דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / כחודשיים לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי: סכסוך עבודה בדן ב"ש

לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה אינה עומדת בהסכם ומתבצרת בעמדותיה | יו"ר הוועד: "במקום לעבוד בשיתוף פעולה הדדי, החברה מתנהלת באופן חד צדדי"

נהגי דן באר שבע (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
נהגי דן באר שבע (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רק ביולי האחרון נחתם ההסכם הקיבוצי בחברת דן באר שבע, וכעת מכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בטענה שהנהלת החברה אינה מכבדת אותו. סכסוך העבודה יקיף את 400 עובדי החברה ונהגיה. פגישה שנערכה אתמול (שני) עם מנכ"ל החברה יורי בורנשטיין עלתה על שרטון בשל התבצרות ההנהלה בעמדותיה. על סכסוך העבודה חלה תקופת צינון של 14 יום לאחריה יוכלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים. הנהלת החברה מכחישה את הטענות על הפרת ההסכם.

"אני קורא ליורי בורנשטיין מנכ"ל דן באר שבע להתעשת, להתגבר על המשקעים שנותרו בינו לבין האיגוד המקצועי ו-וועד העובדים ולמצוא את הנוסחה הנכונה על מנת להרגיע, פעם אחת ולתמיד, את יחסי העבודה בחברה" אמר מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב. "אסור שתושבי בירת הנגב הגדולה יסבלו חלילה וחס משביתה ועיצומים בתחבורה הציבורית, ודאי לא ערב החגים".

לטענת ועד העובדים סירבה החברה לשלם לעובדים שכר בגין שעות עבודה מסוימות ותוספות שכר אחרות – עליהן הוסכם בין הצדדים, וכן סירבה להסדיר את זמני ההפסקות לנהגים. כמו כן טוענים בוועד כי ההנהלה מסרבת למסור לידיהם הגדרות תפקיד ושיבוצי עבודה לקווי האוטובוס השונים, וכן כי ישנן תלונות רבות שהגיעו אליהם מצד עובדים על התבטאויות פוגעניות כלפיהם מהנהלת החברה.

"אנחנו מבקשים שההנהלה תכבד את ההסכם שחתמה עמנו ותיתן לנו להמשיך להתפרנס בכבוד" מסר יו"ר הוועד, עמרם אביסדריס. "במקום לעבוד בשיתוף פעולה הדדי החברה מתנהלת באופן חד צדדי, אך בסופו של דבר כולנו פה לטובת החברה והעובדים והמשך מתן שירות מקצועי לציבור הנוסעים".

דן באר שבע הינה חברה-בת של דן, המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בעיר הדרומית. עובדי התחבורה הציבורית בבאר שבע ניהלו מאבק ארוך שנים על זכות ההתארגנות, אשר החל עוד בשביתה הארוכה של עובדי מטרודן בשנת 2005. העובדים התאגדו בשנית ב-2015, ובתחילת 2016 חתמו על הסכם קיבוצי בחברת מטרודן – אלא שפחות משנה אחר כך התפרקה החברה, ואת מקומה תפסה חברת דן באר שבע שזכתה במכרז. ב'דבר ראשון' נחשף כי המנכ"ל בורנשטיין, אשר ניהל בתפקידו הקודם מאבק מתמשך מול התארגנות העובדים בחברת דן בדרום – הודיע כי יימנע מאימוץ ההסכם הקיבוצי של עובדי חברת מטרודן, ואף נמנע מלקלוט את חברי הוועד ממטרודן להעסקה בחברה החדשה. אף על פי כן עובדי חברת דן באר שבע התאגדו במהלך בזק, בסמוך לתחילת פעילות החברה – ופתחו במו"מ לכינון הסכם קיבוצי ראשון, שנחתם כאמור רק לפני חודשיים. ההתאגדות מלווה על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב הנגב, עוזי שדה.

תגובת דן באר שבע: "לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי וחברת דן באר שבע מיישמת אותו במלואו ועל פי חוק ובמטרה להטיב עם העובדים ולמען תחבורה ציבורית מתקדמת ויעילה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!