דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ההפקרות נמשכת / קריסה באתר בנייה בפתח תקווה: 3 גברים נפגעו, כוחות ההצלה במקום

דיווחים ראשונים על שלושה פועלים שנפלו לבור באתר בנייה של פרויקט "גלובל טאוורס" | שני גברים פונו לבית החולים בילינסון כאשר אחד פגוע קשה והשני בינוני, שניהם מפגיעות רב מערכתיות | נסיבות המקרה בבדיקה

צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים  לחילוץ לכודים מפיר לאחר נפילה באתר בניה רחוב יצחק רבין בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)
צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים לחילוץ לכודים מפיר לאחר נפילה באתר בניה רחוב יצחק רבין בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה פועלים נפלו היום (ה') סמוך לשעה 12:00 אל תוך פיר גדול באתר בנייה, בדרך יצחק רבין בפתח תקווה. צוותי חילוץ של תחנת כיבוי והצלה פתח תקווה, כולל יחידה לחילוצים מיוחדים, פעלה לחילוץ לכודים מהמקום. מדובר בפרויקט "גלובל טאוורס" של חברת הנדל"ן המניב "מגדלי ישראל" שבבעלות משפחת שפר ומשפחת ווסרמן מארה"ב. הקבלנים המבצעים הראשיים בפרויקט הם "אפקון" ו"בסט נדל"ן".

צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים לחילוץ לכודים מפיר לאחר קריסה באתר בניה רחוב יצחק רבין בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)
צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים לחילוץ לכודים מפיר לאחר קריסה באתר בניה רחוב יצחק רבין בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)
צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים לחילוץ לכודים מפיר לאחר קריסה באתר בניה בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)
צוותי כיבוי וחילוץ הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים פועלים לחילוץ לכודים מפיר לאחר קריסה באתר בניה בפתח תקווה (קרדיט: כיבוי והצלה)

ממד"א נמסר כי פראמדיקים של הארגון "מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בילינסון 2 פצועים, בהם: 1 קשה כבן 33 עם פגיעה רב מערכתית ו-1 בינוני כבן 49 עם פגיעה רב מערכתית". מארגון איחוד הצלה דיווחו על פצוע נוסף, ככל הנראה באורח קל עד בינוני.

מפקחי משרד העבודה במקום, ובוחנים את המשך ההתנהלות באתר. באתר בנייה אחר בעיר של חברת בסט נהרג פועל נוסף לפני כחודש. על אף הביקורת הקשה שמתח מבקר המדינה כנגד רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, שאינו פועל כנגד קבלני בניה המוגדרים כמפירים סדרתיים של תקנות הבטיחות – נראה שבשטח טרם חל כל שיפור. 'דבר ראשון' פנה בעבר לרשם על מנת לברר אילו פעולות פיקוח נקט כנגד קבלני הבניין שבאתריהם נמצאו במסגרת מבצע פיקוח של משרד העבודה והמשטרה ליקויי בטיחות חמורים ומסכני חיים. התגובה אותה קיבלנו מבהירה: בניגוד לעמדת מבקר המדינה, הרשם אינו רואה עצמו אחראי כי הקבלנים יעמדו בתקנות הבטיחות.

nחברת אפקון נמסר כי :" החברה פועלת על פי כל הנהלים המחמירים ביותר בנושא בטיחות. אנו בודקים את נסיבות האירוע ונפיק לקחים בהתאם".

מקבוצת בסט נמסר בתגובה כי היא "רואה חשיבות רבה בשמירה על בטיחות הבנייה באתריה. הקבוצה פועלת על פי חוק ומשקיעה מאמצים רבים במניעת תאונות עבודה מתוך דאגה אמיתית לחיי ורווחת עובדיה. החברה מביעה את צערה על התאונה הטרגית. נסיבות האירוע נבדקות על ידי הגורמים הרלוונטים ולאחר מכן נפעל על פי המסקנות".

הקבלן המבצע בזירת תאונת העבודה בפתח תקוה היום (צילום: משרד העבודה)

תגובת "קו לעובד" לתאונה שאירעה היום: "הימשכות הקטל באתרי הבניה בקצב מסחרר וללא כל סימנים של האטה, היא תעודת עניות לרשויות המדינה הרלוונטיות. עצם העובדה ששמותיהן של חברות קבלניות מובילות עולים שוב ושוב בהיקשר לתאונות עבודה קטלניות וקשות שמתרחשות באתריהן, היא ראיה לכשלון פעולות האכיפה וההרתעה של רשויות המדינה.

באתריה של חברת ב.ס.ט התרחשו תוך פחות מחודש 3 תאונות עבודה שגרמו להריגת עובד, ופציעת עוד 3 עובדים באורח קשה ובינוני. אירועים אלו מצטרפים לרקורד עגום במספר צווי הבטיחות שהטיל מינהל הבטיחות באתרי החברה בגין עבירות בטיחות מסוכנות. ב.ס.ט היתה מבין השיאניות במספר צווי הבטיחות שהוטלו באתריה בין השנים 2012-2016, עם 8 צווי בטיחות שרובם נגע להפעלת עגורני צריח בניגוד להוראותה בטיחות.

משרד העבודה מתהדר מתחילת השנה במספר העיצומים הכספיים שהטיל כביכול, אולם עד יום זה לא התפרסם ולו עיצום כספי אחד למרות החובה שבחוק לעשות זאת בצמוד לאחרת העיצומים הכספיים. חלוקת הודעות לקבלנים על כוונות להטיל עיצומים לא תביא כל שינוי כל עוד קנסות אלו לא נגבו על ידי המשרד.

רשם הקבלנים ממשיך בהתמהמות ואי שימוש בסמכותו למרות הביקורת החריפה שספג לאחרונה ממבקר המדינה על אוזלת ידו בתחום. גם המשרד לבטחון פנים לא הקים עד רגע זה את יחידת החקירות הארצית במשטרה שאמורה לתקן את המצב המחפיר של משטרת ישראל של היעדר המומחיות הנדרשת לשם ניהול החקירת הפליליות בתאונות אלו. ההפקרות באתרי הבניה תמשיך לצערנו ללוות אותנו כל עוד רשויות המדינה מועלות בתפקידן לשמור על חיי העובדים ושלמות גופם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!