דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נועם סגל

פרידה / חוקר האנרגיה נועם סגל הלך לעולמו בתום מאבק עם מחלת הסרטן

סגל, שהיה שותף למאבקים סביבתיים רבים בשנים האחרונות וקידם את רעיון ההתייעלות האנרגטית כפתרון סביבתי וכלכלי, זכה להערכה רבה מצד שותפיו, כמו גם מצד מתנגדיו, כאדם "מלומד, מנומק ומעמיק"

נועם סגל על רקע פיילוט ארצי של רטרופיט אנרגטי למבנה שיכון טיפוסי בשדרות שהיה שותף להקמתו (צילום: ליאור אביטן, אתר הפורום הישראלי לאנרגיה)
נועם סגל על רקע פיילוט ארצי של רטרופיט אנרגטי למבנה שיכון טיפוסי בשדרות שהיה שותף להקמתו (צילום: ליאור אביטן, אתר הפורום הישראלי לאנרגיה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חוקר משק האנרגיה, נועם סגל, נפטר אתמול (שבת) בביתו באוקספורד בגיל 44, לאחר מאבק במחלת הסרטן. סגל היה שותף לפורומים סביבתיים רבים, הזהיר מפני השלכות מתווה הגז על הביטחון האנרגטי בישראל ופעל באופן אקטיבי למען התייעלות אנרגטית, בייחוד בעבור אוכלוסיות מוחלשות.

נועם סגל, מהדמויות המרכזיות והחשובות במאבק הגז, נפטר היום, אחרי מאבק קצר ומר במחלת הסרטן. נועם החכם, החד, היודע כל…

Posted by ‎חוגי בית – מאבק הגז‎ on Saturday, March 30, 2019

סגל, דוקטורנט למדעי האנרגיה, היה מנכ"ל ארגון "הפורום הישראלי לאנרגיה". סגל השתתף באופן פעיל במאבק הגז והיה אחד מעמודי התווך שלו, ברמת בקיאות גבוהה בפרטי הפרטים של המדיניות הממשלתית בנושא. במקביל, נאבק למען שמירה על הסביבה, בעיקר דרך הכרה בהתייעלות אנרגטית כפתרון כלכלי וסביבתי ממדרגה ראשונה.

בצער רב אנו מודיעים על לכתו של ד"ר נועם סגל בטרם עת.התנועה הסביבתית בישראל איבדה אתמול את אחד הפעילים החשובים ביותר…

Posted by ‎Life & Environment – חיים וסביבה‎ on Saturday, March 30, 2019

סגל נפטר אתמול בטרם עת באוקספורד, שם עשה פוסט-דוקטורט. ביוזמת הפורום הישראלי לאנרגיה, נערך "שיפוץ ירוק", שאמור להפחית את חשבונות החשמל בבניין רכבת ישן בשדרות, במטרה להפוך שיפוץ שכזה לפעולה משולבת של תיקון סביבתי וחיסכון כלכלי. הפרוייקט הוצג בכנס העוסק בנושא ה'עוני האנרגטי' – מושג המתאר את ההשלכות הקשות של חיים דלי חשמל או תחבורה בעידן המודרני. לפי סגל, שילוב השיפוץ הירוק במסגרת פרויקט שיקום שכונות בישראל הוא צעד בעל פוטנציאל רב ממדים – התייעלות אנרגטית המועילה לסביבה באופן כללי במשולב עם צמצום פערים חברתיים.

אורלי בר-לב, ממובילות מאבק הגז אמרה כי "נועם סגל הוא מחלוצי מאבק הגז, מהראשונים בישראל לזהות את השוד והגזל. לוחם צדק שהוא גם מומחה נוקב, חריף וידען, מורה לאזרחים שקמו להילחם על משאבי הטבע בישראל ומודל והשראה בדרכו הצנועה לאקטיביזם מלומד, מנומק ומעמיק. משכמו ומעלה, איש מופת".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', כתבה עליו כי הוא "הבטחה גדולה, כישרון וידע אדירים ונתינה אינסופית".

נדב פרי, סמנכ"ל רגולציה וקבוצת דלק, ספד לו: "עצוב מאוד על לכתו הטראגי והמוקדם כל כך של נועם סגל, איש יקר וטוב לב שאותו הכרתי גם כבר פלוגתא נעים, מנומק ומנומס, בענייני הגז וגם מהחיים עצמם. תנחומים למשפחתו".

האזהרה נגד מתווה הגז

ההחלטה על מתווה הגז בשנת 2015 חייבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים התייעצות עם ועדת הכלכלה, בכדי ליטול לידיו את סמכותו של הממונה על ההגבלים העסקיים, שקבע כי מונופול הגז מהווה הסדר כובל שיש לפרקו. בהתייעצות קיבל סגל זכות דיבור נרחבת, ובה תיאר את הסכנות לביטחון האנרגטי של ישראל, מפני התרוקנות מאגרי הגז, סכנה מפניה הזהיר גם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, ממגלי מאגר "תמר". סגל אמר אז כי "כיום 90% מעתודות הנפט בעולם נמצאת ברשותן של מדינות זרות – רוסיה, קטאר ואיראן, קשה לי לדמיין מצב שבו ישראל מקבלת משלוחי גז מקטאר או מאיראן וההערכות העתידיות לא מדברות על 'מניין תקנה ישראל את הגז העתידי שלה לאחר שהיא תגמור את כל העתודות ממאגרי תמר ולוויתן'. אישור המתווה במתכונת הזאת פוגע בביטחון האסטרטגי ובחוסן האנרגטי של ישראל".

על אף מאבקו במתווה הגז, סגל ראה בפיתוח מאגר לוויתן במהירות האפשרית צעד חיוני להגברת הביטחון האנרגטי והיתירות של משק הגז בישראל. סגל התנגד למאבק להרחקת אסדת לוויתן מחופי ישראל וראה בו יעד לא ריאלי. " לוויתן היה תקוע וכעת הוא מתקדם. לא ריאלי לשנות כעת. תהליך הבנייה נמשך שלוש שנים. מאבק התושבים מתעלם מזה שהחשיפה שלהם לזיהום אוויר מכביש החוף בכל יום הרבה יותר משמעותית ממה שתפלוט האסדה", אמר.

יהי זכרו ברוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!