דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

מאבקם של משגיחי הכשרות בפתח תקווה המסרבים להפוך לעובדי קבלן | זנדברג ופייגלין בחזית אחת, נגד מכירת נשק לא מוסרית | ומה יהיה בגורלם של עובדי חסות הנוער?

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי הכשרות בפתח תקווה ממשיכים במאבקם כנגד הפיכתם לעובדי קבלן, במסגרת הוראת המועצה הדתית שלא לחדש תעודות כשרות של עסקים בעיר שלא יתקשרו עם חברת הקבלן כ.פ.ל. להעסקת המשגיחים. במהלך תקופה זו ממשיכי המשגיחים בעבודת ההשגחה, ומבקשים מהציבור הרחב לכבד את השגחתם על העסקים – על אף היעדר תעודות הכשרות של הרבנות בעיר.

לוחמי האש וארגון הכבאים מוחים כנגד נציב הכבאות רב-טפסר דדי שימחי על רקע מחסור בציוד תקין, בשעות אימונים וכן על רקע פעולותיו לפגיעה בעבודה המאורגנת ברשות.

במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר יקבל בית הדין האזורי לעבודה החלטה האם לאפשר את המשך השביתה של עובדי עמותת ענ"ב המפעילים מסגרות נעולות של תכנית חסות הנוער של משרד העבודה והרווחה כנגד פיטוריהם הצפויים בסוף החודש בשל החלפת הזכיינים להפעלת התכנית שאינם מחויבים לקליטתם ולשמירה על תנאי העסקתם. ככל שתאושר שביתתם היא תבוצע במסגרת המגבלות שהטיל עליה בית הדין הארצי לעבודה בשל חשש לשלום החוסים.

21.1 יום ראשון

11:00 הפגנת עובדי חסות הנוער כנגד פיטוריהם במסגרת החלפת הזכיינים בשירות המופעל על ידי משרד העבודה והרווחה, מול קריית הממשלה בתל אביב. פרטים כאן.

22.1 יום שני

9:30 דיון בועדה לביקורת המדינה על הליקויים וחוסר האפקטיביות שנמצאו בפעולת קרן מעגלים לסיוע לעובדים במקצועות שוחקים

10:00 כנס בנושא: נשים ערביות פורצות את תקרת הזכוכית במכון טרומן שבקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בירושלים. פרטים כאן.

10:30 דיווח משרד העבודה והרווחה לוועדה לקידום מעמד האישה על פיטורי עובדות בהיריון ובטיפולי פוריות ב-2017.

14:30 תא הסטודנטים של תג מאיר באוניברסיטה העברית מארגן מפגש היכרות בין חילוניים וחרדים. פרטים כאן.

19:30 השקת ספרה החדש של עמיה ליבליך, 'קולות: עוני חדש בישראל'. אשה לאישה – מרכז פמיניסטי בחיפה, רחוב ארלוזורוב 118. פרטי כאן.

23.1 יום שלישי

9:30 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בנושא תעסוקת נשים בדואיות בנגב.

9:30 דיון בוועדה לזכויות הילד על היפגעות נערים עובדים באתרי בניה. בשנתיים האחרונות נהרגו חמישה בני נוער באתרי בניה – זאת על אף שמרבית העבודות באתרים אלו אסורות עליהם.

10:15 הצגת דו"ח אדווה בפני ועדת הכספים: דיור ציבורי אוניברסלי כמענה למשבר הדיור בישראל

19:00 הרצאה בסלון של מגמה ירוקה: המחיר הסביבתי של האוכל שלנו. בית קפה זנגוויל ברחוב בלפור 8 ירושלים. פרטים כאן.

19:30 אירוע בנושא סחר הנשק של ישראל למדינות רצחניות, בהשתתפות ח"כ תמר זנדברג, וח"כ לשעבר משה פייגלין בקריאה מימין ומשמאל, לחוקק חוק שיעגן פיקוח איכותי, מוסרי, אנושי ויהודי נגד סיוע צבאי למדינות בהן מתבצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. פאב השכנה, רחוב בית יעקוב 11 ירושלים. פרטים כאן.

24.1 יום רביעי

8:00-16:00 כנס ויריד הוועדים 2018, עם הרצאת אורח של שר האוצר משה כחלון, והשקת ספרו של העיתונאי שוקי שטאובר 'הקרב על הועד'. מרכז הירידים תל אביב, פרטים כאן.

9:00 דיווח לוועדת הכלכלה על פעילות תאגיד השידור הציבורי כאן, ועל מימוש הבטחות המדינה למפוטרי רשות השידור.

9:30 הועדה לביקורת המדינה תדון בקושי בהקמת מרכז שיקום בטבריה בשל דרישת הממשלה ל'מאצ'ינג' – העמדת משאבים מקבילים מצד הרשות המקומית.

25.1 יום חמישי

19:30  שמש חוצה גבולות – الشمس تجتاز الجدار – אנרגיה ירוקה כפוטנציאל לשיתוף פעולה ישראלי פלסטינאי, באירוח מפלגת דע"מ, העליה 45 תל אביב. פרטים כאן.

20:00 מפגש נשים עם ד"ר רותי גופן ממרפאת כיכר הבימה הפונה לקהילה הלהט"בית  ויו"רית משותפת של החברה לרפואת הלהט"ב בהסתדרות הרפואית בנושא בריאות נשים לט"ביות. בית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, רחוב מסדה 6. פרטים כאן.

26.1 יום שישי

10:00 כן רפורמה, לא רפורמה – מחאת מגמה ירוקה בדרישה להרחבת הייצור של אנרגיה מתחדשת בישראל. כיכר הבימה תל אביב. פרטים כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!