שבועיים לפני התאריך בו אמור להסגר שדה דב, בעיר אילת נערכים להחרפת המאבק: ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הודיע אמש (שבת) ללשכת ראש הממשלה, כי לא יגיע לפגישה אליה זומן היום עם ראש הממשלה וזאת על רקע טענתו כי אי השתתפותו של היועץ המשפטי לממשלה בפגישה מייתר אותה. מדובר בפגישת המשך לפגישה שנערכה בין השניים בחמישי. ביום שני יערכו תושבי אילת הפגנה מול בית ראש הממשלה ויקימו אוהל מחאה.
בשבועות האחרונות החריף המאבק בסגירת שדה התעופה בתל אביב, וזאת סביב הטענה כי מדובר בפגיעה חמורה בתושבי אילת. בשבוע שעבר הצטרפה ההסתדרות למאבק, ויו"ר הארגון ארנון בר דוד אף פנה ישירות לראש הממשלה בבקשה כי יתערב כדי למנוע את הסגירה. לאחר פרסומים בהם צוטטו לכאורה בכירים במשרד ראש הממשלה כשהם מכפישים את תעשיית המלונאות על רקע המאבק, שלחה התאחדות המלונאים מכתב מחאה וביקשה כי יחזרו בהם.
״לא נגיע לישיבה שהיא מנוגדת בתכלית הניגוד להחלטת ראש הממשלה, אשר נאמרה בצורה חדה ונטולת יכולת לפרשנות״ כתב ראש העירייה לראש לשכת רוה״מ והוסיף: ״ראש הממשלה הדגיש כבר בפתח דבריו שליבת הנושא היא משפטית ומאחר שהוא כן רוצה שיימצא פתרון, דרש מכם לתאם לנו ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי לממשלה. בכל מצב אם ותתואם פגישה עם היועץ המשפטי עצמו נגיע בשמחה. אמשיך ואומר שההצעה שלנו – האומרת שיש להתקדם בתכנון, שיימשך לכל הפחות שנתיים ובהמשך בבניה, שתיארך מספר שנים, על פי תכנית רמ"י ועיריית תל אביב תוך הקצאת הדירות לגוש הגדול ולפרטיים – פותרת את כל הבעיות״.
מחר בשעות הבוקר אמורים תושבי אילת להתחיל בדרך הארוכה צפונה – אל הפגנה שתערך מול בית ראש הממשלה. מהעירייה נמסר כי "עם תמיכת ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד, צפויים לעלות לירושלים ביום שני הקרוב, עשרות אוטובוסים בהם תושבי העיר אילת וחבל אילות, חולים, סטודנטים, בני נוער, וכן עובדים מכל הגופים והארגונים: בתי מלון, עובדי עירייה, עובדי בית החולים, כיבוי אש, עובדי מתנ״ס ועוד".
עוד נמסר כי לאחר ההפגנה יאיישו תושבי העיר אוהל מחאה שיוקם בגן הוורדים מול כנסת ישראל ו"יישאר שם ככל שיידרש עד שתתבשר העיר אילת על ביטול הגזירה ההרסנית של סגירת שדה דב בעת הזו".
עשורים של דחיות ומאבקים
נמל התעופה דב הוז הוקם בצפון ת"א והחל לפעול ב-1938 כשדה תעופה אזרחי. הממשלה החליטה לפנות את השדה כבר בשנות השישים, ואף מכרה חלק מקרקעותיו לרוכשים פרטיים. בפועל נדחה הפינוי פעם אחר פעם במשך חמישה עשורים. בשנת 2012 קבעה החלטת ממשלה כי שדה התעופה יפסיק לפעול עד יוני 2016 ויפונה עד 2018, ובשטחו ייבנו 12,000 יחידות דיור. הטיסות האזרחיות מת"א לאילת וממנה יועדו לעבור לנמל התעופה בן גוריון. בעקבות עתירה לבג"ץ של עיריית אילת וחברת התעופה 'ארקיע' נדחה מועד הסגירה לאפריל 2017.
בעקבות מחאה של תושבי אילת אישרה הכנסת במרץ 2017, חודש לפני המועד שקבע בג"ץ, הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' לפיה שדה התעופה האזרחי ימשיך לפעול זמנית בתוך מתחם שדה התעופה צבאי, ויפונה רק עם פינוי הבסיס הצבאי ב-2019, ובכל מקרה לא לפני ינואר 2019.
בסופו של דבר הרעיון להפעיל את שדה התעופה האזרחי בשטח הבסיס הצבאי התגלה כיקר מדי, ובנובמבר 2017 החליט שר האוצר משה כחלון להמשיך את פעילותו כפי שהוא עד פינוי הבסיס הצבאי, שיועד ליולי 2019. ב-30 בדצמבר 2018 העניקה ועדת הפנים בכנסת לשר הביטחון סמכות לבחון מחדש את ההחלטה לפנות את הבסיס הצבאי משדה דב ואת ההשלכות הביטחוניות לכך, והחלטה זאת אושרה בכנסת יומיים לאחר מכן.
ב-13 בפברואר 2019 הודיעה רשות שדות התעופה שהשדה ייסגר כמתוכנן ב-1 ביולי 2019, ועיריית אילת חידשה את מאבקה. עם זאת, לשר הביטחון בנימין נתניהו עדיין עומדת הסמכות לדחות את פינוי הבסיס הצבאי בהתאם להחלטת הכנסת מינואר 2019.