דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ג'ודו / פיטר פלצ'יק קטף את מדליית הזהב השנייה של ישראל באבו-דאבי

גאווה ענקית! ישראל מסיימת את גרנד סלאם אבו-דאבי עם מדליית זהב שנייה וחמש מדליות בסך הכל, לאחר שפיטר פלצ'יק ניצח את כל יריביו וסיים כאלוף! | רגע כואב לאורי ששון שנפצע בחצי הגמר ופרש לקראת הקרב על הארד

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השמחה הישראלית באבו-דאבי ממשיכה גם היום, עם מדליית זהב נוספת והפעם זה היה תורו של פיטר פלצ'יק שמסיים את היום האחרון של התרות עם מדליית זהב על הצוואר ומשמיע את התקווה פעם נוספת, אחרי ששגיא מוקי עשה זאת אמש (א'). אורי ששון העפיל לקרב על מדליית הארד אבל נאלץ לפרוש בשל פציעה במרפק. המשלחת הישראלית מסיימת אליפות חלומית מבחינתה עם לא פחות מחמש מדליות – שתיים זהב ושלוש מארד של גילי כהן, ברוך שמאילוב ותמנע נלסון-לוי (שהושגו ביום שבת).

פיטר פלצי'ק בגרנד סלאם אבו-דאבי (AP Photo/Kamran Jebreili)
פיטר פלצי'ק בגרנד סלאם אבו-דאבי (AP Photo/Kamran Jebreili)

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) – מדליית זהב

פלצ'יק, מדליסט הארד מאליפות אירופה שנערכה בת"א, החל את התחרות בסיבוב השני שם פגש את גריגורי מינאסקין האסטוני. בתום הזמן החוקי הקרב נכנס לניקוד הזהב, שם לקח לישראלי 35 שניות להטיל את יריבו באיפון. בסיבוב הבא חיכה לפלצ'יק בורודבקו מלטביה אותו ניצח פלצ'ק בווזארי ועלה לחצי הגמר.

המשוכה הבאה של הישראלי היה סגן אלוף העולם ב 2015, קארל ריצ'ארד פריי מגרמניה. לאחר ארבע דקות של קרב ללא ניקוד הקרב נכנס לניקוד זהב, שם פלצ'יק ספג עונש אבל המשיך להיראות התקפי. הקרב נמשך זמן רב ו-2:39 בתוך ניקוד הזהב ביצע פלצ'יק ווזארי שהעניק לו ניצחון והעפלה לגמר מול אלמר גזימוב האזרי סגן האלוף האולפי מריו.

הקרב על הזהב – פלצ'יק הגיע נחוש מאוד לקרב והצליח להישאר מפוקס לאורך הקרב למרות עונש שקיבל. לקראת סיום הזמן החוקי פלצ'יק היה קרוב להשיג ווזארי אבל האזרי ברח מהתרגיל והקרב הגיע לניקוד זהב. לאחר 28 שניות בתוך ניקוד הזהב הצליח פלצ'יק לבצע ווזארי בתרגיל נהדר והשיג את הניצחון המתוק. מדליית זהב שנייה לישראל!

אורי ששון (+100 ק"ג) שידע שהאליפות הזו יכולה להחזיר אותו למסלול הניצחונות, עלה נחוש מאוד הבוקר והתחיל את הטורניר מול שטונג יואן הסיני. הישראלי התקשה בתחילת הקרב אך ככל שעבר הזמן נכנס לעניינים והחל ליזום. כעשרים שניות לפני תום ארבע הדקות הצליח לזכות באיפון. בסיבוב הבא חיכה לששון זרקו קולום הסרבי, גם כאן לא היו חיים קלים לששון ועשר שניות לסיום ארבע הדקות, הצליח ששון להטיל את יריבו באיפון ולעלות לחצי הגמר.

בחצי הגמר ששון נדרש לעבור משוכה קשה בדמותו של לוקאס קרפאלק האלוף האולימפי מריו. ששון התקשה מול הצ'כי והפסיד באיפון אחרי דקה וחצי. לרוע מזלו של הישראלי, במהלך הריתוק של קרפאלק, נפצע ששון במרפק ונאלץ לפרוש מהתחרות לפני קרב על הארד.

לי קוכמן (עד 90 ק"ג) ניצח בקרב הראשון שלו את אזיז קלקמאנולי מקזחסטן באיפון, אולם הפסיד בקרב השני לממדאלי מדייב האזארי באיפון והודח מהתחרות.

הישג נוסף לג'ודו הישראלי קרה אמש כאשר שרת התרבות, מירי רגב ונשיא איגוד הג’ודו העולמי, מריוס ויזר, סיכמו כי החל מינואר 2019 יתקיים לראשונה טורניר הסבב העולמי בישראל. על פי ההסכם, התחרות הראשונה תתקיים כבר בינואר הקרוב ותהווה ניקוד לקריטריון המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. התחרות השנייה תתקיים לאחר אולימפיאדת טוקיו ותפתח למעשה את המחזור האולימפי החדש לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!