דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מסים

מסים / נתניהו רומז להורדת מס החברות: "אסור שנפגר בהקלות למגזר העסקי"

על רקע רפורמת טראמפ שתחתוך את מס החברות בארה"ב מ-35% ל-20%, רמז ראש הממשלה כי בכוונתו להוביל מהלך דומה בישראל | מס החברות בישראל נמצא היום ברמתו הנמוכה ביותר אי פעם

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה. 3 בדצמבר 2017. (צילום: מארק ישראל)
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה. 3 בדצמבר 2017. (צילום: מארק ישראל)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

על רקע אישור רפורמה שמורידה את מס החברות בסנאט האמריקני, רמז היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי בכוונתו להוביל מהלך דומה בישראל.

"ארה"ב קיבלה החלטה אמש שמורידה מסים" אמר נתניהו, "גם שם נלחמים בביורוקרטיה, אנחנו בעולם גלובלי. אסור שאנחנו נפגר בהקלות שאנחנו נותנים לסקטור העסקי שלנו, גם במסים וגם ברגולציה ובביורוקרטיה מצומצמת". נתניהו אמר את הדברים בהקשר לרפורמה ברישוי לעסקים קטנים, שמטרתה להקל על עסקים קטנים להשיג רישוי עסק.

אמירה זו מצטרפת לדבריו של שר האוצר כחלון, שאמר כשנפגש עם שר האוצר האמריקני מנוחין, "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי רפורמת המס הצפויה בארה"ב ועל השפעתה על הכלכלה הישראלית ובמידת הצורך נדע לעשות את ההתאמות הנדרשות".

מס החברות בישראל ירד בפתח שנת 2018  לשפל היסטורי של 23%. בכך ירד המס מתחת לרמתו ב-2011, לפני שהחליטה הממשלה לעלות אותו בעקבות מסקנות ועדת טרכטנברג שהוקמה לאחר המחאה החברתית.

לצד הרפורמה בארה"ב, דברים אלה של נתניהו באים גם על רקע הדיון על השימוש בעודפי התקציב, שהוא בעצם גם דיון על חוסר ההתאמה בין צד ההכנסה לצד ההוצאה בתקציב המדינה: גם בהתאם ליעד הגרעון השמרני יחסית של מדינת ישראל, הממשלה מכניסה יותר מידי כסף ביחס למה היא מוציאה. בהקשר זה עמדתו של נתניהו ברורה: להקטין את ההכנסה, ולא להגדיל את ההוצאה. כך אמר בראיון לגלי צה"ל, כשנשאל אם הוא חושב שצריך להשתמש בעודפי הגבייה בכדי להגדיל את ההשקעה בתקציבי בריאות וחינוך אמר: "אני לא שותף לדברים האלה. מאין בא עיקר הכסף לצרכים החברתיים שלנו? זה בא ממקום אחד, מכך שהכלכלה צמחה. זה מה שנותן את הכסף לצרכים החברתיים. מאין באה הצמיחה? מזה שאנשים רוצים לעבוד, משקיעים רוצים להשקיע, חברות מוכנות להסתכן".

הצעת החוק הרפובליקנית, מכילה קיצוצי מסים שנאמדו בכטריליון וחצי דולרים, ומהווים למעשה שינוי מהותי במבנה המיסוי האמריקאי. יחד עם הורדת מס החברות מ-35% ל-20%, מכיל החוק שינויים אשר מורידים מסים על החזקת הון, מבטלים מיסוי על חלוקת דיבידנדים לבעלי מניות ומבטלים את חובת רכישת הביטוח הרפואי, דבר שעתיד להביא לביטול ביטוחם של כ-13 מיליון אמריקאים. מומחים רבים טוענים כי מדובר בחלוקה מחודשת של הון בקנה מידה היסטורי, אשר יגדיל את הפערים בין האמריקאים העניים ביותר לאלו העשירים ביותר, ויטיבו באופן בלתי פרופורציונלי עם בעלי ההון בארה"ב.

נתניהו התייחס גם לניסיונתיו להוריד רגולציה וסיפר על ועדת השרים לענייני רגולציה שהוא עומד בראשה, שם לדבריו "אנחנו לוקחים את הגרזן, את המצ'טה וחוצבים שבילים בג'ונגל. יש תוצאה מבורכת. אנחנו רואים בשנתיים שישראל במדד התחרותיות הבינלאומי ירדה, במובן החיובי, ממקום 27 בעולם למקום 16. אני אומר לכם את זה, ואנחנו כל הזמן אומרים, אבל אין מה שנקרא "Silver Bullet", אין לך מהלך אחד שנותן לך באמת דחיפה אדירה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!