דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

מאבק קצבאות הנכות / בפגישה עם הנכים חזר שמחון על השקר: "אין מאיפה" להגדיל את הקצבאות

בקטע מהפגישה שפורסם בחדשות 2 אמר שמחון: "זה לא שמישהו לא רוצה, כולם נורא רוצים לתת שכר מינימום, אי אפשר, אין מאיפה" | הפעילים שנפגשו עמו: "נחריף את המאבק"

פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. צילום: דבר ראשון.
פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. צילום: דבר ראשון.
אסף צבי

הפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בין פעילי מאבק הנכים ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון כללה טונים גבוהים, חילופי האשמות והסתיימה בפיצוץ. מסרטון מתוך הפגישה, שנחשף בחדשות 2, עולה כי שמחון דבק בעמדתו הכוללת העלאה דיפרנציאלית של הקצבאות, לסכומים לא משמעותיים במיוחד – בניגוד לדרישות הנכים, הדורשים העלאה משמעותית של הקצבאות לכלל הנכים לגובה שכר המינימום (5,000 ש"ח) או קרוב אליו. כיום עומדת קצבת הנכות החודשית הבסיסית על 2,342 ש"ח לחודש.

"מה שאתה אומר הוא לא נכון. אין לך מושג ירוק מה אתה אומר", צועק שמחון על אחד הפעילים בקטע מהפגישה שנראה בסרטון. הפעיל משיב לו "מה היתה העלייה מ-2002 ועד היום של קצבת הנכות הבסיסית בלי קח"ן? (קצבה חודשית נוספת המשולמת לנכים קשים – ד.ר.)", שואל אחד הפעילים. "למה בלי קח"ן?", צועק עליו שמחון, "קח"ן זה לא כסף?"

"תקשיבו רגע", מוסיף שמחון ודופק על השולחן, "תקשיבו לי רגע. אומרים כל ארגוני הנכים שמופיעים בתקשורת אומרים שאסור להפריד בין נכים, שכולם יקבלו אותו הדבר", אמר שמחון. "מה המשמעות של זה? הם מקבלים פחות, הוועדה שלי נותנת לכם תוספת מאוד משמעותית לקצבה. מאוד משמעותית." אחד הפעילים קוטע את דבריו וחוזר על דרישות המאבק – "4,000 בינואר הקרוב".

"הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה לבקש דברים שאף פעם לא יגיעו, כי אז אין על מה לדבר", טען בפני נציגי הנכים לגבי דרישתם להשוואת הקצבה לשכר המינימום. "אם אתם כותבים לי פה שאתם דורשים שזה יהיה שכר המינימום והכל יהיה שכר המינימום אז אף אחד לא יקבל שכר מינימום. זה לא שמישהו לא רוצה, כולם נורא רוצים לתת שכר מינימום, אי אפשר, אין מאיפה".

"אין מאיפה" – אמר שמחון, תוך התעלמות קלילה מהעודף בסך 12.5 מיליארד ש"ח הצפוי לקופת המדינה ב-2017 אם יימשך קצב גביית המסיים הנוכחי עד לסוף השנה. הוא ודאי יודע כי המדינה מנהלת מזה מספר שנים "מכרזים הפוכים", בהם "נפטרים" מכספים עודפים שמצטברים בקופת המדינה ע"י החזרה מוקדמת ומיותרת של חובות. רק ב-2017 זרקנו כך 5.5 מיליארד ש"ח – והיד עוד נטויה. זאת, במקום לבטל את כלל ההוצאה המגביל את ההוצאה התקציבית, ולעביר את הכסף העודף לציבור שזקוק לו. גם העתודות הכספיות של מדינת ישראל צמחו מ-4 מיליארד ש"ח ב-2006 ל-80 מיליארד ב-2016.

מארגון הנכים הופכים לפנתרים שנציגו עו"ד גיל גולדרייך השתתף בפגישה נמסר כי "לא הושג כל הסכם. הוסבר לשמחון שלא נקבל את עמדותיו, לכן אנו ממשיכים את החסימות ברחבי הארץ, והן אף יוחרפו למספר גדול יותר של חסימות מידי יום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!