דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מאבק חינוכי / בדרישה לתיקון עיוותי שכר: הסתדרות המורים מאיימת לא לפתוח את שנת הלימודים

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה כי "ככל הנראה שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח בגלל אוזלת ידה של המדינה כלפי ציבור עובדי הוראה" | בלב המחלוקת - שיטת חישוב ימי מחלה הפוגעת במורים ועדכון רכיבי הפנסיה

סיום שנת הלימודים (צילום: דבר)
סיום שנת הלימודים (צילום: דבר)
דוד טברסקי

הסתדרות המורים מאיימת שלא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר על רקע דרישה לשיפור תנאי העבודה של המורים. בלב המאבק עומדת דרישת ההסתדרות לשיפור תנאי הפנסיה של המורים, וכן תיקון שיטת החישוב של ימי המחלה שלהם, במסגרתה הם מחויבים על כל יום מחלה ב-1.4 ימי עבודה. המאבק לתיקון חישוב ימי המחלה החל בדצמבר 2017, אך רק ביולי האחרון התיר בית הדין לעבודה למורים לשבות סביב סוגיה זו, במטרה למצות את המשא ומתן עם משרדי הממשלה.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הסבירה בסרטון שהועלה לרשת אתמול (שני) כי: "ככל הנראה שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח בגלל אוזלת ידה של המדינה כלפי ציבור עובדי הוראה בשני נושאים עיקריים. לשמחתנו הרבה, בית הדין קיבל את עמדתה של הסתדרות המורים וביטל את הצו האוסר על הסתדרות המורים להשבית את המערכת בגין עושק ימי המחלה. המשמעות: הסתדרות המורים יכולים להשבית את המערכת בכל זמן נתון".

המאבק החל בדצמבר 2017 כאשר, לטענת הארגון, מזה מספר שנים שמשרד החינוך מנכה מיתרת המחלה הצבורה של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד. ע"פ הסתדרות המורים, החישוב השגוי מתקיים במתכונת זו או אחרת מאמצע שנות ה-80,   אך ההתנהלות התגלתה רק בתחילת 2017, כשהמשרד החל לפרט את מספר ימי המחלה שנצברו בתלושי השכר, כמו גם את מספר ימי המחלה שחויבו בפועל ומורות רבות החלו לדווח על תקלות בתשלומי ימי המחלה שלהן.

בדיקה שערכה הסתדרות המורים העלתה שמשרד החינוך מחייב את עובדי הוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, כבר באוגוסט 2017. ולטענה מאז משרד החינוך גרר רגליים ולא סיפק מענה אמיתי לבעיה. לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב- 1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים יחויב 4.2 ימי מחלה. כאמור, עם ביטול צו המניעה, ההסתדרות תוכל לשוב ולהכריז על סכסוך עבודה כבר בספטמבר הקרוב תוך הודעה מוקדמת של 7 ימים בלבד.

"נוכח עושק ימי המחלה שנגרם לעובדי הוראה במשך שנים ואחרי אינספור ישיבות עם משרד האוצר והחינוך, אני קוראת למדינה להפסיק את הפגיעה המתמשכת ולקבל החלטות אמיצות שיוציאו את הצדק לאור" מסרה מזכלי"ת הסתדרות המורים, יפה בן דוד. "עובדי ההוראה נפגעים מחישוב שגוי של המדינה בעניין ימי המחלה" אמר עו"ד אורנה לין, שמייצגת את הסתדרות המורים "במשך שנה וחצי נוהל מו"מ עם המדינה ללא הועיל. הסתדרות המורים תמשיך לעשות ככל שביכולתה כדי לשמור על זכויות עובדי הוראה".

בתחילת דצמבר 2017 הכריזה הסתדרות המורים על שביתה בכל החינוך היסודי בארץ, במידה והמשרד לא יתערב בנידון. ערב תחילת השביתה, בעוד עשרות יישובים ברחבי הארץ איימו לשבור את שביתת הסתדרות המורים, בית הדין לענייני עבודה בתל אביב הורה על ביטול השביתה ומאז המאבק נמשך מאחורי הקלעים אך כמעט ולא הניב שום תוצאות בעבור המורים. בתחילת יולי החליט ביה"ד האזורי בתל אביב לבטל את צו המניעה כנגד צעדים ארגוניים בעניין החישוב השגוי של ימי המחלה לעובדות ועובדי הוראה שהם עובדי מדינה, וקבע דיון בהליך זה לספטמבר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!