דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים

דורשים צדק / המאבק למען השוטרים והסוהרים: הפגנות מול בכירי האוצר ובית הנשיא

רה"מ הכריז השבוע על הקמת צוות לבדיקת הנושא, אך גימלאי המשטרה והשב"ס ונשות השוטרים המשיכו בהפגנות מול בתיהם של השר כחלון, המנכ"ל באב"ד ויועמ"ש האוצר, לצד הפגנה ראשונה מול בית הנשיא | "שומרי החוק נעשים ונגזלים על פי דין", אמרו

הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול בית הנשיא בירושלים (צילום: פורום משפחות השוטרים)
הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול בית הנשיא בירושלים (צילום: פורום משפחות השוטרים)

גמלאי המשטרה והשב"ס ונשות השוטרים והסוהרים הפגינו היום (שישי) מול בכירי משרד האוצר, בדרישה להשוואת שכר השוטרים והסוהרים לשכר אנשי הקבע בצה"ל. כמאה מפגינים התייצבו היום מול בתיהם של שר האוצר משה כחלון בחיפה, היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מנינג ומנכ"ל האוצר שי באב"ד, המתגוררים בהוד השרון. לראשונה הפגינו גם מול בית הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, בדרישה שיתערב אף הוא במשבר. על השלטים שנשאו המפגינים נכתב "שומרי החוק נעשים ונגזלים על פי דין", ו"כחלון, המדים שלנו כחולים וירוקים אבל הדם שלנו אדום, כבד את ההסכמים".

הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון (צילום: פורום משפחות השוטרים)
הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון (צילום: פורום משפחות השוטרים)

השבוע (שלישי) חל מפנה חיובי במאבק כאשר הפרקליטות ביקשה מביה"ד הארצי לעבודה, להשהות את הערעור שהגישה על הפסיקה שחייבה את המדינה לשלם לשוטרים ולסוהרים את תוספת 'אי ביטחון תעסוקתי' אשר ניתנה לחיילי הקבע מאז שנת 2007, המגיעה לכדי 7% עבור מרבית הדרגות. זאת, על מנת להמתין למסקנות צוות בין משרדי שידון בנושא בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר. חלק מפעילי המאבק סבורים כי מדובר במשיכת זמן, והבהירו כי בכוונתם להפגין גם מול בתיהם של חברי הועדה.

הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול ביתו של היועץ המשפטי לאוצר אסי מסינג בהוד השרון (צילום: פורום משפחות השוטרים)
הפגנות נשות וגמלאי המשטרה מול ביתו של היועץ המשפטי לאוצר אסי מסינג בהוד השרון (צילום: פורום משפחות השוטרים)

מוקדם יותר השבוע נפגשו נציגי המחאה עם מפכ"ל המשטרה בעקבות דבריו בערוץ 10 כי יתעקש קודם כל על העלאת משכורתם של גמלאי המשטרה, טרם העלאת שכר המשרתים הפעילים. לדבריהם, המפכ"ל ביקש להרגיע אותם  ולהבהיר כי לא יוותר עד שהשוטר האחרון יקבל את התוספת.

השבוע אמר הממונה על השכר ערן יעקב כי על אף המלצת האוצר לבחון מחדש את החלטת ממשלה ש/33 המשווה את שכר השוטרים והסוהרים לשכר חיילי הקבע, אין בכוונת האוצר לבחון גם את החקיקה האוסרת עליהם להתאגד. כזכור החוק האוסר על כך נחקק בשנת 1979, לאחר ניסיון התאגדות במשטרה, והחלטת הממשלה התקבלה כגורם מאזן שיבטיח את עליית שכר השוטרים בהיעדרו של גוף יציג שייאבק עבורם. חוות דעת שנכתבה בהסתדרות בשנת 2009 גורסת כי השינויים בפסיקה הישראלית מאז חקיקת החוק, מעגנים את זכות ההתאגדות כנגזרת מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו – וכתוצאה מכך "יש מקום לאפשר התארגנות ופעילות ארגונית של השוטרים תוך יצירת האיזונים הדרושים".

מהאוצר נמסר בתגובה להפגנות מול בכיריו כי המשרד "רואה בחופש הביטוי אחד מעקרונות היסוד ואושיות הדמוקרטיה. אנו רואים חשיבות רבה בזכות ההפגנה וברצון המפגינים להביע את עמדתם באופן דמוקרטי, הולם וראוי. בימים אלו דנה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה בנושא".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!