דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

משפט אזריה / אלאור אזריה הגיע לכלא 4 שבצריפין שם ירצה את מאסרו

אלאור ומשפחתו נכנסו לאחר עיכוב קל עם מכוניתם לשערי הבסיס שם יתחיל אזריה בתהליך הקליטה בכלא 4 לקראת ריצוי עונשו | אזריה ירצה 18 חודשי מאסר לאחר שערעורו האחרון נדחה

מכוניתם של משפחת אזריה מגיעה לכניסה לצריפין (צילום: מיכל רוטנברג)
מכוניתם של משפחת אזריה מגיעה לכניסה לצריפין (צילום: מיכל רוטנברג)

אלאור אזריה הגיע הבוקר (רביעי) עם משפחתו לכלא 4 שבצריפין כדי להתחיל לרצות את עונשו. בכניסה לכלא פעלו משטרת ישראל ליצירת שטח סטרילי בכדי למנוע מפעילים וצלמים להפריע ולחסום את הכניסה.

לאחר שקיבלו אישור להכנס לבסיס, נכנס הרכב של משפחתו של אזריה בו אחיותיו והוריו בליווי רס"ר המחנה כדי להתחיל את תהליך הקליטה בכלא 4. אזריה ירצה עונש של 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו. בחמישי האחרון הודיע אזריה שלא יערער לבית המשפט העליון על ההרשעה וגזר הדין, ופנה לרמטכ"ל בבקשה להמתקת העונש.

צלמים רצים אל רכבם של משפחת אזריה בכניסה למחנה צריפין (צילום: מיכל רוטנברג).
צלמים רצים אל רכבם של משפחת אזריה בכניסה למחנה צריפין (צילום: מיכל רוטנברג).

לא נרשמו אירועים מיוחדים כאשר העיכוב העיקרי בתכנון נגרם עקב ריבוי הצלמים שהגיעו למקום.

למקום הגיעו בנוסף תומכים רבים של אלאור כדי ללוות אותו ולמחות על כניסתו לכלא. דורין וקסלר מצפת הגיעה עם בעלה ושלושת ילדיה, "הגענו לתמוך באלאור כי לדעתנו זה לא צודק מה שנעשה כאן, בסך הכל הרג מחבל זה מישהו שבא להרוג אותנו ונכון שזה לא היה צריך להעשות בגלל שזאת לא הייתה ההוראה של המפקדים אבל בסופו של דבר מי שבא להרוג זה המחבל.

אני חושבת שהתמיכה של החברה הישראלית עבדה, אני חושבת שאם המשפט לא היה מתוקשר ואלאור לא היה מקבל כל כך הרבה תמיכה הוא היה מקבל עונש יותר חמור אז מבחינתי זה עבד. אנחנו מקווים שיש עוד תקווה וישחררו אותו. אם יש צדק בעולם הזה אז שישחררו אותו."

דורין וקסלר מצפת. "אני חושבת שהתמיכה של החברה הישראלית עבדה" (מיכל רוטנברג).
דורין וקסלר מצפת. "אני חושבת שהתמיכה של החברה הישראלית עבדה" (מיכל רוטנברג).

מיכה שהגיע מפתח תקווה עם בנו הקטן לכניסה לכלא 4 אמר ל'דבר ראשון', "הגעתי היום כדי ללוות את אלאור, בית הדין טעה כי הוא מנותק ממה שקורה בציבור, וגם אם אלאור טעה צריך לשלם על הטעות אבל לא בכלא, חייל לא עמד בנהלים אפשר להשאיר אותו שבת לרתק אותו ולא לשים אותו בכלא. הוא לא הלך לחסל משפחת ערבים בסעודת שבת, הוא לא הלך לבית כלא של מחבלים לחסל אותם, הוא היה חייל בפעילות שעשה טעות שישלם על הטעות. בסופו של דבר הוא הרג מחבל.

לגדי איזנקוט אני פונה בתור גולנצ'יק תסגור את המעגל הזה, המסר הובן, הוא שילם את המחיר, כדאי גם להעביר מסרים אחרים שצה"ל מגבה אותם ושומר עליהם וידאג להם."

תומכים באלאור אזריה בכניסה לכלא 4 (צילום: מיכל רוטנברג).
תומכים באלאור אזריה בכניסה לכלא 4 (צילום: מיכל רוטנברג).

אזריה הורשע בהריגת מחבל מנוטרל שביצע פיגוע בחברון במרץ 2016, ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל, שנה של מאסר על תנאי וכן הורדה בדרגה לדרגת טוראי. פרקליטיו ערערו על ההרשעה, ובעקבותיהם הגישה גם הפרקליטות הצבאית ערעור על קולת העונש. הצעת השופטים שדנו בערעור להגיע לעיסקת טיעון נדחתה על ידי הפרקליטות הצבאית. שופטי ביה"ד הצבאי לערעורים דחו את הערעורים והותירו את הרשעתו של אזריה בהריגה על כנה וגם את עונשו – שנה וחצי מאסר.

סנגורו של אלאור אזריה יורם שפטל אמר הבוקר (רביעי) מחוץ לביתו של אזריה כי, "זהו יום עצוב למדינה, לצה"ל ולכ-90% מאזרחי ישראל. זה יום שמחה לאויב הערבי ולכן זה יום שמחה לתקשורת. אני התמודדתי עם מחדלים קשים שעשו הסנגורים הקודמים של אלאור. מעולם לא נכנס אדם לכלא כשכל כך הרבה מהאזרחים מיצרים על כניסתו לכלא."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!