דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנק איגוד

לנוכח מיזוג הבנקים, היו"רים של וועדי העובדים משתפים פעולה

על רקע המיזוג הצפוי בין בנק איגוד ל"מזרחי טפחות" הוועדים משלבים כוחות כדי להגן על העובדים | יו"ר ועד מזרחי: "יש חששות גם אצלנו וגם אצלם, וצריך לפוגג אותם"

הפגנת עובדי מזרחי טפחות (תמונה מאת ועד העובדים)
הפגנת עובדי מזרחי טפחות (תמונה מאת ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע רכישת בנק איגוד על ידי קבוצת "מזרחי טפחות" נפגשו אמש יו"ר ועד עובדי מזרחי טפחות, דניאל דהן ויו"ר ועד עובדי בנק איגוד, איציק מוקמל, לשוחח על המהלכים שיש לעשות נוכח הכוונה למזג את הבנקים. "יש חששות גם אצלנו וגם אצלם, וצריך לפוגג אותם. אנחנו נשתף פעולה האחד עם השני בכל מקום שיש ממשק בין שתי קבוצות הבנקים" אמר דהן ל'דבר ראשון'.

עובדי מזרחי טפחות מצויים בשביתה זה למעלה משבוע על רקע מבוי סתום במו"מ הקיבוצי, ואילו עובדי בנק איגוד הכריזו לפני כשבוע על סכסוך עבודה על רקע רכישת הבנק ודרישתם להיות מעורבים בהליך במטרה להגן על זכויות העובדים.

סניף בנק איגוד. לפני שבוע הכריזו העובדים על סכסוך עבודה (צילום: ניר ודל / ויקיפדיה).
סניף בנק איגוד. לפני שבוע הכריזו העובדים על סכסוך עבודה (צילום: ניר ודל / ויקיפדיה).

ביום רביעי השבוע התראיינה המפקחת על הבנקים, חדווה בר, למגזין בלומברג ואמרה כי בכוונתה לתמוך בהצעת הרכישה של בנק איגוד על ידי מזרחי טפחות, משום שלדבריה יחזק המהלך את התחרות בסקטור הפיננסי בישראל. ועד עובדי איגוד הגיב להתבטאות זו ומסר כי "מטרידה בעינינו הקלות הבלתי נסבלת שבה המפקחת על הבנקים מביעה תמיכה נחרצת במיזוג בנק אגוד למזרחי טפחות תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות של מהלך זה. המפקחת מפקירה 1,200 עובדים לגורלם תוך שהיא פוגעת בתחרות, פוגעת בציבור, מעמיקה את הריכוזיות ומאפשרת רווחים נוספים לקבוצות טייקונים מהחזקות במשק. אין כל הצדקה לתמיכה במהלך שכזה ומי שישלם את המחיר על כך הם העובדים והציבור הרחב. צר לנו שהמפקחת על הבנקים לא פועלת לטובת הציבור והעובדים שפעלו במסירות לטובת הבנק לאורך שנים. אנחנו נתנגד ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע מיזוג של בנק אגוד, פיטורי עובדים ופגיעה בציבור".

באשר לשביתת עובדי בנק מזרחי טפחות – אמש שלח הבנק ללקוחותיו מייל ובו התנצל על אי הנוחות הנגרמת להם בשל השביתה הממושכת. "הבחירה בהפעלת הבנק מדי יום, חרף ניסיונות השיבוש, אינה מובנת מאליה. בעזרת עובדינו ומנהלינו המסורים והמחויבים נמשיך להפעיל את הבנק, לפתוח את מרבית הסניפים, לתפעל את מרכזי הבנקאות הטלפוניים, להפעיל את חדר העסקאות ושירותי סחר חוץ, וכמובן האתר והאפליקציה עומדים לשירותכם תמיד. אנו רואים בראש ובראשונה את טובתכם לנגד עינינו ונשמור על זכותכם לקבל שירות בנקאי ראוי כדי להמשיך ולזכות בשביעות רצון גבוהה מצדכם גם בעתיד", לשון ההודעה. עם זאת, על אף התלונות הרבות של לקוחות על היעדר שירותי הבנק במהלך השביתה, מתנה הנהלת החברה לדברי הוועד כל כניסה למו"מ עם העובדים בסיום השביתה קודם לכן.

בנק מזרחי טפחות. העובדים בשביתה למעלה משבוע (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90).
בנק מזרחי טפחות. העובדים בשביתה למעלה משבוע (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90).
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!