דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2019

תקציב המדינה / תשעה חודשים מראש: הכנסת אישרה את תקציב 2019

אחרי שבוע פוליטי מתוח, אישרה המליאה את הצעת התקציב ברוב של 62 תומכים מול 54 מתנגדים | כחלון: "התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל" | הרצוג: "מי שהיה חבר בממשלות יודע כמה זה מגוחך לאשר תקציב כל כך מוקדם"

נתניהו וכחלון במליאת הכנסת בזמן ההצבעה בקריאה ראשונה על תקציב המדינה לשנת 2019. 13 בפברואר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
נתניהו וכחלון במליאת הכנסת בזמן ההצבעה בקריאה ראשונה על תקציב המדינה לשנת 2019. 13 בפברואר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

תקציב המדינה לשנת  2019 אושר אמש (רביעי) בכנסת. בצעד חסר תקדים מאושר התקציב כבר בחודש מרץ, תשעה חודשים לפני תחילת שנת התקציב. שר האוצר משה כחלון: "זהו התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל, המשקף את הערכים החברתיים שלנו ואת סדרי העדיפויות הלאומיים, זוהי שנת תקציב חמישית שמשדרת לכל העולם שהכלכלה הישראלית היא מהיציבות והחזקות בעולם". בקריאה השלישית תמכו בהצעת התקציב 62 חברי כנסת מול 54 מתנגדים.

אחרי שבוע פוליטי מותח במיוחד, במסגרתו נראה היה כי הבחירות מתקרבות בצעדי ענק, הצליחה הממשלה לאחד שורות ולהעביר את תקציב 2019, שתוכנן ועבר את כל תהליך החקיקה תוך שלושה חודשים בלבד. הוא  יעמוד על 397.4 מיליארד שקלים והגרעון שאושר לממשלה יעמוד על 2.9% מהתוצר.

עם הצגת התקציב במליאת הכנסת אמר שר האוצר כי "זהו התקציב החברתי ביותר שהיה למדינת ישראל, המשקף את הערכים החברתיים שלנו ואת סדרי העדיפויות הלאומיים, זוהי שנת תקציב חמישית שמשדרת לכל העולם שהכלכלה הישראלית היא מהיציבות והחזקות בעולם. הבטחתי שהתקציב יעבור בזמן שנקבע מראש. בלי איומים ובלי סחיטות. הבטחתי וקיימתי. במקום בחירות אנחנו מביאים בשורות". בנאומו עקץ כחלון את קודמו בתפקיד, ח"כ יאיר לפיד כשאמר "אנחנו כבר לא שואלים איפה הכסף – מצאנו אותו. אנחנו שמים אותו במקומות הנכונים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר בנאומו כי "לאשר תקציב במרץ שיתחיל בינואר שנה הבאה, לא היה כדבר הזה בתולדות מדינת ישראל. זה מראה על חוסר רצינות ובעצם אולי בחוסר אמונה של הממשלה בעצמה. הכל בא מגחמה פוליטית. מי שהיה חבר בממשלות יודע עד כמה זה מגוחך".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ברך על התקציב ואמר "התקציב הזה הוא תקציב שבפעם הראשונה שאני מכיר הוא תקציב שאין בו גזרות. הוא תקציב שבסופו של דבר יש בו דברים מאוד חיוביים, התקציב הזה הוא תקציב שמעלה מאוד את תקציב הבריאות; הוא מעלה את תקציב החינוך, הוא מעלה את תקציב הביטחון, הוא מעלה את תקציב הרווחה, הוא מעלה תקציבים בסדרי גודל חסרי תקדים, הוא מוריד מסים".

ההצבעה על התקציב שנמשכה יותר מ 24 שעות, עברה ללא תקלות או אירועים מיוחדים למעט העובדה שחבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד החליט להצביע נגד מפלגתו ונגד התקציב במחאה על כך שהתקציב איננו כולל פעולה להגבלת העישון.

במקביל לתקציב אושר בכנסת גם חוק ההסדרים לשנת 2019. החוק כולל שורה של רפורמות ביניהן  תכנית נטו משפחה, תכנית הסיעוד הלאומית,  הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים, קיצור שבוע העבודה, הרפורמה לקיצור החופשות, הרפורמה בכספי הטוטו, צמצום השימוש במזומן ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!