דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון השוטרים הסוהרים והגמלאים

פרסום ראשון / עם השלמת חתימות השב"כ והמוסד, הסכם השוטרים והסוהרים יוצא לדרך

הלנת תוספת השכר המגיעה לשוטרים, לסוהרים, לאנשי השב"כ והמוסד - משרתים וגמלאים - קרובה לקיצה | ארגוני הפעילות והפעילים אספו את 95% מהחתימות הנדרשות כדי לאשר את ההסכם אליו הגיעו | האוצר ממשיך להערים קשיים טכניים

חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

95% ממשרתי וגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד חתמו על הסכמתם למתווה תשלום חוב השכר של המדינה בגין התוספות שניתנו בצה"ל מאז 2006. המשמעות היא שככל הנראה יראו עליה בשכרם כבר במשכורת ובקצבאות שישולמו להם בתחילת חודש פברואר. ״זהו יום גדול לשוטרים, לסוהרים, לגמלאים ולכל משרתי כוחות הביטחון", מסרה אביגל שררה, מנכ״לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים. "העוול ההיסטורי כלפי משרתי כוחות הביטחון סוף סוף בא על תיקונו, לאחר מעל ל-12 שנים".

"כל הדבר הזה לא היה קורה ללא מעורבותה הכל-כך חשובה של ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, גילה גזיאל, שפעלה ודחפה את גמלאי ארגוני הביטחון להשלים את החתמת הזכאים – ומגיעה לה מלוא התודה וההערכה", אמרה שררה והוסיפה: "אנו מודים לכל מי שעסקו בהבאת ההישג האדיר הזה לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים ובראשם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן״.

זהו יום גדול לשוטרים, לסוהרים, לגמלאים ולכל משרתי כוחות הביטחון. העוול ההיסטורי כלפי משרתי כוחות הביטחון סוף סוף בא על תיקונו, לאחר מעל ל-12 שנים

מתווה החזר החוב אושר על-ידי המשטרה והשב"ס עצמם, וכן על ידי ארגוני הגמלאים ומשפחות המשרתים כבר באוקטובר. בנובמבר אושר המתווה גם בהחלטת ממשלה. אלא שמשרד האוצר התעקש להכניס לתוכו, לצד קיצוץ תקציבי רוחבי של 1.3% מתקציבי המשרדים, גם סעיף הקובע כי על מנת לממשו בפועל ידרשו הארגונים להחתים 95% מכל אחת מקבוצות הזכאים לתוספת על טופסי ויתור על תביעות עתידיות בגינה. בעוד שבמשטרה ובשב"ס סיימו את ההחתמות כבר בדצמבר, החתמתם של גמלאי השב"כ והמוסד הזכאים הייתה מורכבת יותר באופן טבעי, ונסתיימה כאמור כעת.

על-פי המתווה, הגמלאים ייהנו מהתוספת המלאה לקצבתם השוטפת באופן מיידי, ואילו המשרתים הפעילים יקבלו את מחציתה במשכורת השוטפת כבר ב-2019, ואת היתר ב-2020.

חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)
חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)

באשר לחוב הרטרואקטיבי שנאמד ב-7.2 מיליארד שקלים, נקבע כי גמלאים בני פחות מ-69 יחלו לקבלו רק משנת 2023 ובפריסה לעשר שנים, ואילו גמלאים בני 69 ומעלה יקבלו את החוב בפריסה של 4-2 שנים, במספר מדרגות על-פי גילם. תשלומי החוב הרטרואקטיבי למשרתים הפעילים יחלו רק ב-2023 גם כן וייפרסו על-פני 11 שנים. כלל החובות הרטרואקטיביים ישולמו בלא ריבית, ויוצמדו למדד רק החל מ-2018.

המדובר כאמור בתוספות שכר שניתנו הן לחיילי הקבע והן לגמלאי צה"ל מאז שנת 2006 ושבתי הדין לעבודה קבעו כי המדינה הפרה את חובתה כלפי השוטרים, הסוהרים והגמלאים, משך למעלה מעשור, כשלא שילמה להם תוספות אלו. התוספת שלא יצאה לפועל היא בהתאם להחלטות הממשלה השונות המצמידות את שכרם לשכר אנשי הקבע בצה"ל – החלטות שהתקבלו על רקע האיסור שנקבע בחוק על התארגנותם של השוטרים והסוהרים בארגון עובדים שיוכל להגן על זכויותיהם.

הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)
הפגנת נשות השוטרים והגמלאים מול ישיבת הממשלה בינואר 2018 (קרדיט: יחצ)

ממשרד האוצר נמסר כי "החלטת הממשלה קבעה שאישור התשלומים מותנה גם בביטול פסקי הדין הקיימים בנושא וכעת מצריכה פנייה לבית הדין לביטולם ומתן תוקף של חדשים". המדובר בפסק דין שניתן בהליך משפטי של גמלאי השב"כ והמוסד, ובהליך משפטי נוסף של גמלאי המשטרה בנושא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!