דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לי פלקון

ראש השנה התשע"ח / לי פלקון, הכדורגלנית הישראלית המצליחה בעולם, שאתם לא מכירים

היא שיחקה שנתיים בליגת הנשים הנחשבת לטובה בעולם, אבל בישראל לא מכירים אותה, ואם זה תלוי בדסק הספורט של 'דבר ראשון' - זה עומד להשתנות | קבלו את לי פלקון, ספורטאית השנה שלנו

לי פלקון בליגה הגרמנית (צילום באדיבות המצולמת)
לי פלקון בליגה הגרמנית (צילום באדיבות המצולמת)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנה האחרונה יצא לי להכיר לעומק את ספורט הנשים בישראל. מתוקף חלקי בדסק הספורט של 'דבר ראשון', גיליתי עולמות חדשים של ספורט  – אתרי אינטרנט עם שידורים ישירים לא מהפריים טיים, ובלי פרסומות מפוקפקת שתוקפות אותך. בהזדמנות שניתנה לי זכיתי לראות משחקי כדורגל נשים מרחבי העולם ולעקוב אחרי ליגת העל, להכיר את אליפות אירופה בכדור-שער, אליפות אירופה לנערות ונערים בכדורסל 3X3, כדורגל אפריקאי, כדורסל כסאות גלגלים, בדמינטון, אתלטיקה קלה, אליפויות חתירה, תחרויות שייט, התעמלות קרקע, אליפות הסבב האירופי בג'ודו, ובעצם מה לא?

אם מכל מה ומי שהכרתי השנה הייתי צריך לבחור את הספורטאית המצטיינת, התחרות הייתה קשה וכמעט בלתי אפשרית. זאת היתה שנה נפלאה בספורט הנשים, הרבה בזכות השרה מירי רגב ופרויקט אתנה הנהדר, שמעלה את המודעות וההשקעה בכל סוגי ספורט הנשים באשר הם. מ.ס.קרית גת הפתיעה וזכתה לראשונה באליפות הבכורה בכדורגל נשים, נבחרת העתודה נתנה אליפות מצויינת בדרג ב' בכדורסל, המאמנת המצויינת שירה העליון הובילה את רמת חן לזכיה בגביע וכמעט לאליפות בכדורסל, לינוי אשרם פרצה בסערה לתודעה העולמית כאשר הזכיה במקום השלישי היסטורי באליפות העולם ברב קרב היה כמובן השיא, חנה מיננקו קוזניצבה הגיעה שוב למקום ה-4 המרשים באליפות העולם בקפיצה משולשת וכמובן שי דורון הבלתי נגמרת זכתה בעוד אליפות עם מכבי אשדוד בכדורסל.

לי פלקון במדי נבחרת ישראל (צילום באדיבות המצולמת)
לי פלקון במדי נבחרת ישראל (צילום באדיבות המצולמת)

השם הבא אולי אינו מוכר עדיין מספיק בספורט הישראלי, אבל עוד תשמעו עליה – ספורטאית השנה שלנו בדבר ראשון היא לי פלקון בת ה-25, שחקנית הכדורגל של נבחרת ישראל.

ברחבי העולם כדורגל הנשים נמצא בגדילה מסחררת כאשר לפחות 30 מיליון נשים משחקות את המשחק, הרייטינג עולה וכך גם ההשקעה הכלכלית. ליון אלופת צרפת והזוכה בשנתיים האחרונות בליגת האלופות הציגה בשנה שעברה תקציב כללי של 8 מיליון יורו, תקציב טוב יותר מחלק מקבוצות תחתית ליגת העל, כאשר השחקניות המתאמנות במתקנים ונעזרים באנשי צוות של מועדון הגברים, כלומר הרבה מתפעול הקבוצה לא נספר כחלק מתקציב קבוצת הנשים והתקציב בפועל הוא גדול יותר. השינוי והמקצוענות עוד לא הגיעו לישראל, התקשורת עוד לא יודעת להביא את ההתפתחויות כדורגל הנשים העולמית לעיתונות ולסיקור היום יומי בישראל. לכן, שחקנית כדורגל שמצליחה ברמה העולמית לא תהיה מוכרת, למרות הרמות הקשות והמקצועיות בהן היא מתחרה.

פלקון פורצת הדרך, היא שחקנית הכדורגל הראשונה מישראל שעושה קרירה בינלאומית בליגות הטובות וברמות הגבוהות ביותר בעולם. לאחר ששיחקה לתקופה קצרה בברונדבי הדנית, חתמה לפני שנתיים בדואיסבורג הגרמניה. פלקון הצטיינה בליגה השנייה ועלתה עם קבוצתה לבונדסליגה. העונה שיחקה פלקון ב-13 משחקים (מתוך 22 סה"כ בעונה) והייתה שותפה בכירה בהישארות של קבוצתה בליגה הבכירה. הליגה הגרמנית היא הליגה הטובה באירופה, ולכל קבוצה יש מסורת רבת שנים וגרעין אוהדים של כמה אלפים המלווה אותן.

לי פלקון (צילום: el_loko74/ wikimedia)
לי פלקון (צילום: el_loko74/ wikimedia)

העונה המצויינת של פלקון נעלמה אולי מעיני התקשורת הישראלית, אבל צריך להבין את גודל ההישג – זאת הליגה הטובה באירופה שמשחקות בה השחקניות הטובות בעולם, והתחרות על הרכבי הקבוצות היא אדירה.

לאחר שנתיים מצויינות בגרמניה בחרה פלקון לעבור לאתגר הבא, וחתמה בקבוצת Western Sydney Wanderers בליגה האוסטרלית (w -league) שהיא ליגה מקצוענית עם 9 קבוצות ומתקיימת בין אוקטובר לפברואר ואין בה עולות או יורדות. הסכומים המשולמים לשחקניות בהתאם – שכר המינימום לשחקניות הסגל הוא 10 אלף דולר אוסטרלי (28 אלף שקל לכל ארבעת חודשי עונת המשחקים), והשכר הממוצע יהיה 15 אלף דולר אוסטרלי (42 אלף שקל). הכוכבות הגדולות מנבחרת אוסטרליה כבר מרוויחות עד 130 אלף דולר אוסטרלי (364 אלף שקל) למשך 4 החודשים הקרובים.

לקראת המעבר, קיימנו ראיון קצר עם הליגיונרית שלנו בליגה החזקה של אוסטרליה.

מהו הרגע בו הבנת שקריירת כדורגל זה הדבר שאת רוצה לקום אליו מדי בוקר ?
"תמיד ידעתי שזה הדבר שאני הכי רוצה לעסוק בו, מהרגע שהבנתי מה זה כדורגל עד היום."

את רואה עצמך כשליחה של ענף הכדורגל הנשים בארץ ?
"אני מאמינה שברגע שהתחלתי להיות שחקנית בינ"ל אז זו סוג של שליחות של הענף. אני לא היחידה ומאוד מקווה שיהיו כמה שיותר בעתיד."

איך את מסכמת את השנתיים האחרונות בבונדסליגה?
"השנתייים בדואיסבורג היו מאוד משמעותיות עבורי. יותר מהכל זה הוכיח לי שאני בדרך הנכונה ונתן לי המון כלים להמשך הקריירה."

לי פלקון בחתימה על חוזה חדש (צילום באדיבות המצולמת)
לי פלקון בחתימה על חוזה חדש (צילום באדיבות המצולמת)

למה החלטת לעבור מהבונדסליגה שנחשבת לליגה הטובה באירופה, לאוסטרליה?
"ההחלטה הגיעה אחרי שהרגשתי שמבחינה מקצועית אני צריכה לעבור קבוצה. הבונדסליגה תרמה לי המון אבל גם הרגשתי סוג של מיצוי בקבוצה. ההצעה מאוסטרליה הגיעה ומאוד התרשמתי מהליגה ומהקבוצה. הליגה האוסטרלית היא ליגה שמאוד דומה לליגה האמריקאית, המשחק שלהן מאוד פתוח ובנוי הרבה על כושר. כל המשחקים משודרים. הקבוצה בנויה מכמה שחקניות נבחרת אוסטרליה, צעירות וכמה זרות עם מאמן אנגלי.

מה הציפיות שלך מעצמך בעונה הקרובה? מה את מאחלת לעצמך?
"הציפיות מעצמי זה כמובן להמשיך לעבוד קשה ולהתקדם גם אישית וגם קבוצתית. מאחלת לעצמי שתהיה עונה מוצלחת ומהנה!"

נאחל לפלקון עוד עונה מצויינת מבחינה אישית ועונה טובה מבחינה קבוצתית. נמשיך לעקוב ולסקר את השגרירה הישראלית גם במדי קבוצתה החדשה באוסטרליה, וכמובן במדי נבחרת ישראל במוקדמות גביע העולם. בתקווה שבשנה הבאה ההצלחה של פלקון תעורר השראה ותגרום לעוד נערות וילדות צעירות לבחור לשחק כדורגל, ובכך לקדם את התפתחותו של כדורגל הנשים בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!