דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

המזרח התיכון / תימן: 60 הרוגים במתקפה אווירית של הקואליציה הסעודית

המלחמה בין הקואליציה הסונית, בהובלת סעודיה, לח'ותים השיעים, הנתמכים בידי איראן, נמשכת | אחת המטרות לתקיפה היה בית מלון צפונית לבירה צנעא, לפי גורמי רפואה במדינה - לא היו ניצולים מקרב האורחים ששהו בו

קורבנות מפונים מאתר התקיפה בעיר צנעה, תימן (צילום: Al-Masira TV via AP)
קורבנות מפונים מאתר התקיפה בעיר צנעה, תימן (צילום: Al-Masira TV via AP)
אוריאל לוי

60 בני אדם נהרגו במתקפה אווירית של הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה מצפון לצנעא, בירת תימן, כך מסרו אמש (רביעי) גורמים רשמיים במדינה לסוכנות הידיעות איי. פי. לדבריהם, אחת המטרות של התקיפה הייתה מלון קטן בעיירה ערחב, כ-35 ק"מ מצפון לצנעא, שבשליטת החות'ים השיעים, שנתמכים בידי איראן. במלון שהו באותה העת כמאה בני אדם, שזהותם חלוקה בין גורמים שונים בתימן – יש הטוענים שמרביתם היו אזרחים ויש הטוענים שמרביתם מורדים חות'ים שהשתמשו במלון כבסיס.

הטלוויזיה התימנית דיווחה על 41 גופות שחולצו מהריסות המלון, וכי צוותי ההצלה עדיין מחלצים גופות מההריסות. גורמים רשמיים דיווחו על 60 הרוגים במקום. פאהד מרחב, מנהל בית החולים "אומרה", מרחק 10 ק"מ מהמלון שהופצץ, אמר כי לא היו באירוע פצועים, שכן כל יושבי המלון נהרגו בהפצצה שארע בשלוש לפנות בוקר. לדבריו האזרחים ששהו במלון היו חקלאים.  יעד אחר שהופצץ היום הוא מחסום של החות'ים בתוך העיר צנעא.

המורדים השיעים מנהלים, זה שנתיים וחצי, מלחמה נגד קואליציה של מדינות ערביות, בהובלת ערב הסעודית, המנסה להשיב את הנשיא עבד רבו מנסור האדי לשלטון. אולם, בימים האחרונים הם מסתכנים בעימות פנימי וחדש בשורותיהם, בשל סכסוך עם בעל בריתם העיקרי, הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סלאח.

היום גינו "הוועדות העממיות", בהן חברים בכירים בשורות החות'ים, את סלאח על כך שכינה אותם אנשי מיליציה. "מה שאמר חצה קו אדום והוא יכול היה לעשות זאת רק מאחר שהוא רשע וחסר מאפיינים דתיים, פטריוטיים או חיוביים", מסרו.

בספטמבר 2014 השתלט ארגון צבאי של אזרחי תימן החות'ים, בגיבוי איראן, על צנעא והכריז על הקמת ממשלה חדשה בראשותם. תוך כחצי שנה כבשו החות'ים כשליש משטחה של המדינה בחלקה המערבי. ב-26 במרץ 2015 פתחה קואליציה של מדינות ערביות ומוסלמיות, בהובלת ערב הסעודית, במבצע "סופה נחרצת", שמטרתו להדוף את החות'ים ולהחזיר את השלטון לידי ממשלת תימן הסונית הגולה.

מאז מתחוללת בתימן מלחמה בין ארבעה צדדים: החות'ים בגיבוי איראן' השולטים במערב המדינה; השבטים הסונים, הנאמנים לממשלה הגולה, הנתמכים בקואליציה בינלאומית בראשות סעודיה; אל-קאעידה בחצי האי-ערב; ודאע"ש (פורשי אל-קאעידה).

בתוך כך, מגיפת כולירה שפרצה בתימן גבתה בארבעת החודשים האחרונים את חייהם של 1,998 בני אדם, ויותר מחצי מיליון נוספים נדבקו במחלה. כך דיווח ארגון הבריאות העולמי (WHO).

כבאים מנסים לכבות שריפה במפעל מזון בצנעא,תימן, שהופצץ ע"י סעודיה, 9 באוגוסט 2016 (צילום: AP).
כבאים מנסים לכבות שריפה במפעל מזון בצנעא,תימן, שהופצץ ע"י סעודיה, 9 באוגוסט 2016 (צילום: AP).

לפי נתוני האו"ם, המלחמה גבתה עד כה את חייהם של יותר מ-40,000 בני אדם, ביניהם לפחות 10,000 אזרחים, וגרמה לעוד רבבות פצועים, שלושה מיליון עקורים, כ-19 מיליון בני אדם (כ-80% מאוכלוסיית תימן) נזקקים לסיוע הומניטרי, 7.3 מיליון בני אדם סובלים מרעב ו-462,000 ילדים בסכנת מוות מרעב.

https://twitter.com/WFP/status/900294860107862016

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!