דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט אזריה

משפט אזריה / אזריה ביקש לדחות את מאסרו עד להחלטת הרמטכ"ל על המתקת העונש

אזריה, שנידון לשנה וחצי מאסר בגין הריגת מחבל מנוטרל, אמור להתחיל לרצות את מאסרו ברביעי הבא | הפרקליטות צפויה להתנגד לבקשה

אלאור אזריה והוריו בדיון הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)
אלאור אזריה והוריו בדיון הקראת הדין בערעור אזריה (צילום: אבשלום ששוני)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אלאור אזריה ביקש לדחות את כניסתו לכלא, עד לקבלת החלטה של הרמטכ"ל בבקשתו להמתיק את עונשו. פרקליטו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, פנה לבית הדין הצבאי לערעורים בבקשה לדון בעניין לפני יום רביעי, הזמן שקבע בית הדין לתחילת ריצוי עונשו של אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונידון לשנה וחצי מאסר. בראשון שעבר נדחה ערעורו של אזריה על הרשעתו, ונקבע כי הוא יתייצב ביום רביעי ב-10:00 בכלא 4 בצריפין, לתחילת ריצוי 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו. בחמישי האחרון הודיע אזריה שלא יערער לבית המשפט העליון על ההרשעה וגזר הדין, ופנה לרמטכ"ל בבקשה להמתקת העונש.

הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק צפוי להכין בימים הקרובים את חוות דעתו לרמטכ"ל, ובה הוא יתייחס לעובדה שאזריה טרם הביע חרטה על מעשיו ולא נטל עליהם אחריות – גם לא בבקשת ההמתקה שהגיש. בימים האחרונים אמרו גורמים בפרקליטות הצבאית כי לא ייתכן מצב שבו אזריה לא ירצה עונש מאסר ממשי בגין הרשעה בעבירה כה חמורה ובנסיבות חמורות הקרובות יותר במהותן לרצח, כפי שנקבע בשתי ערכאות משפטיות. בנוסף, פסק הדין בפרשה עדיין אינו חלוט – כלומר, טרם הסתיימו 30 הימים במהלכם ניתן לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון.

לטענתו של אזריה, ניתן לדון בבקשתו להמתקת העונש כבר עכשיו. זאת מאחר שאינו מתכוון לערער לבית המשפט העליון, ולכן אין צורך לחכות שפסק הדין יהיה חלוט. עם זאת, על פי ההתנהלות של הפרקליטות הצבאית עד כה, היא צפויה להתנגד לעיכוב המאסר, והדיון בבקשת ההמתקה צפוי להיערך לכל המוקדם בעוד כחודש, רק לאחר שפסק הדין יהפוך לחלוט, ואזריה כבר יהיה במאסר.

אזריה הורשע בהריגת מחבל מנוטרל שביצע פיגוע בחברון במרץ 2016, ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל, שנה של מאסר על תנאי וכן הורדה בדרגה לדרגת טוראי. פרקליטיו ערערו על ההרשעה, ובעקבותיהם הגישה גם הפרקליטות הצבאית ערעור על קולת העונש. הצעת השופטים שדנו בערעור להגיע לעיסקת טיעון נדחתה על ידי הפרקליטות הצבאית. שופטי ביה"ד הצבאי לערעורים דחו את הערעורים והותירו את הרשעתו של אזריה בהריגה על כנה וגם את עונשו – שנה וחצי מאסר.

במכתב ששלח לרמטכ"ל ביום חמישי האחרון כתב אזריה: "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו". אזריה הבהיר כי אין בכוונתו להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים. "אני מבקש להיענות ולהמיר את עונשי המאסר שנגזר עלי, לעונש המאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות, שכן ברצוני לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים".

במכתב התייחס גם למצבו המשפחתי, "עקב האירוע אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר ללכת וכעבור שיקום ארוך הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה. משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב". בהמשך ציין את שירותם של בני משפחתו לטובת בטחון ישראל, ואת בחירתו להתגייס לתפקיד לוחמה, "התחנכתי על אהבת המולדת ובטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחלתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית בה מילאתי תפקידים שונים".

בהצהרה ראשונה לתקשורת אמר אזריה בין היתר ״אני מבטיח לכם שפעלתי מתוך תחשות סכנה מידית בזירת הפיגוע, אבל בית הדין אמר את דברו. חשוב לי להדגיש, גדלתי בבית ערכי ומוסרי. אם הייתי יודע שאין על המחבל מטען, לא הייתי יורה. חיי הלוחמים עמדו לנגד עיניי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!