דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

שנת הלימודים תש"ף / המדינה הגישה בקשה לצו מניעה כנגד שביתת הסתדרות המורים

לטענת משרדי החינוך והרווחה, אין ביכולתם להתמודד עם בקשות המדינה בזמן ממשלת המעבר | הסתדרות המורים: "שלטון פקידי האוצר מעוניין להמשיך בעושק עובדי הוראה עם אישור מבית הדין"

מורה. צילום ארכיון למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
מורה. צילום ארכיון למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
דוד טברסקי

משרד החינוך והאוצר הגישו אמש (שלישי) בקשה לצו מניעה כנגד שביתת הסתדרות המורים. לטענת המשרדים ההסתדרות חזרה בה מהסכמות שכבר חתמה עליהן ואין למשרדים יכולת להתמודד עם הבקשות של ההסתדרות בתקופה של ממשלת מעבר. הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך העבודה לפני שבועיים ובמידה שבית המשפט יסרב לבקשת המדינה ולא תחול התקדמות במו"מ בין הצדדים ישבתו ביום ראשון כל בתי הספר היסודיים בארץ וחלק מחטיבות הביניים בהן עובדים מורים המאוגדים בהסתדרות המורים.

בתגובת לבקשת המדינה, הסתדרות המורים מסרה שהיא תמשיך במאבק: "הפניה לבית הדין מעידה כי שלטון פקידי האוצר מעוניין להמשיך בעושק עובדי הוראה עם אישור מבית הדין, זאת באמצעות נטרול אחד מהכלים שיש לעובדי ההוראה במאבק להשבה של מה שנגזל מהם שלא כדין במשך שנים". מזכ"לית הארגון, יפה בן דוד, תקפה את אנשי משרד האוצר בכנס היערכות לקראת שנת הלימודים שנערך בשבוע שעבר. בן דוד טענה כי היא מבינה מראש שהאוצר ייקח את הסתדרות המורים לבית המשפט. בן דוד טענה שכל השנים הללו משרד האוצר לא העביר ביודעין כספים להם זכאים המורים ודרשה משר החינוך ושר האוצר להתערב במשבר. "הם לקחו וגזלו דברים, ואני אומרת את זה כי יש לי עובדות".

יפה בן דוד (צילום באדיבות הסתדרות המורים).
יפה בן דוד (צילום באדיבות הסתדרות המורים).

הסתדרות המורים יצאה לסכסוך עבודה בתחילת החודש סביב שני נושאים עיקריים: תשלום וחישוב תשלומי הפנסיה שאינם משולמים כסדרם למורים שפרשו בשנים האחרונות ועבדו בשני הסכמי עבודה ואופן חישוב פדיון ימי המחלה שלטענת הסתדרות המורים מפלה בין המורים לשאר עובדי המדינה. בנוסף לכך ההסתדרות מחתה כנגד היישום הנוכחי של הרפורמה בחינוך מיוחד. "אנו בטוחים שגם שופטי בית הדין אינם מעוניינים שהמחנכים של ילדי ישראל יגיעו ב-1 בספטמבר זועמים וממורמרים לבתי הספר כי לא משלמים להם פנסיה כראוי וכי ממשיכים לנכות להם מהשכר 1.4 ימים בממוצע על כל יום מחלה במקום יום כמו לכל שאר האזרחים במדינה" נמסר מההסתדרות שקראה לראש הממשלה להתערב במשבר בדחיפות.

ביום חמישי שעבר המרכז לשלטון מקומי ביקש להוציא צווי מניעה כנגד הכרזת השביתה של ארגון המורים שהצטרף למאבק של הסתדרות המורים והכריז בעצמו על סכסוך עבודה בטענה שלמרות דיון של שנים בין הארגון למשרד האוצר לא נמצא פתרון למספר רב של בעיות אותן מנסה ארגון המורים להסדיר בהסכם הקיבוצי, דוגמת שמירה בלילה בטיולים, מחסור קשה בפינות עבודה, פגיעה בתנאי הפנסיה ועוד. "המרכז לשלטון מקומי מבקש צווים באופן אוטומטי, כדי לחמוק מפתרון הבעיות הרבות ולפגוע במורים, בתלמידים ובהורים", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בתגובה לדרישה להטיל צווי מניעה כנגד השביתה. "הם מזלזלים כי הם בטוחים שיקבלו צווים, הם רואים בבית הדין לעבודה חותמת גומי וכך הם מתנהגים. הגיע הזמן לשים לזה סוף", דברי ארז.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!