דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת דן

הקרב על הנהגים / עכשיו גם בדן: שכר לשעה לנהג אוטובוס יעלה ל-44 ש"ח לשעה

כך הודיעה אתמול החברה לעובדים | בכך מצטרפת החברה לגל העליות בשכרם של נהגי האוטובוסים, שמקיף כבר כמעט את כל חברות התחבורה המרכזיות

אוטובוס בגוש דן (צילום ארכיון: יוסי זליגר  פלאש 90).
אוטובוס בגוש דן (צילום ארכיון: יוסי זליגר פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מהפכת השכר של נהגי האוטובוסים מגיעה גם לדן: חברת התחבורה הודיעה אמש (ראשון) לעובדיה כי יקבע בה שכר התחלתי של כ-44 שקלים לשעה. במסגרת ההסכם החדש, נקבע כי לראשונה יוצמד שכר הנהגים להסכמי השכר במגזר הציבורי

"חברת דן המובילה את ענף התחבורה מזה כשבעים שנה שמחה לבשר כי לאחר מו"מ עם ההסתדרות וועד הנהגים השכירים בחברה, הושג הסכם שכר חדש במסגרתו יועלה שכר הבסיס ההתחלתי לכל נהגי החברה בהתאם לוותק הנהג בחברה כאשר שכר השעה ההתחלתי יעמוד על 44 שקלים" כך פרסמה אמש הנהלת החברה לנהגיה. כמו כן ציינה כי במסגרת ההסכמות הוחלט על העלאת שכר הנהגים מידי שנה בהתאם לטבלה מוסכמת שתעודכן מדי שנה בהתבסס על וותק הנהגים.

חתימת הסכם העקרונות בין דן להסתדרות. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם העקרונות בין דן להסתדרות. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם ואמר כי "ענף התחבורה הציבורית עובר מהפכה לנגד עינינו ובזכות ההסתדרות, נמשכת העלאת הרף בתנאי העסקת העובדים. ההסכם זה הנו צעד נוסף שיעזור להגביר את האטרקטיביות של הענף ולשפר את איכות השירות והבטיחות לטובת כלל משתמשי התחבורה הציבורית בארץ. ההסתדרות שעושה לילות כימים למען צמצום הפערים בחברה הישראלית, תמשיך לפעול לשיפור מעמדם וביטחונם התעסוקתי של הנהגים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף כי "אני מברך על כך שעוד חברת תחבורה ציבורית מצטרפת לשדרוג השכר והמעמד של ציבור הנהגים בישראל. ההסתדרות חרתה על דגלה להחזיר את הכבוד למקצוע הן מבחינת השכר והן מבחינת תנאי ההעסקה. נמשיך לעשות זאת בנחישות תוך המשך הטיפול וההסדרה של הגדרת מקצוע הנהג, בכל האמצעים הנדרשים".

יו"ר ועד עובדי דן יוסי קפילוטו ציין כי "הצלחנו להגיע להישג חסר תקדים מבחינת ציבור נהגי דן, הכולל שיפור משמעותי של רמת ההשתכרות וצמצום פערים בין העובדים השונים. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי ודורון עזרא מאיגוד עובדי התחבורה על מאמציהם להשלים את ההסכם. באמצעות שיתוף הפעולה עם הנהלת דן נוכל כולנו יחד להמשיך להצעיד את החברה קדימה".

יו״ר החברה מר שמואל רפאלי ומנכ״ל החברה מר עופר זילביגר מסרו: "חברת דן רואה בציבור הנהגים את המשאב האנושי המוביל בענף התחבורה התחבורה הציבורית ובטוחים שעם כינון ההסכם החדש,תנאי השכר הטובים והתנאים הנלווים, תמשיך חברת דן להוביל את ענף התחבורה הציבורית ותהווה מוקד משיכה לנהגים רבים אשר רוצים לראות את עתידם במשפחת דן".

כל נהג בעל ותק של חמש שנים ומעלה יקבל תוספת של 0.5% לשכרו בגין כל שנת ותק. ההסכם יחול לחמש שנים, רטרואקטיבית החל מתחילת 2018.

כמו כן, כולל ההסכם גם את השוואת תנאי הפרישה של עובדי דור ג' בחברה לאלו של עובדי דור א', והם יכללו בין היתר תנאי פרישה מיטיבים כגון מענק בגובה משכורת חודשית, תעודת נסיעה חופשית לנהג ולבני משפחתו ועוד.

לגיבוש ההסכם היה שותף גם מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא.

במאי חתמו ההסתדרות הכללית וחברת מטרופולין על הסכם להעלאת שכר הנהגים ל-44 שקלים לשעה גם כן, מעט לאחר שבאגד נחתם הסכם להעלאת השכר ל-43.5 שקלים לשעה. גם בשתי חברות אלו הוסכם על תוספות ותק בשיעור של אחוז לשנה, שיינתנו לכל עובד בעל ותק של שש שנים ומעלה.

שכר הנהגים בחברות האוטובוסים השונות (עיצוב: אידאה)
שכר הנהגים בחברות האוטובוסים השונות (עיצוב: אידאה)

בחברת קווים, שעובדיה מאוגדים בהסתדרות הלאומית, הודיעו לאחרונה כי בעקבות הסכמות עם ועד העובדים יעלה השכר השעתי ל-43 שקלים, החל מה-21 ביולי. בחברה לא התנו עליית שכר זו בהסכמת המדינה לשיפוי. בחברות סופרבוס ואגד תעבורה לעומת זאת, הוסכם לאחרונה גם כן על העלאת השכר ל-43 שקלים בשעה החל משכר חודש אוגוסט – אולם זאת רק בכפוף להסכמת המדינה להשתתף בעלות.

תחרות השכר בין החברות השונות נובעת, בין היתר, מהחוסר המוערך בכ-3,500 נהגים.  מדד רייטינג לעבודה, שהשיק לאחרונה משרד העבודה והרווחה, מעניק למקצוע נהגי התחבורה הציבורית ציון 8 מתוך 10 במידת הדרישה שיש לו במשק.

המדד מציין כי נכון לשנת 2016 עמד השכר ההתחלתי במקצוע על 6,344 שקלים בלבד – אולם בתגובה לפרסום זה מסרו בפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל כי כיום עומד השכר החודשי הממוצע במקצוע נהגי האוטובוס על כ-12.500 שקלים בחודש, ואף ציינו כי ממוצע זה רק עולה משנה לשנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!