דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / מול קריאות להתפטרותו, שר האוצר האמריקני הביע תמיכה בטראמפ

359 מבני כיתתו של סטיבן מנוצ'ין האמריקני באוניברסיטת ייל, פרסמו מכתב פתוח בו קראו לו להתפטר מהממשל במחאה על מה שהם מכנים "אהדתו" של הנשיא לימין הקיצוני | לאור הלחץ שהופעל הבהיר מנוצ'ין כי אינו רואה בכך צורך

טארמפ ושר האוצר סטיב מנוצ'ין במסיבת עיתונאים. 15 באוגוסט (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
טארמפ ושר האוצר סטיב מנוצ'ין במסיבת עיתונאים. 15 באוגוסט (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, הגן בשבת, בנחרצות, על תגובתו של הנשיא דונלד טראמפ להפגנת הימין הקיצוני בשארלוטסוויל,וירג'יניה. מנוצ'ין דחה על הסף קריאה של חבריו לכיתה מאוניברסיטת ייל, לפיה עליו להתפטר מהממשל במחאה.

קבוצה של 359 מחבריו של מנוצ'ין למחזור 1985 באוניברסיטה היוקרתית, חתמו על מכתב פתוח לשר האוצר, שפורסם באינטרנט ביום שישי האחרון. "אנו קוראים לך, כחברנו, כבן כיתתנו, כבן ארצנו, להתפטר במחאה על תמיכתו של הנשיא דונלד טראמפ בנאציזם ובגזענות" כתבו, "אנחנו יודעים שאתה טוב יותר מזה, ואנחנו סומכים עליך שתעשה את הדבר הנכון".

עוד הוסיפו כי זוהי "חובתך המוסרית להתפטר…משום שהנשיא טראמפ הצהיר על אהדתו לקבוצות שערכיהן עומדים בסתירה לאלו שאנו מחשיבים כיסודיים לכבוד המקודש שלנו כאמריקנים, כנשות ואנשי ייל, וכבני אנוש הגונים".

מנוצי'ין, ראה את הדברים מעט אחרת.

"למרות שקשה לי להאמין שאני צריך להגן על עצמי, או על הנשיא, בעניין הזה, אני חש צורך ליידע אתכם שהנשיא, בשום צורה, פנים או אופן, לא מאמין שקבוצות ניאו-נאציות, או קבוצות אחרות התומכות באלימות, שוות לקבוצות המפגינות באורח שקט, וחוקי", כתב אתמול.

מנוצ'ין הוסיף  כי קבוצות המפיצות שנאה לא יזכו להגנה ממנו או מהנשיא טראמפ, ואף ציטט את הצהרתו של טראמפ מיום שבת האחרון, לפיה "אין מקום לאלימות שכזאת באמריקה".

כזכור, התגובה הראשונית של טראמפ עוררה זעם כלפיו, משום שלא התייחס באופן ישיר לקבוצות הימין הקיצוני. ביום שלישי שעבר, המחלוקת התגברה עוד יותר אחרי מסיבת עיתונאים שערך הנשיא בלובי המלון הניו-יורקי הנושא את שמו, בה גינה את אותן קבוצות, אך הוסיף שהאחריות לאלימות בוירג'יניה מוטלת על "הרבה צדדים".

כוחות משטרה מפרידים בין מפגינים מהקו-קלוקס-קלאן להפגנת הנגד שהתקיימה בשארוסוויל (צילום: AP Photo/Steve Helber).
כוחות משטרה מפרידים בין מפגינים מהקו-קלוקס-קלאן להפגנת הנגד שהתקיימה בשארוסוויל (צילום: AP Photo/Steve Helber).

 שר האוצר האמריקני התשמש בתגובתו בטקטיקה ששאל מהנשיא עצמו – הטחת ביקורת על התקשורת.

לדבריו, הוא "מכיר את מלחמות התרבות שמתנהלות בארצנו", אך "חלק מהנושאים הללו מורכבים הרבה יותר ממה שתקשורת ההמונים הייתה רוצה שנחשוב". עוד הוסיף כי לטראמפ "מגיעה ההזדמנות להציע את סדר היום שלו" מבלי שיריביו ינסו "להסיח את דעתו" של הממשל.

"כל עוד אני מכהן כשר האוצר, אעשה את המיטב עבור העם האמריקני ואתן את העצה הטובה ביותר לנשיא" סיכם, "איני מאמין שההאשמות נגד הנשיא מדויקות, ואני מאמין שהעובדה שהנשיא מוקף בגברים ונשים כשרוניים צריכה להשקיט את הדאגות שלכם ושל העם האמריקני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!