דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

קצבאות הנכות / פעילי מאבק הנכים חסמו את הכניסה למשכן הכנסת

על פי הודעת "הנכים הופכים לפנתרים" אחד המפגינים נפגע בראשו ופונה לבית החולים | אייל כהן, ממארגני ההפגנה: "מה שהממשלה עושה, מבחינתנו, זה כמו חיסול של האוכלוסייה המוחלשת"

הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)
הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הנכים חסמו אתמול (שני) את הכניסה למשכן הכנסת, עם חזרתה מפגרה, זאת בדרישה להשוות את קצבת הנכים לגובה שכר המינימום. על פי הודעת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", במהלך החסימה התפתח עימות עם כוחות המשטרה בו ספג  אחד הנכים מכה בראשו והוא פונה באמבולנס להמשך טיפול.

אייל כהן, מארגון "הנכים הופכים לפנתרים", מסר כי "באנו למחאה בכל נושא הטיפול בסוגיית הנכים. צריך ולקבל הסבר למה אנשים צריכים לשרוף עצמם, כמה יאוש צריך בנאדם כדי להגיע למצב כזה".

הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (שי ניר)
הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (שי ניר)

לדבריו, "מה שהממשלה עושה, מבחינתנו, זה כמו חיסול של האוכלוסייה המוחלשת. במקום לטפל בבעיה הם דוחקים אותם הצידה. כתוצאה מזה אנשים מתאבדים, נפטרים טרם זמנם בגלל חוסר בתרופות וטיפול ועל זה נלחם בחירוף נפש. יותר מאוחר נעלה לקבר של יעקב וולק שהתאבד. גם כשניסינו לקבל מידע מתי קוברים אותו הסתירו את זה מארגוני הנכים. מנעו את זה מאיתנו וממנו. זה רק מראה על האטימות. עצרו אותנו מלפרוץ לכנסת אבל ישמעו אותנו עוד הרבה".

כזכור, אנשי 'מטה מאבק הנכים' הודיעו בשבוע שעבר כי יגיעו לכנסת בדרישה לקיים במלואו את ההסכם להעלאת קצבת הנכות מספטמבר שעבר. "אנחנו נהיה שם, ונוביל מהלך מול חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לשנות את החוק להעלאת הקצבה כך שיתאים להבטחות של הממשלה ולהסכם שחתמה איתנו", אמרה נעמי מורביה, יו"ר המטה.

הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)
הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)

מטה מאבק הנכים מוחה על פערים בין ההסכם שנחתם בין ארגוני הנכים, ההסתדרות והממשלה בספטמבר שעבר, והבטיח העלאה הדרגתית של קצבאות הנכות והצמדתן לשכר הממוצע במשק (במקום לשכר המינימום). בפברואר האחרון חוקקה הממשלה חוק להעלאת הקצבאות, שיישם חלקים רבים מההסכם, אך הותיר חלקים רבים אחרים לחקיקה עתידית. בין השאר מוחים במטה על כך שקצבת הנכות עלתה רק ב-470 שקלים, לא הוצמדה לשכר הממוצע במשק, שאין מנגנון שמבטיח את המשך הפעימות ושנכים עם קצבת זקנה יקבלו העלאה כמו שאר הנכים אך בפועל הם קיבלו העלאה של 235 שקלים בלבד.

יצוין כי בעוד מטה מאבק הנכים ידרוש את יישום ההסכם מספטמבר, מתקיימת בחודשים האחרונים מחאה אחרת בהובלת קבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים' בדרישה להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום במשק, במסגרתה נערכות חסימות כבישים וצמתים מרכזיים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!