דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האחד במאי 2018

האחד במאי 2018 / כ-5,000 בני אדם השתתפו אתמול בצעדת ה-1 במאי בתל-אביב

הצעדה המסורתית עמדה השנה בסימן המאבק בניצול ילדים ובני נוער בעולם העבודה ונפתחה בדקת דומיה לזכר הנערות והנער שנספו באסון בנחל צפית | יו"ר ההסתדרות בירך את החוגגים: "אתם מובילים את הקריאה לצדק ולשוויון חברתי"

תהלוכת ה-1 במאי של הנוער העובד והלומד בתל-אביב (צילום: דניאל דלרוקה / דוברות הנוער העובד והלומד).
תהלוכת ה-1 במאי של הנוער העובד והלומד בתל-אביב (צילום: דניאל דלרוקה / דוברות הנוער העובד והלומד).

כ-5,000 בני ובנות נוער, צעירים ומבוגרים השתתפו אתמול (שלישי) בצעדת האחד במאי בתל אביב שבמרכזה המאבק בניצול ילדים ובני נוער בעולם העבודה.

הצעדה המסורתית של תנועת הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל בשיתוף ההסתדרות, יצאה מבית אריאלה דרך רחוב אבן גבירול ועד לבית הוועד הפועל (בית ההסתדרות), שם התקיימה עצרת בסימן 70 שנים של עבודה ישראלית. האירוע כולו נפתח בדקת דומיה ובטקס קצר לזכרם של הנערות והנערים שנספו באסון בנחל צפית. הנער ושלוש מבין הנערות שנספו באסון היו חברות בתנועת הנוער העובד והלומד, בבני המושבים.

תהלוכת ה-1 במאי של הנוער העובד והלומד בתל-אביב (צילום: דניאל דלה רוקה / דוברות הנוער העובד והלומד).
תהלוכת ה-1 במאי של הנוער העובד והלומד בתל-אביב (צילום: דניאל דלה רוקה / דוברות הנוער העובד והלומד).

כחלק מהעצרת המסכמת של האירוע התקיים טקס חלוקת אות ההתאגדות לוועדי עובדים ותיקים, התאגדויות עובדים חדשות והתארגנויות נוער בעולם העבודה. נועה רפאלי, חברת ועד הפעולה של עובדי 'הצופים' שזכה באות אמרה טרם קבלתו כי "ההתאגדות מסמלת את המשמעות שאנחנו נותנים למקצוע שלנו ודורשת לקיחת אחריות וסולידריות", והדגישה כי שביעות הרצון שלה ושל עמיתיה מעבודתם החינוכית, "עם סיפוק לא הולכים למכולת".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בירך את החוגגים: "מרגש לראות אתכם, אלפי הצעירים ובני הנוער שהגיעו. אתם מובילים את הקריאה לצדק חברתי ושוויון חברתי. אתם תובילו וביחד נעשה פה שינוי חברתי".

ניצן רוזנווקס, רכזת האירוע, מתנועת דרור ישראל מסרה כי מטרת האירועים "לחגוג את תנופת ההתאגדויות החדשות במשק, שמחזקת את ציבור העובדים. נמשיך להיאבק למען העובד, העובדת, למען הנער והנערה העובדים, ונזכור שיש לנו עוד על מה להיאבק".

לקראת החג, פרסמה הסתדרות הנוער העובד והלומד דו"ח ובו ממצאים הנוגעים להעסקת בני נוער בישראל. מן הנתונים בדו"ח עולה כי מעל ל-50% מתלונות בני הנוער על פגיעה בשכר קשורות בענף המסעדנות ובתי הקפה הידוע כענף נצלני במיוחד.

טקס חלוקת אות ההתאגדות בטקס ה-1 במאי בבית ההסתדרות 2018 (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד).
טקס חלוקת אות ההתאגדות בטקס ה-1 במאי בבית ההסתדרות 2018 (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד).

לצעדה ולעצרת קדם כנס האחד במאי של ההסתדרות בסימן "צמצום פערים – משימה לאומית" שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב. בכנס השתתפו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; שר האוצר, משה כחלון; שר העבודה והרווחה, חיים כץ; נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג; חברי כנסת וכלכלנים.

אל מול אירועי האחד במאי הפגינו בכניסה לבית ההסתדרות כמה פעילים בודדים מהתנועה הליברלית החדשה ומתנועת 'זהות' במטרה להזכיר לציבור "את הסכנות הטמונות במשקים ריכוזיים שיש מי שמפנטז עליהם גם בימנו כאן בישראל".

חג האחד במאי מצוין בישראל מאז 1906 כמועד המחבר בין המאבק החברתי והסוציאלי לבין הציונות. לאחר הקמת ההסתדרות ב-1920 וחיזוקו של החג כיום בחירה בעבודה, קיבל החג מקום מרכזי ביישוב היהודי בישראל. בעשורים הראשונים למדינת ישראל, היו משתתפים בצעדת האחד במאי ראשי המדינה, והוא העלה על נס את אופייה הסוציאלי של מדינת ישראל הצעירה. עם ההתעוררות החברתית בישראל בשנים האחרונות, התעורר מחדש גם חג האחד במאי, כחלק מהמאבק לצדק חברתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!