דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / המשטרה עצרה חשוד בהפעלת עגורן ללא רשיון באתר בנייה בפתח תקווה

זאת במסגרת פעילות מבצעית של יחדת פל"ס לחקירת תאונות עבודה | שני בני אדם נוספים נלקחו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות בטיחות | אתר הבנייה נסגר עד לתיקון הליקויים שנמצאו בו

מנופים באתר בנייה (צילום: דבר)
מנופים באתר בנייה (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במהלך פעילות מבצעית שביצעה יחידת פל"ס לחקירת תאונות עבודה בעיר פתח תקווה, שכללה גם חקירה סמויה, נעצר חשוד בביצוע עבירות פליליות מובהקות לרבות זיוף הפעלת עגורן ללא רישיון, התחזות, קבלת דבר במרמה, שימוש לא זהיר במכונות ועבירות בטיחות חמורות תוך סיכון ממשי לחיי אדם. שני בני אדם נוספים נלקחו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות בטיחות על-פי פקודת הבטיחות ותקנותיה וכן עבירות נוספות.

בפעילות הנוכחית אותר מנופאי בשכונת אם המושבות בפתח תקווה, שהפעיל עגורן צריח בלא אישורים נדרשים על פי חוק, וללא שעבר כל קורס המסמיך אותו לעסוק בתחום. החשוד, שלא הבחין בשוטרים והיה עסוק בהפעלת העגורן, נצפה כשהוא מניף משאבת בטון לגובה של עשרות מטרים ופועל נוסף עומד על המשאבה ומכוון את המנופאי. כאמור, מפעיל המנוף, שוהה בלתי חוקי בישראל בן 22, נעצר.

במהלך היום יובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצורכי החקירה. על פי הודעת המשטרה, מעורבים נוספים צפויים להיחקר. כמו כן הוחלט על סגירת האתר והפסקת העבודות עד לתיקון ליקויי הבטיחות שנמצאו במקום.

על אף שיחידת פל"ס הוקמה בעקבות הביקורת החמורה על היקף התיקים הנוגעים לגרימת מוות או חבלה חמורה ברשלנות בענף הבניין הנסגרים מחוסר ראיות, במשטרה מפעילים אותה כיום כיחידת אכיפה ולא חוקרים באמצעותה את מותם של תשעה עובדי בניין מאז תחילת השנה, ופציעתם של 41 נוספים באורח קשה ובינוני. על פי המשטרה תחקור היחידה רק "תאונות עבודה בעלות מאפיינים ייחודיים". בין השנים 2010 ל-2015, נהרגו 191 עובדים בענף הבניין, עם זאת נפתחו רק 95 תיקים בגין גרימת מוות ברשלנות, והוגשו על ידי המשטרה רק 11 תיקים. בהסתדרות פנו השבוע לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה להפעיל את היחידה לחקירת התאונות.

תאונות בניין קטלניות ותיקי חקירה (גרפיקה: דבר ראשון).
תאונות בניין קטלניות ותיקי חקירה (גרפיקה: דבר ראשון).

רק לאחרונה פנה ארגון המנופאים לרשות האוכלוסין בטענה כי זו אינה פועלת בתקיפות הנדרשת על מנת להתמודד עם התופעה של פועלים זרים, בייחוד אזרחי סין, המפעילים בישראל מנופים בניגוד לחוק. בארגון הצביעו על ארבעה מקרים כאלה שנתפסו על ידיהם, ואחד נוסף שאירע כחצי שעה לאחר שליחת המכתב בבית שמש, עליו גם דווח למשטרה. גם בדבר ראשון דיווחנו על אירוע דומה בעיר שדרות.

מפלג פל"ס שבלהב 433 הוקמה בתחילת השנה, ועתידה למנות 11 תקני משטרה ו-3 חוקרים ממשרד העבודה. רק לאחרונה החלה בפעילותה, וזהו המבצע השני שלה שמתפרסם, לאחר מבצע קודם שנערך בעיר חריש בעקבות מותם של 3 עובדי בניין בה לפני שבועיים, בו נסגרו 8 אתרי בניין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!