דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

שנת הלימודים תש"פ / המורים יפגינו בחמישי: "האוצר מורח את הזמן, אנחנו לא מפחדים להלחם"

פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים, ונראה כי הדיונים בין המורים לאוצר אינם מתקרבים לפתרון | המורים מוחים על שיטת חישוב הפנסיה, תשלומי מחלה ונושאים נוספים שלטענתם נידונים כבר שנים

כיתה בפתיחת שנת הלימודים. ארכיון (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90)
כיתה בפתיחת שנת הלימודים. ארכיון (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90)
דוד טברסקי

"משרד האוצר אינו מקדם את המשא ומתן בתום לב, אלא מורח את הזמן", נמסר אתמול (שני) מהסתדרות המורים שמנהלת מו"מ מול האוצר מזה מספר שבועות על תנאי העבודה והשכר של המורים. "בעוד הם יושבים עם נציגי הסתדרות המורים בפגישה, פקידים אחרים עסוקים בהכנת הבקשות לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת ביום ראשון הקרוב בפתיחת שנת הלימודים". ביום חמישי, שלושה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, יפגינו המורים ברחבת מוזיאון תל אביב.

"לא ניתן לאף גורם להתייחס ככה לעובדי הוראה, שהם חוד החנית של עובדי המדינה", מסרה בן דוד. "עם כל הכבוד, ויש לנו הרבה כבוד לפקידי האוצר, גם הם מחויבים לפעול לפי הסכמים וחוקי המדינה. אף פקיד לא נמצא מעל החוק. אנחנו לא מפחדים להילחם על זכויות עובדי הוראה ונעשה זאת בכל דרך שנוכל. איפה ראש הממשלה, למה הוא לא דואג ששנת הלימודים תיפתח?", שאלה לבסוף.

הסתדרות המורים יצאה לסכסוך עבודה בתחילת החודש סביב שני נושאים עיקריים: תשלום וחישוב תשלומי הפנסיה, שאינם משולמים כסדרם למורים שפרשו בשנים האחרונות ועבדו בשני הסכמי עבודה ואופן חישוב פדיון ימי המחלה שלטענת הסתדרות המורים מפלה בין המורים לשאר עובדי המדינה. בכנס היערכות לקראת שנת הלימודים שנערך בשבוע שעבר, תקפה בחריפות מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, את אנשי משרד האוצר, שלאנשיו קראה "עבריינים עם רישיון", בטענה שכל השנים האלו משרד האוצר ביודעין לא העביר כספים להם זכאים המורים ודרשה משר החינוך ושר האוצר להתערב במשבר. "הם לקחו וגזלו דברים, ואני אומרת את זה כי יש לי עובדות".

ביום חמישי שעבר המרכז לשלטון מקומי ביקש להוציא צווי מניעה כנגד הכרזת השביתה של ארגון המורים שהצטרף למאבק של הסתדרות המורים והכריז בעצמו על סכסוך עבודה בטענה שלמרות דיון של שנים בין הארגון למשרד האוצר לא נמצא פתרון למספר רב של בעיות אותן מנסה ארגון המורים להסדיר בהסכם הקיבוצי דוגמת שמירה בלילה בטיולים, מחסור קשה בפינות עבודה, פגיעה בתנאי הפנסיה ועוד. "המרכז לשלטון מקומי מבקש צווים באופן אוטומטי, כדי לחמוק מפתרון הבעיות הרבות ולפגוע במורים, בתלמידים ובהורים", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בתגובה לדרישה להטיל צווי מניעה כנגד השביתה. "הם מזלזלים כי הם בטוחים שיקבלו צווים, הם רואים בבית הדין לעבודה חותמת גומי וכך הם מתנהגים. הגיע הזמן לשים לזה סוף", דברי ארז.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!