דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבת הנכות

קצבת הנכות / פעילי המאבק להעלאת קצבאות הנכות חסמו את כביש החוף

המפגינים חסמו את מחלף כפר שמריהו ואת כביש 531 באיזור רעננה למשך שעה קלה | ארגון "נכה, לא חצי בנאדם": "ההפגנות והחסימות יימשכו כי אין לנכים דרך אחרת להביע את זעקתם"

נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017. (צילום: פלאש 90)
נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אוגוסט 2017. (צילום: פלאש 90)

לאחר שחסמו את מחלף אשדוד ביום ראשון, חזרו פעילי המאבק להעלאת קצבאות הנכות להפגין בכביש החוף. אתמול (שני) אחר הצהריים חסמו המפגינים את מחלף כפר שמריהו לכיוון צפון לשעה קלה וכן את כביש 531 באזור מחלף ירושלים ליד רעננה.

נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אתמול (צילום: פלאש 90)
נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות חוסמים את כביש 2, אתמול (צילום: פלאש 90)

 

אלי בוסקילה, מקבוצת נכים למען הצדק הוביל את חסימת הכביש ודיבר באמצעות רמקול קטן: "אנחנו מכריזים מלחמה! ממשלת ישראל צריכה להתעורר! נכים מתים עם קצבת המוות של 2342 ₪".

"נמאס לנו לקבור חברים", המשיך בוסקילה בדבריו הקשים. "החסימות ימשכו עד אשר נקבל את מה שמגיע לנו בזכות ולא בחסד. דורשים צדק לא רוצים צדקה!"

מארגון ״נכה, לא חצי בן אדם״ (אשר לא השתתף בחסימת הכביש) נמסר כי "אנו צופים בסף ייאוש הולך וגובר. ההפגנות והחסימות יימשכו כי אין לנכים דרך אחרת להביע את זעקתם. אנחנו רואים בראש הממשלה, בנימין נתניהו, אחראי ישיר למצבם הכלכלי הקשה של אוכלוסיית הנכים בישראל ונראה בו אחראי ישיר במידה וחס וחלילה יקרה פה אסון".

"לנכים לא נשאר יותר מה להפסיד", נאמר עוד בהודעת הארגון, "מבחינתנו האיום הקיומי לא טמון בבונקרים איראנים, אלא במשרד ראש הממשלה ובכנסת ישראל, שגוזרים על הנכים ומשפחותיהם חיי עוני מחפירים".

כזכור, ביום ראשון חסמו הפעילים את מחלף אשדוד ובמהלך ההפגנה נעצרו חמישה מפגינים. למקום הגיעו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב, אשר עשו בין היתר שימוש בדוקרנים למניעת התקדמותם של הנכים הנעים בכסאות גלגלים והועלו טענות על כי השוטרים נקטו אלימות כלפי מפגינים נכים.

שוטרים עוצרים נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות לאחר שחסמו את כביש 2, אתמול (צילום: פלאש 90)
שוטרים עוצרים נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות לאחר שחסמו את כביש 2, אתמול (צילום: פלאש 90)

בעקבות האירועים מסר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" כי "המשטרה איבדה צלם אנוש. הניסיונות להציג את החסימות שהם עצמם ביצעו כהפגנה ללא רישיון של הנכים, בנוסף למעצרים אלימים שבוצעו באנשים נכים, הם חציית קו אדום אשר מטרתם לדכא את המאבק שלנו על הזכות הבסיסית לא למות מרעב. ברור לנו שיש קשר ישיר בין האירועים להפגנה שקיימנו מול מפגן התמיכה בראש הממשלה, מדובר בנקמה. אי התייחסותו לנושא רק מוכיחה זאת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!