דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התחדשות עירונית

דיור / הממשלה מינתה את חיים אביטן ליו"ר הרשות להתחדשות עירונית

מינוי אביטן, ראש עיריית חדרה לשעבר, נעשה למרות הסתייגות היועמ"ש בשל חקירות פליליות בהן היה מעורב | עם מינויו יכולה הרשות, שמטרתה המרכזית היא להקל על פרויקטים של תמ"א 35 ופינוי בינוי, לצאת לדרך

בניינים חדשים בשכונת כפר שלם. צילום: דבר ראשון
בניינים חדשים בשכונת כפר שלם. צילום: דבר ראשון
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את מינויו של חיים אביטן, לשעבר ראש עיריית חדרה, לעמוד בראש הרשות להתחדשות עירונית. המינוי אושר בממשלה למרות הסתייגויות של היועץ המשפטי לממשלה עקב קשריו הפוליטיים של אביטן לליכוד ופרשות בהן נחקר בעבר בתחומי נדל"ן. איוש המשרה אמור להתניע את פעילות הרשות, אשר אמורה להסיר חסמים ולהגביר ודאות בתחום ההתחדשות העירונית.

התחדשות עירונית היא מהלך של ציפוף הדיור בתוך איזורים בנויים, אם באמצעות חיזוק מבנים ותוספת קומות, על פי תכנית תמ"א 38 ואם באמצעות מבצעי "פינוי בינוי", המחייבים הריסת בנייני מגורים ובנייה של מספר יחידות דיור גבוה יותר על אותו השטח.

בענף הבניה ממתינים כבר תקופה ארוכה לשינוי בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. מדובר בפרויקטים מסובכים יותר מבניה חדשה, אשר בהם חוסר הוודאות גבוה יותר, מה שבהרבה מקרים מייקר את הפרויקטים וגם את מחירי הדירות. מינויו כעת של ראש הראשות, אמור להאיץ סדרה של פעולות אותן אמורה הרשות לנקוט בתחומי איתור מתחמים להתחדשות עירונית והסרת חסמים רגולטוריים כדי להאיץ את הפרויקטים הללו.

היוזמה להקמת הרשות החלה לפני כשלוש שנים ולפני כשנה עבר החוק בכנסת המקים אותה, אך רק אתמול אושר המינוי לראש הרשות. לקראת המינוי יצאה חוות דעת של אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, ובה הסתייגויות מהבחירה באביטן: "הגם שאין מניעה משפטית בהבאת מינויו של מר אביטן לתפקיד לבחינת הממשלה, הרי שמועמדות זו מעוררת קושי משפטי ממשי המצריכה בחינה ואיזון בין מכלול השיקולים הצריכים לעניין, ובכלל זאת התחשבות בהתאמתו של המועמד לכהונה ציבורית בהיבט הערכי-נורמטיבי". בכך רמז היועמ"ש, על חקירות פליליות בהן נחקר אביטן בעת כהונתו כראש העיר חדרה בין השנים בין השנים 2005–2013. החקירה באשמת שוחד מקבלנים נסגרה ללא הגשת אישום, ומנגד, תחקיר גלובס העלה חשד שמעצרו היה בכלל מתואם עם יריביו לראשות העיר. בתפקידו החדש יצטרך אביטן לטפל בהאצת פרויקטים של מיזמי נדל"ן בכל רחבי הארץ והוא זכה כיום להבעת אמון מצד הממשלה ומשר השיכון הבינוי יואב גלנט. השר גלנט בעצמו נאלץ להשיב מנחלתו 350 מ"ר במושב עמיקם ששימשו ככביש גישה לביתו, בעקבות הטענה כי פלש לשטח תוך הצגת מצג שווא כי הוא שלו.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר לאחר אישור ההחלטה כי "הממשלה אישרה פה אחד את הצעתו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, למנות את חיים אביטן, לשעבר ראש עיריית חדרה, ליושב ראש הרשות להתחדשות עירונית. הממשלה הביעה את אמונה במינוי לנוכח ניסיונו המקצועי והאישי של מר חיים אביטן ולאור היכרותו וניסיונו בתחומי הבינוי, השיכון והתשתיות המוניציפליות". שר הבינוי והשיכון גלנט הוסיף ואמר היום כי: "תפקיד ראש הרשות להתחדשות עירונית דורש נוכחות ציבורית והיכרות עם מערכת השלטון המקומית והממשלתיות לצד ידע מקצועי. מברך את חיים אביטן על בחירתו ומודה לו על הירתמותו לפעולה לתועלת הציבור בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!