דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גלעד ארדן

בארץ / השר ארדן: מספר המצטרפים הערבים מוסלמים למשטרה גדל פי 4

השר לביטחון פנים אמר את הדברים במפגש עם 20 ראשי רשויות ערביות | לדבריו, מיליארד וחצי ש"ח יוקצו להקמת תחנות וקליטת שוטרים | בתחילת השנה היוו השוטרים המוסלמים פחות מ-2% מכוח השיטור

מסיבת העיתונאים של השר לביטחון פנים ארדן וראשי הרשויות הערביות (צילום: מיכל רוזן).
מסיבת העיתונאים של השר לביטחון פנים ארדן וראשי הרשויות הערביות (צילום: מיכל רוזן).
מיכל רוזן

"אחוז ההצטרפות של צעירות וצעירים מוסלמים למשטרה קפץ פי 4" אמר אתמול (שלישי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן במפגש עם כ-20 ראשי רשויות ערביות. המפגש התקיים בבועיינה נוג'דאת ועסק בסוגיית הביטחון האישי של אזרחי המדינה הערביים ובתכנית לחיזוק הקשר של משטרת ישראל עם המגזר הערבי. במפגש השתתפו גם סמפכ"ל המשטרה ניצב זוהר דביר, ניצב ג'אמל חכרוש העומד בראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים וכן מפקדי מחוזות במשטרה.

המפגש נערך כחודש לאחר האירועים הקשים בכפר קאסם, במהלכם נורה למוות צעיר ערבי שהפגין מול תחנת המשטרה המקומית על ידי מאבטח. ההפגנה בה התרחש האירוע נערכה על רקע  משבר אמון מתמשך בין המשטרה לבין תושבי כפר קאסם, שטענו כי המשטרה לא פועלת בצורה משמעותית כדי לשמור על ביטחון התושבים ביישוב.

חכרוש, הניצב הערבי-ישראלי המוסלמי הראשון במשטרת ישראל, נכנס לתפקידו לפני קצת יותר משנה, ועל פי הנתונים שהוצגו אתמול נראה שהדבר נתן את אותותיו בשטח. "ב-2017, אחרי מחצית השנה" אמר השר, "אחוז ההצטרפות של צעירות וצעירים מוסלמים למשטרה קפץ פי 4. אם במשטרה יש פחות משני אחוז, ב-2017 מתוך 1,000 שהצטרפו עד כה האחוז הוא כמעט 8%". עוד הוסיף השר כי "חלקם של האוכלוסייה המוסלמית במדינה הוא כ-20% והיעד שלנו זה להגיע להתאמה בין חלקם של הערבים המוסלמים במדינת ישראל לחלקם במשטרת ישראל". מהלך זה גיוס שוטרים מהחברה הערבית נועד לתת פתרון לאלימות הגואה ביישובים הערביים ולחוסר האמון שלהם בכוחות, פתרון לו שותפים המשרד לביטחון פנים, ראשי הרשויות והמשטרה. "הנוכחות, הקשר, ההיכרות עם התרבות, המנהגים, המשפחות, ההימצאות של המשטרה ברחובות היא אחד הדברים שמשפיעים ביותר על היכולת לפענח ולטפל באותם גורמים עברייניים שפוגעים בציבור הנורמטיבי שהוא הרוב המכריע בחברה הערבית במדינת ישראל" קבע ארדן.

ארדן ציין את חשיבות הפורום המשותף שנפגש בישיבה וציין כי יהפוך לפורום קבוע שייפגש אחת לחודש וזאת מכיוון ש"בסופו של דבר מי שמנהל את חיי היום יום של האזרחים, מי שרואה את הסבל והכאב של הפגיעה בחפים מפשע ובביטחון האישי אלו ראשי הרשויות, שמאוד רוצים לראות שיפור בנוכחות משטרתית, שיפור ברמת האכיפה והביטחון האישי". עוד הוא הוסיף "אנחנו מוכנים לעשות כל שינוי בדפוסי הפעולה של המשטרה כדי לשפר את התוצאות. תוצאות זה אולי מילה קרה, מדובר פה בחיים של אנשים, בחיים של ילדים, חיים של נשים, חיים של בני נוער, חיים של אנשים חפים מפשע שנפגעים כתוצאה מכך שהפעילות המשותפת לא מספיק טובה, אין לנו היום בעיה של משאבים, יש את כל התקציבים הנדרשים ואת התקנים וכוח האדם כדי להיאבק בעבריינים ובפושעים וברוצחים ונוכל לעשות את זה עם הפורום הזה של ראשי הרשויות ושל המפקדים במשטרה".

תחנת המשטרה בכפר קאסם לאחר ההפגנה בה נורה מפגין ערבי למוות, יוני 2017 (צילום: פלאש90).
תחנת המשטרה בכפר קאסם לאחר ההפגנה בה נורה מפגין ערבי למוות, יוני 2017 (צילום: פלאש90).

ראש מועצת בועיינה נוג'ידאת, סאלח סולימאן אמר על הפגישה "הגענו כנראה להבנות, הייתה הבנה בין ראשי הרשויות לשר. הוא התחשב גם במצב הסוציואקונומי שלנו כדי לעזור לנו במניעת הפשע". לדברי השר, לטובת הקמת תחנות משטרה ברשויות הערביות ויישום התאמות נדרשות בפעילות המשטרה כך שתוכל לקלוט יותר צעירות וצעירים ערבים מוסלמים הוקצה תקציב של כמיליארד וחצי שקלים. עוד הבטיח כי בשל היותן של הרשויות הערביות רשויות חלשות כלכלית, המשאבים שיידרשו על מנת למגר את הפשיעה והאלימות לא יישמו בשיטת המצ'ינג הנהוגה וכי הממשלה והמשרד לביטחון פנים יישאו בעלויות.

סורייא נוג'ידאת, יועצת ארצית לקידום מעמד האישה במרכז השלטון מקומי, אמרה על הפגישה לדבר ראשון "אנחנו מאוד מבקשים מהמשטרה שייקחו את הנשק הבלתי חוקי ויחזירו לנו את הביטחון. זה איום קשה מאד, ויש אצלנו הרבה תופעות של רצח, אלימות, רצח נשים על כבוד המשפחה והרבה קטטות. זה מפגש מאוד מבורך ואנחנו באמת מבקשים שמשטרת ישראל תפעל חזק על מנת שהשקט ישמר במגזר הערבי. אני אישית מבקשת שיכנסו הרבה נשים ערביות למשטרת ישראל. יש לנו תחנות משטרה בכפרים הערביים ואנחנו רוצים שגם הבנות שלנו יעבדו וישרתו במשטרה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!