דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשק בחברה הערבית

בארץ / טייבה: אישה נורתה למוות בזמן שישבה במרפסת ביתה

נאדיה ברסאני, בת 55, ישבה במרפסת ביתה וככל הנראה נפגעה מכדור תועה | היא פונתה על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותה

אמבולנס (צילום: פלאש90)
אמבולנס (צילום: פלאש90)

נאדיה בראסני, בת 55 מטייבה נורתה אמש (שבת) למוות בזמן שישבה במרפסת ביתה יחד עם בני משפחתה. בראסני נפגעה ככל הנראה בשוגג. היא פונתה למרפאה בעיר, ובהמשך הועברה על ידי צוות מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשמצבה מוגדר אנוש.

המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה. בשעה 21:58 הודיעה המשטרה כי נקבע מותה של בראסני בבית החולים, אך כעבור רבע שעה עדכנה כי מאמצי ההחייאה נמשכים. בשעה 22:40 הודיעה המשטרה כי בראסני מתה מפצעיה. עדיין לא ידוע מהיכן נורה הקליע, וטרם נעצרו חשודים במעשה.

לאחרונה עלה לדיון ביתר שאת נושא האלימות והחזקת הנשק בחברה הערבית. השיא היה כאשר מוחמד טהה, צעיר בן 21 מכפר קאסם נורה למוות על ידי מאבטח בעימות שהתפתח בין תושבי העיר למשטרה. זו הייתה נקודת שיא בתהליך שחיקת האמון בין אזרחיה הערבים של המדינה ובין המשטרה. גורמים בחברה הערבית הפועלים באזור, אמרו אז ל'דבר ראשון' כי התושבים בעיר סובלים מהפקרה מתמשכת בתחום הביטחון האישי, ומה שהצית הפעם את זעמם של התושבים היה מעצר של חבר בסיירת הביטחון המקומית שאמורה לתת מענה למה שהם הגדירו כ'אוזלת ידה של המשטרה'.

בחודש אפריל השנה, התייחסה חברת הכנסת חנין זועבי לסוגיית הנשק בחברה הערבית לאחר הרצח של לינה אחמד מראמה שבגליל. "הקלות הבלתי נסבלת של השגת נשק קטלני גבתה עוד קורבן. כ-320 אלף כלי נשק בלתי חוקיים מסתובבים בחברה הערבית. המשטרה מודעת למחבואם, למקורם ולמיקומם, אך דבר לא נעשה.
המשטרה יושבת בחיבוק ידיים, מודעת לכך שזעמה של החברה הערבית לא יפגע בה. זעם שעדיין לא גדול מספיק לשיבוש נהלי השגרה ברחוב הערבי. אלשיך מדבר על בניית תחנות משטרה נוספות. ללא תכנית אסטרטגית בעלת יעדים ברורים לשיפור סיכוי העבריין הערבי להיתפס (שעומד על פחות מ-10% מבחברה היהודית).
הגיע הזמן להכריז מלחמה לא רק נגד הפשיעה המאורגנת אלא גם נגד סוחרי הנשק העושים את הונם על חשבון דמן של הנשים".

הבוקר (ראשון) הודיעה המשטרה כי תקדם קמפיין שילוט חוצות ורדיו לחיזוק הקשר בין המשטרה למגזר הערבי. הקמפיין יכלול שלטי חוצות בישובים הערביים ושלטים יוצבו בצמתים ובאזורים הרלוונטיים. הקמפיין יכלול תשדיר רדיו בו ראש המנהלת הערבית במשטרת ישראל, ניצב ג'אמל חכרוש, קורא לצעירים להצטרף לשורות המשטרה. מהמשטרה נמסר כי מטרת הקמפיין היא בין היתר לעודד פתיחת תחנות משטרה חדשות במגזר הערבי וגיוס שוטרים מוסלמים למשטרה. במסגרת הקמפיין יפגשו השבוע השר ארדן ומפקדי מחוזות המשטרה עם ראשי רשויות ערביות כדי לקדם את השותפות עם הציבור הערבי ולדון בדרכים ובפעולות שיקדמו זאת.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר על היוזמה כי "זוהי מהפכה חברתית שתחבר טוב יותר את אזרחי ישראל הערבים לחברה הישראלית ולמדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!