דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

הטרדות מיניות / פרשת איבגי: "הנכונות לוותר על העמדה לדין - 'הנחת סלב'"

כך טענה הבוקר (ב') מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', בתגובה לדיווחים על הסדר מקל בפרשת ההטרדות המיניות של השחקן משה איבגי | בפרקליטות הכחישו את הדיווח: "לא התקבלה כל החלטה בפרשה"

משה איבגי. מואשם במעשים מגונים והטרדות מיניות של ארבע נשים שונות (צילום: פלאש90)
משה איבגי. מואשם במעשים מגונים והטרדות מיניות של ארבע נשים שונות (צילום: פלאש90)

פרקליטות מחוז חיפה הכחישה הבוקר (שני) את הדיווחים במהדורות החדשות אמש, לפיהם השחקן משה  איבגי יודה בעבירות מין בארבע נשים, מעשים מגונים וגם הטרדות מיניות, אך התיק הפלילי נגדו ייסגר,  למרות זאת, עוררו הדיווחים תגובות זועמות.

אתמול פורסם כי מסתמן הסדר מקל, לפיו השחקן המפורסם משה איבגי יודה בעבירות מין שביצע בארבע נשים שונות – אך לא יוגש נגדו כתב אישום – והתיק הפלילי נגדו ייסגר. פרקליטו של איבגי, עורך הדין ציון אמיר הכחיש את הדיווח על העסקה ועל עצם קיומו של המשא ומתן.

הפרקליטות, כאמור, הכחישו את הדברים מכל וכל. "נבקש להבהיר כי לאחרונה נערך לחשוד שימוע בפרקליטות מחוז חיפה באמצעות בא-כוחו וההחלטה אם להגיש כתב אישום בפרשה אמורה להתקבל בזמן הקרוב", מסרו, "למען הסר ספק לא התקבלה כל החלטה בפרשה והפרסומים על 'הסדר מותנה' שמתגבש אינם נכונים. למעלה מן הצורך נסביר כי ככלל, החלטה בדבר האפשרות לשקול עריכת הסדר מותנה עם חשוד מתקבלת רק לאחר שהוחלט להגיש כתב אישום נגדו".

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', פנתה במכתב לפרקליט המחוז, בו מחתה על הצעדים עליהם דווח. "הנכונות לוותר על העמדה לדין ולהסתפק בהודאה במסגרת כתב אישום מתוקן, מצטיירת בהיבט הציבורי כ'הנחת סלב' שאסור לנו לתת לה יד" כתבה, "גם אם ישנם כשלים ראייתיים, ראוי שיבואו להכרעת שופט ‏ולא ייסגרו בחדרי חדרים. לתפיסתי, כל חלופה אחרת אינה ראויה מבחינה ציבורית".

אוה מדז'יבוז' (צילום: ענבל מרמרי / ויקיפדיה).
אוה מדז'יבוז' (צילום: ענבל מרמרי / ויקיפדיה).

מדז'יבוז' עדכנה בנושא את השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל והשתיים סיכמו כי במסגרת הוועדה הבינמשרדית לבחינת החוק למניעת הטרדה מינית שהוקמה בשבוע שעבר, תיבחן גם האפשרות למנוע הסדרים מקלים במקרה של עבירות מין. "איזה מסר מעבירה הפרקליטות לקורבנות של איבגי, שאזרו אומץ לצאת למאבק נגד אדם מוכר ומקושר, וכעת מגלות בתקשורת שהפרקליטות הולכת לקראתו? אני מקווה ומאמינה שהצדק והמוסר יגברו על הרצון לסגור את התיק ובכל מקרה קוראת לנשים לבחון אפשרות להגשת תביעות אזרחיות במידה והסדר הטיעון יאושר", אמרה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה (חד"ש-הרשימה המשותפת) מסרה כי  "הפשרה המסתמנת עם משה איבגי היא טעות גדולה של הפרקליטות ויהיו לה השלכות חמורות. בן אדם שמודה בעבירה – צריך להגיש נגדו כתב אישום ולהיענש, ההחלטה בוגדת באמון הנשים במערכת המשפטית ופוגעת קשות בחשיפת מקרים דומים בעתיד".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הוסיפה כי "בעבירות מין אסור שתהיה 'הנחת סלב'. נדהמתי לשמוע על הסיכום אליו הגיעה הפרקליטות. למרות העדויות הרבות שנאספו, הפרקליטות ממהרת לסגור 'דיל' מוזר המכונה עסקת טיעון ומאפשרת לו להמשיך בחייו. הנפגעות יתקשו להמשיך בחייהן, אבל שוב נראה שאף אחד לא ממש רואה אותן".

לפני כשבועיים התקיים שימוע לפני הגשת כתב אישום לאיבגי, החשוד בעבירות מין בארבע נשים. השימוע התקיים בפני פרקליט מחוז חיפה עו"ד עמית איסמן. השימוע התקיים לאחר שבתחילת חודש אוגוסט הודיעה הפרקליטות כי החליטה להגיש כתב אישום נגד איבגי בגין עבירות של הטרדה מינית וביצוע מעשים מגונים בארבע נשים, זאת כשנה וחצי לאחר שנחשפו התלונות שהוגשו נגדו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!