דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ג'ודו / אלופים: מדליית זהב לטל פליקר וארד שמאילוב בגרנד פרי זאגרב

פודיום משותף במשקל עד 66 ק"ג לנבחרת הג'ודו של ישראל בקרואטיה | טל פליקר גבר על גיאורגי זנתריה וזכה במלדיית הזהב, ברוך שמאילוב עלה מבית הניחומים וקטף את הארד | מקום חמישי לבטינה טמלקובה שהפסידה בקרב על הארד

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פתיחה נהדרת לנבחרת ישראל ביומו הראשון של גראנד פרי זאגרב, קרואטיה. טל פליקר, מדליסט הארד מאליופות העולם ואירופה, זכה במדליית הזהב לאחר ניצחון גדול על גיאורגי זנתריה האוקראיני אלוף אירופה לשעבר, לאחר יתרון וואזרי שנשמר עד לסיומו של הקרב. בעקבות זכייתו של פליקר בזהב הוא יטפס ככל הנראה למקום הראשון בדירוג העולמי. באותו המשקל זכה ברוך שמאילוב במדליית הארד לאחר ניצחון על דובדון המונגולי.

תשעה ספורטאים וספורטאיות השתתפו ביום הראשון של התחרות בזאגרב, מדובר בתחרות השנייה שבה ניתן לצבור ניקוד לקריטריון האולימפי לטוקיו 2020.

טל פליקר (עד 66 ק"ג) – מדליית זהב!

מדליסט הארד מאליפות אירופה בתל אביב גבר בקרב הראשון על סבסטיאן סיידל הגרמני. בקרב השני גבר על דמיטרי שרשן הבלארוסי באמצעות ווזארי. פליקר המשיך ביכולת הטובה גם ברבע הגמר, וניצח באיפון את המולדובי דניס ויירו. בחצי הגמר פגש את אדריאן גומבוץ' הסלובני, אלוף אירופה הנוכחי, וגם עליו גבר באיפון שהעלה אותו לגמר מול גאורגי זנטרייה אלוף העולם ואלוף אירופה לשעבר.

פליקר היה נחוש מאוד והשיג ווזארי, 1:44, לקראת סיום הקרב קיבל הישראלי ניקוד של איופן מהשופט, אך לאחר התייעצות הניקוד נמחק, ופליקר המשיך להחזיק היתרון הווזארי עד לסיום הקרב וזכה בזהב.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) – מדליית ארד

שמאילוב החל את התחרות עם ניצחון באיפון על בונצ'יץ' הסרבי בקרב הראשון שלו. בקרב השני פגש את היהודי האוסטרלי נתן כ"ץ, עליו גבר עם ווזארי ואיפון. ברבע הגמר פגש את אלוף אירופה לאדריאן גומבוץ' מסלובניה, לו הפסיד ונשר לבית הניחומים.

בבית הניחומים שמאילוב ניצח בניקוד זהב את דניס ויירו ממולדובה באמצעות ווזארי, ועלה לקרב על הארד. יריבו על המקום השלישי היה אלטנשוך דובדון המונגולי, שהדיח קודם לכן את אבה היפומי היפני, אלוף העולם המכהן. שמאילוב עלה כשהוא נחוש להיות על הפודיום, והצליח לנצח את המונגולי באיפון לאחר פחות מדקה ולהשיג את מדליית הארד.

הישראלית בטינה טומלקובה (52 ק"ג) סיימה במקום החמישי, לאחר שהפסידה בקרב על הארד לאנג'ליקה דלגאדו האמריקאית אחרי שאיבדה יתרון של וואזרי. תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) דורגה במקום ה-7 לאחר שני ניצחונות והעפלה לרבע הגמר, בו הפסידה ולא הצליחה לנצח גם בבית הניחומים. גם נועה מינצקר ושירה ראשונה (48 ק"ג) סיימו במקום השביעי, כשלא צלחו את בית הניחומים והודחו.

גפן פרימו (52 ק"ג) מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה, זכתה בניצחון בסיבוב הראשון על יריבה קזחית, אך הודחה בהמשך לאחר הפסד לאמאנדין בושארד הצרפתייה. אלון רחימא (60 ק"ג) ניצח בסיבוב הראשון באיפון על מקסמיליאן היידר הגרמני, אך הודח לאחר הפסד ללסיוק האוקראיני בסיבוב השני. מעיין גרינברג (57 ק"ג) עלתה אוטומטית לסיבוב השני שם הודחה לאחר הפסד ליריבה רוסיה.

היום (שבת) יתחרו טוהר בוטבול (73 ק"ג), אלוף אירופה הטרי שגיא מוקי (81 ק"ג), גילי שריר (63 ק"ג) וירדן מאירסון (70 ק"ג). ביום ראשון יתחרו לי קוכמן (90 ק"ג), מדליסט הארד מאליפות אירופה פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ואורי ששון (100+ ק"ג).

כזכור, השבוע חווה הג'ודו הישראלי הישג גם מחוץ למזרן, כאשר יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר הודיע על השעיית הגראנד סלאם באבו דאבי והגראנד פרי בתוניס מסבב התחרויות העולמי, זאת עד שהמדינות המארחות יבטיחו את השתתפותם של כל הספורטאים שיתחרו תחת הדגל וההמנון שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!