דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

קצבאות הנכות / ארגוני הנכים הפגינו מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו

זאת כחלק מהחרפת המאבק על העלאת קצבאות הנכות | מוקדם יותר אתמול (ד') הודיעה הכנסת לבג"ץ כי הנכים לא הוכיחו שאינם חיים בכבוד | אלכס פרידמן, יו"ר ''נכה לא חצי בן אדם'': "ראש הממשלה עסוק בלקדם את עצמו"

הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הנכים הפגינו אמש (רביעי) בצומת הרחובות רוקח ודרך נמיר בתל אביב, וכן מחוץ לכנס התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, המתקיים בגני התערוכה. ההפגנות, חלק מהחרפת המאבק על העלאת קצבת הנכות, מתקיימות שעות ספורות אחרי שהוגשה תגובת הכנסת לעתירה בנושא, לפיה לא הוכיחו הנכים כי אינם חיים בכבוד.

לטענת המפגינים, פעילי ליכוד שנתקלו בהם בכניסה לאירוע עשו לעברם תנועות מגונות. עוד הוסיפו כי, מלבד שר הרווחה חיים כץ, אף אחד מחברי הכנסת שחלפו על פניהם בדרכם פנימה, לא טרח לעצור לידם.

אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", וממובילי המאבק, אמר כי "ראש הממשלה עסוק בלקדם את עצמו, שר האוצר לא עומד במילתו, והכנסת אומרת שהנכים יוכיחו שהם רעבים. לתפארת מדינת ישראל".

הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)

כאמור, מוקדם יותר היום הגישה הכנסת את תגובתה לעתירה שהוגשה בנושא לבג"ץ. לטענת הכנסת, ארגוני הנכים לא הוכיחו מחסור בשירותי רווחה אחרים שתפקידם לאפשר חיים בכבוד ואמרו כי טענה ששכר מינימום הוא הרף המינימלי לקיום בכבוד היא "מרחיקת לכת".

עוד הוסיפו כי הנתונים שהציגו העותרים לא מוכיחים שהנכים לא חיים בכבוד. "אין בנתונים הכלליים שצורפו לעתירה בדבר שיעורי העוני כדי לעמוד בנטל המוטל על העותרים לעניין זה", נכתב בתשובה. הכנסת הוסיפה בתגובתה כי יהיה זה לא נכון לבחון רק את גובה קצבת הנכות בשאלת הקיום בכבוד. לטענתה, יש לבחון אם הנכים חיים בכבוד מקצבת הנכות בצירוף שאר שירותי הרווחה".

הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת הנכים מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו (צילום: ניצן צבי כהן)

על טענות אלו של הכנסת אמר פרידמן כי "הכנסת בפגרה, אבל זה לא מונע מהם להמשיך לפגוע בנכים. למרות שמרב מיכאלי, יואל חסון, בצלאל סמוטריץ' וחברי כנסת נוספים, שילבו ידיים והתחייבו להעלאת קצבאות הנכות לפני כחודש,  ולמרות שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראשי סיעות נוספות הביעו תמיכה בהעלאת הקצבה, היום, בהתאם לתשובת הכנסת לבג"ץ, ציבור הנכים צריך להוכיח כיצד לא ניתן לחיות מ-2,342 ש"ח לחודש. הם סותרים את עצמם ומבזים את בית המחוקקים".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, אמר בתגובה כי "לא ברור על איזו כנסת מדובר, האם מדובר על כנסת ישראל, שרק לפני חודש הגיעו כל סיעות הבית להסכמה על העלאת קצבת הנכות? לא ברור בשם מי מדבר יועמ"ש הכנסת. מאוסמה סעדי ועד בצלאל סמוטריץ' יש הכרה בכך שקצבת הנכות חייבת לעלות ושאי-אפשר לחיות מ-2,342 ש"ח בחודש." גילאון הוסיף כי "מהו נטל ההוכחה הנדרש לדעת יועמ"ש הכנסת כי אי-אפשר לחיות מהסכום המעליב הזה? בטן נפוחה מרעב? נכים שצריכים לבחור בין תרופה לפרוסה? לא יעזור לאף אחד כלום – אנחנו נעלה את קצבת הנכות, עם בג"ץ ובלי בג"ץ, עם נתניהו ובלי נתניהו".

בכנסת ביקשו להדגיש כי "התגובה לבג"ץ טוענת טענה משפטית – שאל לו לבית המשפט להתערב בנושא שצריך להיות מוכרע בכנסת ולא בערכאות. אך באותה נשימה מדגישה תגובת הכנסת  את חשיבות נושא קצבת הנכים ואת כוונת הכנסת להמשיך לדון בהסדרתו. מתוך תגובת הכנסת: 'מצוקתם של הנכים גדולה ואיננו מבקשים להקל בה ראש.. שיעור קצבת הנכות מצוי על סדר היום הציבורי ומתקיימים בו דיונים הן בממשלה והן בכנסת.. יש לקוות שהליכים אלה יבשילו לכדי מציאת פתרונות ראויים'".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!