דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / צרפת היא אלופת העולם! אחרי 2:4 על קרואטיה בגמר המונדיאל

"הטריקולור" עשו זאת עם 2:4 מרשים | שער עצמי של מנדז`וקיץ` קבע 0:1, פרישיץ` השווה ל-1:1. צרפת קיבלה פנדל ואנטואן גריזמן כבש את ה-1:2 לצרפת. פוגבה ואמבפה הוסיפו שערים ומנדז`וקיץ` איזן ל-2:4 | הגביע לצרפת!

שחקן נבחרת צרפת גריזמן חוגגג לאחר שער היתרון של נבחרת צרפת בגמר המונדיאל (AP Photo/Natacha Pisarenko)
שחקן נבחרת צרפת גריזמן חוגגג לאחר שער היתרון של נבחרת צרפת בגמר המונדיאל (AP Photo/Natacha Pisarenko)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חודש שלם כססנו ציפורניים והנה זה קורה – גמר מונדיאל 2018! בשעה 18:00 יעלו צרפת וקרואטיה על הדשא באצטדיון לוז'ניקי ועולם של ישב במתח. האם זאת תהיה צרפת בפעם השניה, 20 שנים אחרי זכייתה הקודמת? או קרואטיה המפתיעה על 4.1 מיליון תושביה שהגיע לגמר לראשונה בתולדותיה?

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צרפת זוכה בגביע העולם 2018!!

אוהדי צרפת חוגגים בשאנז אליזה

שער לקרואטיה! 2:4

קרואטיה לא מוותרת. אומטיטי החזיר אחורה ללוריס שהיסס ומנדז`וקיץ` חטף לו מהרגל ושם את הכדור ברשת.

צרפת כבר ב-1:4! קיליאן אמבפה!

דקה 65: כדור מגיע לאמבפה על סף הרחבה והחלוץ הצעיר משחרר בעיטה שטוחה ברגל ימין לפינה השמאלית של סובאשיץ'.

1:3 לצרפת! שער של פוגבה

דקה 59: כדור עומק ופריצה של אמבפה מצד ימין שהעביר כדור רוחב לפוגבה, שבעט מתוך הרחבה ונחסם, הכדור חזר אליו והפעם הוא בעט במדויק לשער. 1:3 צרפת.

בינתיים בבית הנשיא

הנשיא רובי ריבלין צופה במשחק עם ילדי עוטף ישראל

מונדיאל עושים עם ילדי עוטף ישראל בבית הנשיא. הם קיבלו שינוי אווירה ופרשנות צמודה ממני ואני זכיתי בשריקת פתיחה עם החברה הכי טובה שאפשר לבקש. הלוואי ומהיום נאפשר להם חופש של כיף ובילויים.

Posted by ‎Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין‎ on Sunday, 15 July 2018

סיום המחצית הראשונה

איזו מחצית מטורפת!

השופט נסטור פיטאנה הארגנטיני הוציא את המשחק לדרך. הקרואטים יזמו יותר בדקות הראשונות, פרישיץ` פרץ פעם אחר פעם פורץ מאגף ימין, אבל ההגנה הצרפתית עמדה איתנה. בדקה ה-17 אמבפה העביר כדור מסוכן לתוך הרחבה שנבלם, ההגנה הקרואטית הרחיקה עד גריזמן שנבלם בעבירה וקיבל בעיטה חופשית ממצב מסוכן. גריזמן הגביה את הכדור לרחבה, מנדז`וקיץ` ניטר כדי להרחיק, אך הכדור פגע בראשו ונכנס לשער הקרואטי. 0:1 לצרפת!

הקרואטים המשיכו להיות מסוכנים, בדקה ה-27 פרשיץ' חטף כדור ונבלם באגרסיביות ע"י קנטה שקיבל צהוב. הכדור חופשי נשלח לרחבה ופוע בראש של מנדז`וקיץ`, הגיע לוידה שהסיט לאחור ופרישיץ`שיגר בעיטה נהדרת לשער של צרפת, שיוויון 1:1.

בדקה 38 נגיעת יד של פרשיץ' ברחבה, השופט הולך לוידאו ומאשר שאכן זה פנדל! אנטואן גרזימן ניגש לבעוט ומכניע את סובאשיץ' בבעיטה מדוייקת לפינה 1:2 צרפת. המחצית הראשונה מסתיימת.

שחקן נבחרת צרפת גריזמן חוגגג לאחר שער היתרון של נבחרת צרפת בגמר המונדיאל (AP Photo/Natacha Pisarenko)

פנדל לנבחרת צרפת. שער! 1:2

דקה 38: נגיעת יד של פרשיץ' ברחבה, השופט הולך לוידאו ומאשר שאכן זה פנדל..

אנטואן גרזימן ניגש לבעוט ומכניע את סובאשיץ'

שער לקרואטיה! 1:1

דקה 28: כדור חופשי נשלח לרחבה ופוגע בראש של מנדז`וקיץ` ומגיע לוידה שמסיט לאחור ופרישיץ`משגר בעיטה נהדרת לשער של צרפת. 1:1

שער ראשון לצרפת!!

דקה 18: גריזמן מגביה לרחבה בבעיטה חופשית שפוגעת בראש של מנדז`וקיץ` ונכנסת לשער הקרואטי. 0:1 לצרפת!

 

גביע העולם נכנס לאצטדיון לוז'ניקי

פיליפ לאם קפטן האלופה היוצאת נבחרת גרמניה, נכנס לאיצטדיון עם גביע העולם.

פורסמו הרכבי הנבחרות בגמר

צרפת שתופיע במעמד הזה בפעם השלישית רוצה מאוד לשחזר את הזכייה הקודמת שלה ב-1998 בגמר הבלתי נשכח מול ברזיל. כשהפעם במקום דידייה דשאן, זינדין זידאן ועמנואל פטי המושכות נמצאות בידיים (או ברגליים) של בנז'מן פבאר, אנטורן גריזמן, קיליאן אמבפה וחבריהם. בשני הגמרים הקודמים נחלו ה"טריקולור" הפסדים כואבים, ב-2006 הפסידו בפנדלים לאיטליה וההפסד בגמר יורו 2016 לפורטוגל, אבל הפעם הם באים שקולים ונחושים יותר להוכיח.

צרפת ניצחה את שני המשחקים הראשונים בשלב הבתים – 1:2 בפתיח על אוסטרליה, 0:1 על פרו וגם הייתה היחידה שסיימה את שלב הבתים ב-0:0 מרגיז מול דנמרק. בשמינית בגמר צרפת הייתה גדולה על ארגנטינה וניצחה 3:4 בזכות הסופר-סטאר החדש קיליאן אמבפה בן ה-19 חלוץ פריז סן ז'רמן שכבש שני שערים יקרים ובישל שער נוסף. ברבע הגמר גברה צרפת על עוד נבחרת דרום אמריקאית כשניצחה 0:2 על אגורוגוואי ובחצי הגמר עשתה את העבודה מול בלגיהה המצויינת מאותה נגיחה נהדרת של סמואל אומטיטי.

קרואטיה הגיעה להישג השיא הקודם שלה באותה שנה בה צרפת לקחה את המונדיאל הקודם, כשהשיגה את המקום המקום השלישי בצרפת 1998, כשמעל כולם ניצבה מכונת שערים הקוראטית דאבור שוקר. במונדיאל הנוכחי הקרואטים הגיעו כנבחרת קבוצתית ולוחמנית עם כמה שחקנים שמככבים בכל אירופה.

שני הקשרים המופלאים שלה מחזיקים את האמצע נתנו למודריץ' וראקיטיץ', החלוץ מנדז'וקיץ' שכבש את שער הניצחון מול אנגליה, פרישיץ' הנמרץ והמסוכן וכמובן השוער סובאשיץ' שהציל אותה בקרבות הפנדלים. קרואטיה שלטה ביד רמה בשלב הבתים עם נצחונות על ניגריה, איסנלד וכמובן ה-0:3 האדיר מול ארגנטינה. לאחר מכן הקרואטים הזדקקו לשלוש הארכות – מול דנמרק בשמינית, רוסיה ברבע אותן ניצחו בפנדלים ואנגליה בחצי המהפך הגדול בהארכה.

בשעה 18:00 נביא עדכונים חיים מהגמר הגדול 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!