דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אתר בנייה

ההפקרות נמשכת / עובר אורח נפצע מנפילת קרש באתר בנייה, מנהל האתר עוכב לחקירה

הגבר (21) רכב על אופניו ברחוב האצ"ל בחולון, כשנפגע באורח קשה, האתר נסגר בצו עד לתיקון הליקויים | המשטרה תבקש היום מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרם של שלושה חשודים באירוע - מנהל העבודה ושני פועלים

אתר התאונה בו נפל קרש מאתר בניה על ראשו של רוכב אופניים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א).
אתר התאונה בו נפל קרש מאתר בניה על ראשו של רוכב אופניים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רוכב אופניים חשמליים כבן 27 נפגע בראשו מקרש שנפל עליו מאתר בנייה של חברת ג.י.פ עבודות פיתוח ובניין בע"מ ברחוב האצ"ל בחולון. הרוכב פונה על ידי מד"א כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם, לבית החולים איכילוב בתל אביב. המשטרה תבקש היום מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרם של שלושה חשודים באירוע. מנהל העבודה ושני פועלים, לצד סגירת אתר הבנייה לאלתר.

האתר, שלא היה מדווח כראוי למשרד העבודה, נסגר בצו עד לתיקון הליקויים הבטיחותיים. עם זאת, האתר לא נסגר ל48 שעות בהתאם לחוק לפגיעות חמורות באתרי בנייה, שכן הפציעה התרחשה מחוץ לאתר עצמו.

האירוע התרחש אתמול (רביעי) בסביבות השעה 10:20. חובש רפואת חירום במד"א אריה פרקש סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי גבר כבן 27 שוכב מחוסר הכרה עם חבלת ראש מדממת על המדרכה סמוך לאופניים חשמליים, אזרחים שהיו במקום סיפרו לי שהוא נפגע בראשו מקרש שנפל מגובה. הענקתי לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וסיוע נשימתי והוא פונה במהירות לבי"ח בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשהוא מונשם".

של מי האחריות?

"בטיחות הציבור מסכנות אתרי הבנייה מצויה באחריות הרשויות המקומיות מכוח פקודת הרשויות המקומיות ובמקרה זה עיריית חולון" מסרה עו"ד הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין. "משרד העבודה והרווחה פנה אשתקד בעניין זה למרכז השלטון המקומי בישראל ולכלל הרשויות המקומיות בישראל, אולם הן מתנערות בקביעות מאחריותן זו והן הציבור והן העובדים באתרי הבנייה נושאים בתוצאות הקשות".

כזכור, פניית המינהל במרץ שנה שעברה קראה לרשויות לממש את אחריותן מתוקף פקודת העיריות לבטיחות אתרי הבניה בתחומן. בין היתר קרא המנהל לרשויות להתנות מתן אישורי בניה בבדיקת קיומן של תוכניות בטיחות ותסקירי בטיחות למנופים, וכן בדיווח על מינוי מנהל עבודה למינהל כנדרש בחוק. מרכז השלטון המקומי דחה את פניית המינהל, בטענה כי מדובר בסעיף ערכאי בפקודת העיריות, וכי הבטיחות באתרי הבניה וסביבתם היא באחריותו הרגולטרית של המינהל בלבד.

דרישות הבטיחות שדורש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שיעוגנו בהיתרי הבנייה של הרשויות המקומיות (גרפיקה: אידאה).
דרישות הבטיחות שדורש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שיעוגנו בהיתרי הבנייה של הרשויות המקומיות (גרפיקה: אידאה).

מעיריית חולון נמסר: "מדובר באירוע שהתרחש באתר הבנייה ולא במרחב הציבורי אשר הביא לתוצאה מצערת ביותר בבמסגרתה נפגע אדם ברחוב. משרד העבודה הוא המפקח על הבטיחות באתרי הבנייה בישראל ובעירייה מצפים ממנו לעשות את כל הנדרש מול הקבלן ולוודא שמקרים מסוג זה לא יישנו".

ואילו ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "מדובר באירוע שהתרחש במרחב הציבורי. הרשות המקומית מטפלת בהיפגעות עוברי אורח".

רק לפני יומיים, בשעות הלילה שבין ראשון לשני, נפגע עובר אורח נוסף – אברך כבן 30, מנפילת מוט ברזל ממנוף שהעלה חומרי בניין במסגרת שיפוצים מאה שערים בירושלים.

בחודש פברואר השנה נהרגה נטע רוטמן ז"ל, בת 52 תושבת ת"א, בעת ששהתה ברכב במגרש חנייה בכפר סבא, לאחר שחלק ממנוף שפעל באתר בנייה סמוך, נפל על הרכב. רוטמן היתה פעילה מרכזית בהתארגנויות אזרחיות למען נגישות של אנשים עם מוגבלויות, ומותה הכה בתדהמה את שותפיה למפעל.

בשנת 2017 קרסו שני מנופים באתרי בניה. בבת ים נפגע קשה מפעיל מנוף, ומלבדו נפצעו שלושה עוברי אורח נוספים. ברמת גן נפגע מפעיל המנוף ועובר אורח נוסף נפצעו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!