דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

חברה ועבודה / גילה אדרעי נבחרה שנית ליושבת ראש ועד עובדי הרכבת

המזכירות של עובדי רכבת ישראל, שנבחרה לפני כשבוע, התכנסה ובחרה בה פה אחד | אדרעי שבה לתפקיד חמש שנים אחרי שהודחה ממנו על ידי ההסתדרות | ניסנקורן הודה ליו"ר הועד היוצא שימחוביץ' וברך את אדרעי על בחירתה

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גילה אדרעי נבחרה על ידי מזכירות העובדים של רכבת ישראל לתפקיד יושבת ראש ועד העובדים הארצי. אדרעי חוזרת לתפקיד לאחר תהליך בחירות שנערך בקרב כלל עובדי הרכבת, אשר בחרו את המזכירות הארצית. 21 חברי המזכירות הארצית בחרו את אדרעי לתפקיד יו"ר הוועד אמש.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בירכו את אדרעי עם בחירתה, ויתכן שהדברים מראים כי חילוקי הדעות שנודעו בעבר בין אדרעי והשניים נותרו בעבר. ההסתדרות ואדרעי – אשר בחרה שלא לתת כל התייחסות מצידה לתקשורת – הציגו חזית משותפת ואחידה עם בחירתה המחודשת של אדרעי לתפקיד.

אדרעי זכורה היטב מהתקופה הקודמת בה שימשה בתפקיד זה, מסוף 2011 עד יולי 2012, אז הובילה מאבק בתהליכי ההפרטה של רכבת ישראל. מאבקה התאפיין בסיקור תקשורתי שלילי ועוין, ואדרעי אף "זכתה" לחיקוי פוגעני בתכנית "ארץ נהדרת". אך גם בהסתדרות, מבית, מתחו ביקורת על אדרעי שהובילה מאבק עובדים פרוע אשר לעתים לא נשמע לכללים המקובלים ופגע ביכולת המיקוח של העובדים. כך, לדוגמא, הואשמה אדרעי בביזיון בית המשפט כאשר נמנעה מלהגיע לדיונים בבית המשפט או לקיים את הוראותיו בדבר קיום משא ומתן אינטנסיבי עם ההנהלה. גם החלטתה להמשיך לנקוט צעדים אירגוניים למרות צו מניעה של בית הדין זכתה לביקורת קשה בתוך ההסתדרות.

בעקבות הביקורת מבית ניסתה אדרעי לבצע מהלך של העברת עובדי הרכבת לארגון 'כוח לעובדים'. בג"צ ובתי הדין לעבודה סירבו לבחון את טענת היציגות של 'כוח לעובדים' בין היתר בשל העובדה שעל פי החוק לא ניתן לבצע מעבר בין אירגוני עובדים בעת משא ומתן להסכם קיבוצי או בסמוך לחתימתו. צעדיה של אדרעי הובילו את ניסנקורן, אז יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, להדיח את אדרעי מתפקידה.

אמש הדברים נשמעו כבר אחרת. "העשייה החברתית למען ציבור העובדים היא זכות גדולה", אמר אתמול ניסנקורן, "ואני מאחל לוועד הנבחר, בראשות גילה אדרעי, לפעול באחריות ובשיתוף פעולה למען חיזוק עובדי הרכבת והישגים חדשים בקידום רווחתם".

אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, כינס אתמול את חברי המזכירות הארצית שנבחרו שבוע שעבר על ידי כלל העובדים, לישיבה בה נבחרה אדרעי. לאחר הבחירה פה אחד, שהייתה למעשה השלמה פורמלית של תוצאות הבחירות שהתקיימו שבוע שעבר הודה אדרי לניקה שימחוביץ', מי ששימש בתפקיד בחמש השנים האחרונות, וברך את אדרעי הנכנסת.

שמחוביץ' נבחר לתפקידו לאחר הדחתה של אדרעי, ותקופת כהונתו התאפיינה בצמצום משמעותי בסכסוכי העבודה והשביתות ברכבת, לצד שורה של הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הרכבת וביניהם קליטת עובדי בומברדייה, העוסקים בתחזוקת הקרונות ותהליכי החישמול של הקרונות, להעסקה ישירה וכן בלימת ההוצאה למיקור החוץ בעבודות התשתית של הרכבת – ממוקדי המאבק בתקופת כהונתה הקודמת של אדרעי. כל זאת לצד חתימת הסכם שכר חדש ברכבת המחזק את העובדים ברמות השכר הנמוכות.

בינואר השנה עתרה אדרעי לבית הדין לעבודה בטענה כי איגוד עובדי התחבורה מעכב את הבחירות בוועד הרכבת בשל תמיכתו של יו"ר ועד העובדים דאז שמחוביץ' באבי ניסנקורן בבחירות לראשות ההסתדרות. בית הדין דחה את עתירתה, וקבע כי הבחירות יערכו עד אמצע ספטמבר, מהלך שהושלם עתה, כאמור.

אדרעי החלה את עבודתה ברכבת בגיל 25, למדה טכנאות תעשייה וניהול במכללת אפק. בתחילת דרכה עבדה במחלקת השכר, אחר כך במחלקת דלקים ושמנים ובהמשך הפכה לפעילה בולטת בוועד העובדים עד שנבחרה לעמוד בראשו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!