חסרות רחמים שהובילו בלא מעט מקרים לזעם של הנהגים, הנוסעים, הרגולטורים ועובדי החברה עצמה.

הסגנון הניהולי של אובר תחת קלאניק סיבך אותה לא פעם ואף הכניס אותה לסיבוכים משפטיים. משרד המשפטים האמריקאי חוקר האם אובר השתמשה בעבר בתוכנה מזויפת שתוכננה כדי להטעות את הרגולטורים. כמו כן אובר מתמודדת עם האשמות שפרויקט המכונית האוטונומית שלה מתבסס על פיסת תוכנה שנגנבה מפרויקט של גוגל.

נפילתו של קלאניק החלה כבר בפברואר האחרון כאשר מהנדסת לשעבר באובר פרסמה מאמר אישי בבלוג שלה על השנה בה עבדה בחברה. במאמר כתבה כי כבר ביום הראשון שלה בעבודה היא קיבלה הצעה מגונה ממנהל שלה, כאשר דיווחה עליו למחלקת משאבי אנוש נאמר לה שהוא יעבור הרצאה בנושא אך ללא עונש נוסף בגל שהוא היה "שחקן חשוב", כך כתבה.

בעקבות הפרסום שהדאיג את חברי הדירקטוריון נערכה חקריה חיצונית שהובילה לפיטורים של כ-20 עובדי חברה, כולל מנהלים. באחת הבדיקות שנעשו אף נכתב שלחברה אין את הכלים הבסיסיים ביותר כדי להגן על העובדות שלה מפני הטרדה.

בישראל ממשיך ועד נהגי המוניות לנהל מאבק נגד פעילות החברה בישראל. לאחרונה עלתה אובר לכותרת בישראל בעקבות התנגדותו של ישראל כץ להכנסתם לישראל. על התנגדותו אמר כץ כי "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי המדינה".

בסוף מאי הגיש משרד התחבורה כתב אישום נגד אובר לאחר שפקחים של המשרד ערכו חקריה סמויה בה עלה כי אובר מסיעה נוסעים בישראל, במכוניות פרטיות וללא רישיון להפעלת שירותי מוניות.

מדינות שונות באירופה כבר חוקקו נגד פעילותה של אובר. צרפת, איטליה, גרמניה, הולנד, ספרד ובלגיה הוציאו בעבר מהחוק את שירות אוברפופ (UberPop) המאפשר לנהגים שאינם רשומים כנהגי מוניות להציע שירותי הסעות באמצעות האפליקציה של אובר. בבריטניה קבע בית המשפט שהחברה היא למעשה מעסיקה, ולא פלטפורמת הנגשה, ולכן היא אחראית על מתן תנאי העסקה חוקיים לעובדיה, ועמידת עובדיה בחוקי המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!