דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אוטובוסים

הקרב על הנהגים / שכרם של נהגי חברת 'קווים' יעלה ל-43 שקלים לשעה

בעקבות ההסכמים הקיבוציים שהובילה ההסתדרות במטרופולין ובאגד זכו גם נהגי 'קווים' בהעלאת שכר משמעותית | העלאות השכר בענף - בעקבות מחסור של כ-3,500 נהגים

אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות ההסכמים הקיבוציים שהובילה ההסתדרות במטרופולין ובאגד, הודיעה גם חברת קווים כי הסכימה עם ההסתדרות הלאומית על העלאת שכר נהגיה ל-43 שקלים לשעה. "לאחר משא ומתן ארוך וענייני, אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות עם ההנהלה בעניין עדכון שכר הנהגים בחברה. זאת חודשים רבים לפני סיום ההסכם הקיים", מסר ששי שדה, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית. "על השולחן עוד נושאים עליהם נמשיך לדון ולקדם למען ציבור הנהגים".

בעוד שבהודעת ההנהלה מאמצע מאי ציינו כי היא מצויה במו"מ מול המדינה במטרה להעלות את השכר, בהודעה שנשלחה היום ציינו ההנהלה וועד העובדים כי העלאת השכר היא פרי מו"מ משותף ביניהם. העלאת השכר תחל ב-21 ביולי, ותשולם לראשונה ב-9 באוגוסט.

שכר הנהגים בחברות האוטובוסים השונות
שכר הנהגים בחברות האוטובוסים השונות

ב-25 במאי, פחות משלושה חודשים לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי בין חברת מטרופולין וועד העובדים בהסתדרות הכללית, הודיעה החברה על חתימת הסכם נוסף המעלה את השכר ל-44 שקלים החל מתחילת חודש יולי הקרוב, ומציב אותה פעם נוספת בראש טבלת השכר לנהגים. זאת לאחר שבאגד נחתם בסוף מאי הסכם קיבוצי שהעלה את שכר הנהגים ל-43.5 שקלים לשעה. ההסכמים באגד ובמטרופולין כוללים גם תוספת ותק בשיעור 1% לעובדים בעלי ותק של שש שנים ומעלה – תוספת הנעדרת לעת עתה מההודעה שפרסמה חברת קווים לנהגיה.

גם בכוח לעובדים הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בחברות סופרבוס ואגד תעבורה בדרישה להעלאת שכר הנהגים העומד כיום על 39 שקלים לשעה. בארגון בחרו להפנות אצבע מאשימה למשרד התחבורה, בטענה שאיננו מתקצב את העלאות השכר בכלל חברות התחבורה הציבורית, למעט באגד. עם זאת יש לציין כי הסכמי השכר נחתמים בין ארגוני העובדים והנהלת החברות, בלא תלות במשרד התחבורה, וכי כיום גם במטרופולין ובקווים אין הסכמים מול משרד התחבורה המשפה אותן בגין העלאת השכר.

גם בחברת התחבורה הציבורית דן פרסמו מודעות המציינות כי החברה מנהלת מו"מ עם ועד העובדים על מנת לשפר את תנאי השכר במטרה למשוך נהגים חדשים. התחרות בין החברות השונות על תנאי הנהגים נובעת בין היתר מכך שעל פי ההערכות חסרים כ-3,500 נהגים בשוק העבודה. לאחרונה התכנסו במשרדי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית ראשי ועדים מהענף, במטרה לפעול ולגבש יחדיו הצעת חוק להסדרת מקצוע הנהיגה בישראל, בין היתר תוך התייחסות לסוגיית האלימות כלפי נהגים בישראל ולהכרת הביטוח הלאומי במחלות מקצוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!