דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מו"מ בקשיים / סכסוך עבודה: לעובדי סלקום ולהנהלתה יש כעת שבועיים להגיע להסכמה

יו"ר הוועד: "בשבועות האחרונים הצעתי עשרות חלופות להנהלת החברה כדי לאזן את מצבה, אך כולן לצערי נדחו. אלפי עובדי סלקום לא יהססו לנקוט בעיצומים ארגונים בגיבוי מלא של ההסתדרות"

אסיפת עובדי סלקום (צילום: ועד עובדי סלקום)
אסיפת עובדי סלקום (צילום: ועד עובדי סלקום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך עבודה בסלקום, כך הכריזה היום (רביעי) ההסתדרות. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי הודיע למנכ"ל החברה ניר שטרן כי 3,700 עובדי סלקום, נטוויז'ן ורשת חנויות התקשורת דינמיקה מכריזים על סכסוך עבודה בשל המבוי הסתום במו"מ מול ההנהלה למניעת הפיטורים הצפויים של כ-250 עובדי החברה. הנהלת סלקום הודיעה כי הצעד נדרש לאור מצבה הכלכלי של החברה, אך בהסתדרות מבקשים שייבחנו חלופות שונות לפני קיצוץ כח האדם בחברה.

יו"ר ועד העובדים בסלקום מיה יניב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל סלקום ניר שטרן (צילום: רז בירגר).
יו"ר ועד העובדים בסלקום מיה יניב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל סלקום ניר שטרן (צילום: רז בירגר).

הוועד דורש מההנהלה לקיים מו"מ לקביעת התנאים שיוענקו לעובדים המפוטרים במידה ויהיו כאלו, ולבחון תכניות פרישה מרצון. כמו כן הובע חשש מפני אי עמידת החברה בהתחייבויותיה הכספיות כלפי העובדים, כשברקע מרחף האיום על איתנות החברה בעקבות העבודות הנדרשות לפינוי תדר 850.

אתמול (שלישי) מאות עובדי סלקום עזבו את משרדיהם והשתתפו באסיפת החירום שקיים ועד העובדים במטה החברה בנתניה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אני מצר על כך שהנהלת סלקום מסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים, במטרה לגבש חלופות כלכליות מוסכמות אשר יאפשרו התייעלות ללא צורך בפיטורים. מדובר בהתנהלות אשר פוגעת ביחסי האמון שנבנו בין הצדדים. ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר הבוקר כי "התנהלותה התמוהה של הנהלת סלקום בתקופה רגישה זו וניסיונה להשתמש במצב כדי להתנער מההסכם הקיבוצי שההנהלה חתמה לפני תקופה קצרה, מעידים על היעדר תום לב קיצוני מצד מקבלי ההחלטות בחברה".

חלוצי הוסיף כי "רצון ההנהלה להכתיב מציאות בשטח, מבלי לקיים שיח ענייני עם נציגות העובדים, כמתחייב ביחסי עבודה קיבוציים, מטיל צל כבד על יחסה של סלקום להון האנושי ועל יכולתה של ההנהלה לייצר יציבות בחברה בתקופה קריטית. בסלקום יש ועד חזק ועובדים נחושים, ובגיבוי האיגוד וההסתדרות, לא נאפשר את הפיטורים ולא ניתן להחלטות השרירותיות של ההנהלה להכניע את מערכת יחסי העבודה בקבוצה. אני קורא למנכ"ל החברה להיכנס למו"מ אינטנסיבי על מנת למצוא פתרון למשבר".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה: "הניסיונות הכושלים של מנכ״ל סלקום לעשות הפרד ומשול בין עובדי החברה לוועד העובדים, לא יצליחו. בשבועות האחרונים הצעתי עשרות חלופות להנהלת החברה כדי לאזן את מצבה, אך כולן לצערי נדחו. אלפי עובדי סלקום לא יהססו לנקוט בעיצומים ארגונים בגיבוי מלא של ההסתדרות, אם הנהלת סלקום לא תחזור בהקדם לשולחן המו"מ״.

מסלקום נמסר כי עמדת ההנהלה ברורה, "אנו תמיד בעד דיאלוג אמיתי וכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!