דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / תנו כבוד: שלוש מדליות ארד לישראל בגרנד סלאם אבו-דאבי בג'ודו

המשלחת הישראלית רשמה יום נהדר באבו-דאבי. שבשונה מבעבר ישראל מתחרה עם סמלי המדינה | לאחר 4 קרבות על מדליות הארד השיגו גילי כהל, ברוך שמאילוב ותמנע נלסון לוי את המדליות. גפן פרימו הפסידה בקרב על הארד.

גילי כהן (שנייה מימין) זוכה מדליית הארד אבו דאבי לצד השרה מירי רגב ויו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי (צילום מסך)
גילי כהן (שנייה מימין) זוכה מדליית הארד אבו דאבי לצד השרה מירי רגב ויו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי (צילום מסך)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גראנד סלאם אבו-דאבי נפתח אמש (שבת) בצורה נהדרת לישראלים. לראשונה, המשלחת הישראלית המונה 11 ספורטאים וספורטאים, מורשית להתחרות עם סמלי המדינה ובמשלחת מאוד קיוו שגם התקווה תתנגן על הפודיום.

הנבחרת הישראלית סיימה את היום הראשון במצב נהדר עם 3 מדליות ארד: של גילי כהן שעשתה זו ראשונה לאחר שגפן פרימו הפסידה בקרב שלה על הארד, שני היה ברוך שמאילוב שניצח את שמילוב הרוסי בקרב נהדר והשלישית הייתה תמנע נלסון לוי שחתמה את היום עם מדלייה נוספת.

ברוך שמאילוב עם מאמנו אורן סמדג'ה ומדליית הארד (באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ברוך שמאילוב עם מאמנו אורן סמדג'ה ומדליית הארד (באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

כאמור, הג'ודאים הישראלים שהתחרו בעבר באבו-דאבי תחת דגל איגוד הג'ודו העולמי וזכו בשבע מדליות, כולל אחת מזהב של טל פליקר אשתקד. בעקבות החלטת איגוד הג'ודו העולמי לחייב את מארגני התחרות לאפשר לישראל להתחרות ככל הנבחרות, גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה לאיחוד האמירויות, כשבמהלך הטורניר ייחתם החוזה לאירוח גראנד פרי בישראל בין השרה, יו"ר האיגוד הישראלי משה פונטי ויו"ר האיגוד העולמי מריוס ויזר, שידוע בקשריו הטובים עם האיגוד הישראלי ופונטי.

גילי כהן (עד 52 ק"ג) – מדליית ארד

כהן שחזרה מפציעה, ניצחה את הקרב הראשון את מרינה אסטבס מפורטוגל בווזארי בניקוד הזהב. ברבע הגמר פגשה את מילינדה קלמנדי מקוסובו, האלופה האולימפית מריו ואחת מכוכבות הג'ודו העולמיות. כהן הראתה קרב עיקש, ספגה שלושה עונשים ונשרה לבית הניחומים, שם גברה על אוולין טשופ משוויץ באמצעות איפון והפילה לקרב על מדליית הארד.

הקרב על הארד –  כהן פגשה את הפורטוגלית ראמוס, שניצחה את פרימו מוקדם יותר. כהן הייתה התקפית והתשה את הפורטוגלית שקיבלה שני עונשים עד לסיום הזמן החוקי. בניקוד הזהב הצליחה כהן לגרום לראמוס לעונש שלישי וניצחון שהעניק את הארד הראשון לישראל!

גפן פרימו (עד 52 ק"ג), סגנית אלופת העולם עד גיל 21, הפעילה אוטומטית לסיבוב השני שם ניצחה בקרב הראשון שלה באיפון את האוסטרלית אינה אסטון. ברבע הגמר הפסידה לפורטוגלית ג'ואנה ראמוס באיפון ונשרה לבית הניחומים. היא פגשה את אנה פרס בוקס מספרד ולאחר 2:30 דקות והטילה אותה באיפון שסידר לה מקום בקרב על מדליית הארד. בקרב על המדלייה פגשה סגנית אלופת העולם לנוער את הבריטית צ'לסי גילס שהפסידה בחצי הגמר. הקרב על הארד היה שקול עד לשניות אחרונות בהן הצליחה בריטית לבצע תרגיל לזכות שזיכה אותה בווזארי ופרימו נותרה ללא מדליה.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) – מדליית ארד

שמאילוב החל את התחרות בניצחון בווזארי על מנואל שייבלל הגרמני. ברבע הגמר הוא הפסיד ליירלן סריקזנוב מקזחסטאן באיפון, ששלח את לבית הניחומים. בית הניחומים פגש את ילדוס זומקנוב גם הוא מקזחסטאן, במהלך הזמן החוקי לישראלי ולקזחי היה ניקוד ווזארי והקרב נכנס לניקוד זהב,  שם שמאילוב הטיל את יריבו באיפון ועלה לקרב על מדליית הארד מול יקוב שמילוב מרוסיה.

הקרב על הארדשמאילוב פגש יריב מוכר עם שם דומה. דווקא בפתיחת הקרב עלה הרוסי על לוח התוצאות, אבל שמאילוב לא ויתר והצליח בשנייה האחרונה להשיג ווזארי בתרגיל אוסוטו גארי ולשלוח את הקרב לניקוד זהב. בניקוד הזהב הישראלי היה מפוקס ונזהר מכל תרגיל, לאחר שתי דקות הצליח להטיל שוב את יריבו, לזכות בניצחון ובמדליית הארד השנייה של ישראל!

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) – מדליית ארד

בקרב הראשון גברה נלסון לוי בווזארי על אבלינה ילייבה מבולגריה. ברבע הגמר הפסידה לאנסטסיה קונקינה מרוסיה באיפון ונשרה לבית הניחומים, שם ניצחה את טרזה שטול הגרמניה באיפון ועלתה לקרב על הארד מול שן לינג לייאן מטאיפיי.

הקרב על הארד – הקרב היה שקול והגיע לניקוד זהב לאחר שני עונשים לנלסון לוי ולייאן לאחר דקה ו-9 שניות בניקוד הזהב נלסון-לוי הצליחה להשיג ווזארי מרשים והוסיפה מדליה שלישית לישראל!

ישראליות נוספות שהתחרו הן שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) שהודחה בקרב הראשון שלה ע"י מארוסה סטנגר מסלובניה ונועה מינצקר (עד 48 ק"ג) שהפסידה גם היא בקרב הראשון שלה. מול  קטרינה קוסטה מפורטוגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!