דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים / צרפת היא בונקר, האיסלנדיות לוחמות ושוויץ לא נייטרלית | בית ג'

האם שחקניות נבחרת צרפת יצליחו לנער מעליהן את תדמית הלוזריות ולנצח בטורניר בינלאומי גדול? האם האיסלנדיות ישחזרו את ההישג מהטורניר הקודם ויעפילו משלב הבתים? הכירו את קבוצות בית ג' לקראת היורו שיפתח בשבוע הבא

שחקניות נבחרת צרפת חוגגות שער מול נבחרת ארה"ב מרץ 2017 (צילום: AP Photo/Nick Wass)
שחקניות נבחרת צרפת חוגגות שער מול נבחרת ארה"ב מרץ 2017 (צילום: AP Photo/Nick Wass)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום ראשון הבא, ה-16 ביולי, תצא לדרך בהולנד אליפות אירופה ה-12 בכדורגל נשים, ותמשך עד הגמר שייערך ב-6 באוגוסט. האליפות תפגיש את 16הנבחרות הטובות באירופה, שיתחרו ביניהן על הזכות להיות אלופת אירופה החדשה. אחרי שהכרנו כבר הקבוצות שישחק בבית א' ובבית ב', היום מגיע תורן של הקבוצות שישחקו בבית ג'.

בבית ג' תשחק נבחרת צרפת, ללא כל ספק הנבחרת המוכשרת ביותר באירופה, עם סגל עמוק שמורכב ברובו מסגל שתי הפיינליסטיות של ליגת האלופות השנה ליון ופריז סן ז'רמן. נבחרת צרפת ככל הנראה תשלוט בלי שום בעיה במשחקים בבית, בהנהגת הקפטנית ושחקנית ההגנה הטובה בעולם וונדי רנארד. השאלה הגדולה מי תצליח להצטרף אליה ולהעפיל לשלב הבא. נבחרת שוויץ עם סגל שחקניות מפוצץ בכישרון אך עם בעיות בחיבור, נבחרת איסלנד הלוחמנית עם הכוכבת גונרסדוטיר, שחקנית אלופת גרמניה וולפסבורג, או אולי בכלל נבחרת אוסטריה ההגנתית שבונה על משחק מעבר מהיר כדי להפתיע את היריבות העדיפות אליה.

צרפת

דירוג פיפ"א: 3
הישג שיא בטורניר: חצי גמר פעמיים

נבחרת צרפת מגיעה ליורו 2017 עם הר של כישרון וציפיות בהתאם. הנבחרת כוללת בסגל 12 שחקניות שמככבות בשתי קבוצות הפאר הצרפתיות ליון ופ.ס.ז', אשר נפגשו השנה לגמר כל צרפתי בליגת האלופות. למרות הכישרון האדיר בכל עמדה ושחקניות מצוינות על הספסל, נבחרת צרפת מזכירה יותר מהכל את נבחרת ספרד של לפני יורו 2008: שחקנים אדירים שמובילים את המועדונים המקומיים להישגים ותארים אירופאים, אבל בנבחרת הלאומית ענן של לוזריות מרחף מעליהן.

נבחרת צרפת אף פעם לא עברה את חצי הגמר בטורניר. בשנים האחרונות היא מרשימה בשלבים המוקדמים, אבל כאשר מגיעים לשלבי ההכרעה יש פאניקה וחוסר אמונה שמגשימה את עצמה ואין מי שתבקיע ברגעים החשובים באמת. השיא היה במונדיאל האחרון ברבע הגמר, ברגע שנבחרת גרמניה השוותה את תוצאת המשחק ל-1:1  בפנדל בדקה ה-84, ניתן היה ממש לראות את הרוח יוצאת מהמפרשים והאכזבה כבר הייתה לעובדה, למרות שעוד שיחקו יותר מ-36 דקות עד ההפסד בפנדלים.

מי שאמורה לשנות את ההיסטוריה של נבחרת צרפת היא הקפטנית בת ה-26, שחקנית ההגנה הטובה בעולם וונדי רנארד, 187 ס"מ של חוכמת משחק, מהירות, נחישות ואין סוף של הנהגה. רנארד נמצאת בכל מקום על המגרש ויודעת לקרוא מהלכים קדימה, לצידה ישחקו שחקניות ההגנה של ליון ג'סיקה הוארה והשחקנית הצעירה גריאדג' מבוק באטי. את הקישור יובילו הוותיקות קמיל אבילי מליון ואליס באסליה מברצלונה עם 177 ו-171 הופעות בהתאמה במדי הטריקולור. בהתקפה הקטלנית ביותר בטורניר יככבו אנז'י לה סומר מלכת השערים בליגה הצרפתית עם 20 שערים (ביחד עם אדה הגרברג הנורבגית) וסגניתן מארי לור דלי מפ.ס.ז' עם 16 כיבושים. הדרך של צרפת לרבע הגמר ככל הנראה נסללה כבר בהגרלה שלא זימנה להם בבית המוקדם את נבחרות העלית. כעת מתכוננות השחקניות לשנות את ההיסטוריה ולזכות לראשונה בתואר בינלאומי משמעותי.

שחקניות נבחרת צרפת, מתוך טוויטר

איסלנד

דירוג פיפ"א:19
הישג שיא בטורניר: רבע גמר 2013

הלוחמות מאיסלנד מגיעות שוב לכבוש את אירופה. המדינה הקטנה בעלת 335 אלף תושבים בלבד, הרשימה בטורניר הקודם ב-2013 והעפילה לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה. איסלנד הרשימה בשלב המוקדמות כאשר היא מנצחת את שבעת המשחקים הראשונים בקמפיין ומבקיעה 33 שערים, עד ההפסד במשחק האחרון, חסר החשיבות מול סקוטלנד. הכוכבת הגדולה של האיסלנדיות היא שרה גונרסדוטיר, הקשרית המצטיינת של וולפסבורג שתגיע לאליפות אירופה אחרי מעבר מוצלח מהאלופה השבדית. גונרסדוטיר הפכה השנה לשחקנית קבועה ברוטציה של וולפסברג והייתה חלק משמעותי בזכייתה של קבוצתה בדאבל הגרמני. בגמר הגביע מול סאנד גונרסדוטיר הורחקה, אך למרות שקבוצתה סיימה את המשחק עם 9 שחקניות הן עדיין הצליחו לזכות בגביע. גונרסדוטיר תנסה ביחד עם שותפתה לקישור דאגני ברונג'אסטודיר מפורטלנד להוביל את הנבחרת הלוחמנית לעוד הפתעה אירופאית, אחרי שכבר היו ברבע הגמר ביורו הקודם.

למרות שהנבחרת האיסלנדית היא ללא סגל שחקניות מרשים, היא עדיין  נחשבת בידי רבים לנבחרת שתצטרף ככל הנראה לצרפת בשלב הבא. איסלנד בונה על רוח הלחימה ולפי העיתונות המקומיות היא תשחק במערך שהופך מ-4-1-4-1 לכוח מתפרץ וגמיש של 4-3-3 שיכלול את חלוצת השפיץ ומלכת שערי טורניר המוקדמות הארפה פורסטואינדר הוותיקה שכבשה 10 שערים ב-8 משחקי המוקדמות. בנוסף כדאי יהיה לשים לב לכשרון הצעיר, בת ה-17 שחקנית הקישור אלגה אלברסטודיטיר, שעושה את צעדיה הראשונים בזירה הבינלאומית וכנראה נשמע עליה רבות בהמשך.

https://twitter.com/Playlikeagirl99/status/868571857380921346

שרה גונרסדוטיר, כוכבת נבחרת איסלנד, מתוך טוויטר

שוויץ

דירוג פיפ"א: 17
הישג שיא בטורניר: הופעת בכורה

נבחרת שוויץ מגיעה לאליפות עם אחד הסגלים המרשימים על הנייר, בסגל מאוזן שכולל 12 שחקניות בונדסליגה ושוערת מהליגה האיטלקית. הנבחרת השוויצרית עשתה התקדמות מרשימה בשנים האחרונות והעפילה לטורניר היורו הראשון שלה אחרי שצברה 19 נק' במשחקי המוקדמות. את הקבוצה אמורות להוביל 3 השחקניות של וולפסבורג (אלופת גרמניה מחזיקה בסגל שלה לא פחות מ-15 שחקניות בינלאומיות, רובן יובילו את הנבחרות שלהן בטורניר היורו). שחקנית הקישור לארה דיקמאנן בת ה-31 היא השחקנית הבכירה בנבחרת, אחרי 8 עונות בליון שכללו 2 זכיות בליגת האלופות ו-7 אליפויות צרפת. לפני שנתיים היא עזבה את ליון והצטרפה לאימפריה הגרמנית, לצערה ליון זכתה בשנתיים האלו בעוד שתי אליפויות אירופה, כאשר המועדון הצרפתי גבר פעמיים על קבוצתה החדשה, בעונה החולפת ברבע הגמר ולפני שנתיים בפנדלים במשחק הגמר.

נבחרת שוויץ ידועה כנבחרת התקפית ובמונדיאל בקנדה הראו את הפוטנציאל הנפיץ שלהן כאשר ניצחו את נבחרת אקוודור 10:1 במשחק שכבר נכנס לדפי ההיסטוריה. נבחרת שוויץ עלתה לשמינית הגמר בטורניר אליפות העולם, והודחה לאחר הפסד 1:0 לנבחרת קנדה המארחת. לאחר הניסיון הראשון בטורניר בינלאומי הנבחרת השווצרית קיבלה תאבון ורוצה עוד.

מי שתוביל את הנבחרת ביורו היא המאמנת מרטינה ווס שחקנית העבר של נבחרת גרמניה, המטרה המרכזית של ווס הוא להביא את הניסיון שלה כשחקנית ברמות הגבוהות ביותר. ווס נבחרה בזמנה פעמיים כשחקנית השנה בגרמניה, וזכתה ב-7 אליפויות גרמניה, אבל חשוב מכל היא הופיעה 125 פעמים במדי הנבחרת הגרמנית ובאמתחתה 4 זכיות באליפות אירופה לאומות.

במשחקי ההכנה נחשפו הבעיות של הנבחרת השוויצרית, בהפסדים של הנבחרת לנורבגיה 2:1 ולאנגליה 4:0. הנבחרת סובלת מחוסר חיבור בין חלקי הקבוצה, ובמשחק מול אנגליה הקבוצה פשוט התפרקה מטעויות קשות בהגנה והמאמנת ווס תצטרך למצוא פתרונות, אולי באמצעות סנדרה באטסצ'ארט ורחל קיביץ' שותפתיה של לי פלקון הישראלית בדיוסבורג הגרמנית. בהתקפה כדאי לשים לב לרמונה בכמן שחקנית מהירה שאוהבת לפרוץ לתוך הרחבה ו"לשבור" הגנות. יש לה כבר 42 שערים ב-80 הופעות.

רמונה בכמן במדי שוייץ, מתוך טוויטר

אוסטריה

דירוג פיפ"א: 24
הישג שיא בטורניר: הופעת בכורה

כמו הנבחרת השווצרית, גם האוסטריות מנצלות את הקרבה הגאוגרפית לגרמניה, וכך שחקניות רבות מצטרפות לקבוצות בליגה הגרמנית. הרב לאומיות בליגה הטובה באירופה מצליחה לקדם את השחקניות האיכותיות ביותר באוסטריה ותורמת לפיתוח הנבחרת הלאומית. נבחרת אוסטריה עלתה מהבית ה-8 וניצחה במוקדמות פעמיים את נבחרת ישראל 1:0 ו-4:0 בדרך להעפלה בפעם הראשונה לטורניר גדול. בסגל הנבחרת מופיעות 14 שחקניות שמשחקות בליגות הראשונה והשנייה בגרמניה כאשר הבולטות מבינהן הן שלושת שחקניות באיירן מינכן סגנית אלופת גרמניה.

כדאי לשים לב בעיקר לשוערת הצעירה בת ה-21 מנואלה זינסברגר שהפכה במהלך השנה לאחת השוערות הטובות בליגה הגרמנית וזה רק עניין של זמן שהיא תהפוך לאחת השמות הגדולים בכדורגל האירופאי. לצידה מככבות בבאיירן שתי שחקניות ההגנה, קארינה ונינגר והקפטנית בת ה-26 ויקטוריה סשנאדרבק, שלמרות גילה הצעיר הפכה למנהיגה של הנבחרת, עם 46 הופעות במדיה. אוסטריה היא קבוצת הגנה מובהקת שאמורה לשחק במערך הגנתי 4-4-1-1 ולנסות להעביר את הכדורים קדימה למלכת השערים בכל הזמנים של הנבחרת, נינה בורגר, חלוצת סאנד הגרמנית.

מנואלה זינסברגר, מתוך טוויטר

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!