דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוצ"ש אצל היועמ"ש

פוליטי / מאות יפגינו היום במחאה על השחיתות, נתניהו: "לא מתייחס לרעשי הרקע"

המלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו, הפיכתו של ארי הרו לעד מדינה בפרשות השונות וההפגנות המתרבות נגד השחיתות השלטונית - משנות את המשחק | נתניהו: "אני ממשיך בעבודה למענכם"

רה״מ בנימין נתניהו (צילום: אוהד צוויגנברג / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו (צילום: אוהד צוויגנברג / פלאש 90).

אמש (שישי) פורסם במהדורת השבת של חדשות 2, כי עדותו של ארי הרו, מקורבו של נתניהו ואיש סודו, קשורה גם בתיק 2000 ולא רק בתיק 1000. כזכור, הפך הרו לעד מדינה בשבוע האחרון, מה שככל הנראה הביא להמלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

היום צפויות הפגנות רבות ברחבי הארץ, במחאה על השחיתות הסובבת את ראש הממשלה, זה השבוע ה-37. הפעם, להבדיל מהפעמים הקודמות, החשדות כבר מתמקדות גם בראש הממשלה, בלפחות שניים מהתיקים. ההפגנות, אשר החלו בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש מנדלבליט, התגברו מאז המשטרה עצרה מפגין ואסרה על עצם ההפגנות בקרבת ביתו של היועמ"ש. מול ההגנה המרכזית בפתח תקווה מתארגנת בשבועיים האחרונים הפגנת נגד של תומכי ליכוד. לקראת ההפגנה השבוע, ועם הפרסום על החשדות הנוגעים ישירות בנתניהו, קראו ח"כים של הליכוד, בינהם נאווה בוקר ודוד ביטן, להשתתפות פעילה ורחבה יותר, משום שעד כה פעילי ליכוד בודדים השתתפו בהפגנה.

אמש פרסם ראש הממשלה סרטון בדף הפייסבוק שלו, בו אמר: "אי אפשר בלי פרשיית השבוע, אז אני מבקש לומר לכם אזרחי ישראל, אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה למענכם." בסרטון, שזכה עד כה למאות שיתופים ותגובות, חדי האוזן יכלו לשמוע שחסרה המנטרה, עליה חוזרים מקורבי ראש הממשלה והוא עצמו מאז החלו החקירות בתיקים השונים, 'לא היה כלום כי אין כלום'.

בערוץ 10 פרסמו היום כי פרקליטות המדינה וחוקרי יאח"ה יאפשרו ביום שני הקרוב לארי הרו, לצאת לחופשה בת כמה ימים עם בני משפחתו בחו"ל. הרו תכנן את החופשה עוד לפני שהבשילו התנאים לחתימת הסכם עד המדינה עמו. מיד לאחר חזרתו לארץ צפוי הרו למסור עדויות נוספות, שמכונות "עדות ניקיון", במסגרת עדות ניקיון מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות. עדות ניקיון אינה יכולה לשמש נגדו, אלא אמורה לשמש נגד אחרים שהיו מעורבים בפשעים האמורים. יחד עם זאת, עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר. ההערכה היא שגביית העדות ובדיקת ממצאיה תימשך בין שבועיים לחודש. זו הסיבה שהמשטרה ביקשה להוציא צו איסור פרסום על עדותו של הרו עד ה-15 בספטמבר.

על הרו ייגזרו שישה חודשי עבודות שירות ו-700 אלף שקל קנס והוא יורשע בעבירות מרמה ובהפרת אמונים. אתמול חידדה המשטרה את צו איסור הפרסום שהוצא ביום חמישי על חקירתו של הרו, ואסרה לפרסם את פרטי עדותו. לפי הודעת המשטרה, הצו אוסר לפרסם כל פרט מתהליך המשא ומתן שהתנהל עם ארו, כל פרט מפרטי ההסכם שנחתם עמו ואת פרטי החקירה עצמה, זאת מלבד פרטי ההסכם שהיא עצמה פרסמה, הכוללים את העונש שיוטל עליו בתמורה למסירת המידע. בצו שהוטל שלשום חשפה המשטרה כי נתניהו חשוד בעבירות שוחד והפרת אמונים.

גבאי: "מישהו כאן מדמיין את יחיאל קדישאי עד מדינה נגד מנחם בגין?"

⁠⁠⁠⁠⁠במפלגות האופוזיציה לא פספסו את ההזדמנות להצביע על השחיתות כסיבה להחלפת השלטון, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) מסר לאור ההתפתחויות: "כתב אישום נגד ראש הממשלה הוא עכשיו לא שאלה של האם, אלא של מתי." מסר שלח. "זו שעת המבחן של האנשים ההגונים המחזיקים את הקואליציה המתפוררת הזו. של משה כחלון, שיודע את האמת על ביבי כבר מזמן. של בכירי הליכוד, שסותמים את האף ואת הפה מפחד הנקמה, שדוד ביטן כבר הזדרז להכריז שבוא תבוא. של האנשים הרבים, גם בקואליציה, שהגיעו לפוליטיקה כדי לעשות טוב, ומוצאים את עצמם משמרים שלטון שהתקלקל, בכל מובן אפשרי."

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כתב בדף הפייסבוק שלו: "לשמאל וימין, ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, מזרחיים ואשכנזים ולכל פילוג שפילגו בינינו מגיעה מנהיגות אחרת. ואנחנו נדאג שתהיה לנו. אמון במנהיגות היא תנאי הכרחי לקיומה של מדינת היהודים בארץ ישראל. אי אפשר בלעדיה. עם ישראל מאס בראש ממשלה שמוקף בעדי מדינה. מישהו כאן מדמיין את יחיאל קדישאי עד מדינה נגד מנחם בגין? את יצחק נבון נגד דוד בן גוריון?"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!