דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

הקיצוץ הרוחבי / עובדי המדינה מזהירים מקיצוץ ללא הידברות: "לא נעבור לסדר היום"

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי פנה לנתניהו, לכחלון ולנציב שירות המדינה הרשקוביץ בדרישה לדון על פגיעה אפשרית בעובדים בעקבות הקיצוץ הרוחבי: "דקה לפני הסלמת היחסים, נא להיכנס להידברות"

אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר   (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהסתדרות עובדי המדינה חוששים כי הממשלה תבקש לבצע פיטורים במשרדי הממשלה בעקבות הקיצוץ שהיא מבקשת להעביר בתקציב. "אדוני ראש הממשלה, שר האוצר, נציב שירות המדינה, דקה לפני הסלמת היחסים, נא להיכנס להידברות. שאם לא כן, כל האחריות להתדרדרות יחסי העבודה תחול עליכם!" כתב היום (ב') יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי.

"לא יעלה על הדעת ולא נעבור לסדר היום על החלטות חד צדדיות אשר פוגעות ו/או משליכות השלכות יסודיות על העובדים" כתב. "במשך העשור האחרון ידעו הממשלה וההסתדרות למצוא לכל בעיה פיתרון מוסכם (לפעמים אף הוסכם שלא להסכים), תוך הדברות ושתופי פעולה לטובת המדינה וכלכלתה. עקרונות אלה נשברו לאחרונה ולא ניתן ולא נשקוט".

הקיצוץ הרוחבי בסף 1.2 מיליארד שקל אושר הבוקר בממשלה, והוא כולל גם קיצוצים בשיא כוח האדם של המשרדים – כלומר כמות העובדים המקסימלית שמותר למשרד להעסיק בשנה מסוימת. נכון לכתיבת שורות אלו, לא ברור איך מתכנן כל משרד להתמודד עם הקיצוץ ומה יהיו ההשלכות על העובדים.

את הקיצוץ גיבש משרד האוצר, בטענה שמדובר בצורך לממן פרויקט ביטחוני וסבסוד הצהרונים לגיל הרך. עלות הפרוייקט הבטחוני עומד על 800 מיליון שקלים, ועלות סבסוד הצהרונים עומד על 350 מיליון. השרים ארדן וכץ התנגדו לקיצוץ וביקרו את ההחלטה לקצץ במשרדיהם. "הקיצוץ במשרד הרווחה הוא חסר פרופורציה" אמר השר כץ. למרות שהצרכים מוצגים כנקודתיים, הקיצוץ ייעשה בבסיס התקציב – וישפיע על התקציב גם בשנים הבאות.

הקיצוץ מבוצע על רקע חוקי הגבלת ההוצאה הממשלתית, שמטרתם צמצום חלקה של הממשלה במשק, ומסברים בין היתר בחשש מפני הגדלת הגרעון.  נכון לעכשיו מסתמן כי הגירעון בביצוע תקציב 2019 יעמוד על 3.8% עד 4% לעומת גרעון מתוכנן של 2.9% – זאת על אף שיחס החוב תוצר של ישראל עומד על מתחת ל-60%, בין הנמוכים במדינות ה-OECD.

ממשרד האוצר נמסר, בתגובה למכתבו של יעקבי, כי "כדי לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 אישרה הממשלה לבצע שינוי בסדרי העדיפויות לצורך מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים. ההפחתה לצורך תעדוף הוצאות הממשלה חלה על כל משרדי הממשלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!