דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד התקשורת

בעיות בתקשורת / בעקבות אישור השר: נמחקה העתירה נגד הפטור לפריסת תשתיות שניתן להוט

לאורך שנים קיבלה החברה הארכות לפטור מפריסת קווי תקשורת למאות יישובים, עד שלאחרונה הסיר מהם שר התקשורת אמסלם את הדרישה | העותרים: "מחיקת העתירה פורמלית, החלטת השר מפלה את הפריפריה"

ארון תשתיות של הוט (צילום: יהל פרג׳)
ארון תשתיות של הוט (צילום: יהל פרג׳)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בג"ץ החליט היום (שני) למחוק את העתירה נגד משרד התקשורת מטעם עמותת "הצלחה" וקבוצת "צדק פיננסי", אשר עסקה בהטבות המפליגות להוט. במהלך העתירה, השופטים היו ביקורתיים מאוד כלפי הסחבת בה נקט משרק התקשורת במשך שנים, מבלי לקבל החלטה סופית, אך סברו כי החלטת השר, הפותרת את הוט סופית מהנחת קווים, מייתרת את העתירה.

בג"ץ קבע היום כי הסחבת בה נקט משרד התקשורת לגבי הקלות להוט איננה רלוונטית יותר לאור החלטת שר התקשורת, לפיה נקבעה מדיניות חדשה המתירה להוט שלא לפרוס כבלים ב234 יישובים ברחבי הארץ, וכן ביישובי יהודה ושומרון. ההחלטה מחייבת את הוט לחבר כל לקוח המעוניין בשירותיה, באמצעות חיבור אלחוטי. חיבור זה מוגבל למהירות גלישה באינטרנט של 30 מגהביט בלבד, לעומת עד 500 מגהביט אשר התשתית הקווית של הוט מאפשרת ברוב יישובי הארץ.

כעת, לאחר ששר התקשורת הקודם איוב קרא, חתם על החלטה המעגנת את הפטור של הוט, השופטים נועם סולברג, עופר גרוסקופף, וענת ברון: "העתירה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה, ככל שיש טענות חדשות כנגד החלטת השר יש להגיש עתירה חדשה", דברי השופט סולברג.

לפי פרוטוקל הדיון טען עו"ד ברמן, מטעם משרד התקשורת, כי התשתית של הוט היא תשתית שניה, ולכן מותר להקל בה. השופטת ברון ענתה לו: "אדוני הולך סחור סחור. ההחלטה היא שאותם יישובים שקופחו ימשיכו להיות מקופחים. יינתן להם השירות, אך אנו אומרים כבר עתה כי יינתן להם שירות טוב פחות". אף על פי כן, מהבחינה המשפטית, העתירה הוגשה סדרת החלטות דחייה דומות, שכנגדן הוציא בג"ץ צו על תנאי, שחייב את משרד התקשורת לנמק את הסחבת. החלטת השר, מהבחינה המשפטית, מהווה מענה לסחבת, ולא נכללת בעתירה הנוכחית, וכפי שהעיר עוד אסף פינק מטעם העותרים, ייתכן שהעתירה לבג"ץ הובילה לזירוז ההליכים ולמתן החלטת השר. גם ההחלטה עצמה, המתירה להמיר פריסה קווית בפריסה אלחוטית, לא בהכרח עולה בקנה אחד עם סמכויות המועצה המייעצת לשר, כפי שהוגדרו, אך כנגד ההחלטה החדשה לא הוגשה כל עתירה, נכון לעכשיו.

מטעם העותרים, מסר הראל פרימק מקבוצת "צדק פיננסי": "העתירה נמחקה מטעמים משפטיים פורמליים, ואנחנו נשקול הגשת עתירה מתוקנת כנגד ההחלטה גופא. בפועל, החלטת שר התקשורת מקבעת אפליה פסולה ומקוממת של פריפריה צפון דרום, ערבים וחרדים של כמיליון איש על ידי חברה כוחנית ששילמה שכר מנופח למנהליה, אבל סירבה ומסרבת לממש את זכותו הבסיסית של כל אזרח בישראל לשירותי תקשורת מתקדמים ושוויוניים – וזאת בניגוד גמור להתחייבות שלקחה על עצמה עת קיבלה את הרישיון, והכל בחסות רגולטור רופס ושבוי". העותרים שוקלים כעת האם לעתור כנגד החלטת שר התקשורת.

בפסק הדין שהתקבל ביום שני בערב נפסקו לרשימת התובעים – עמותת הצלחה, מועצת הנגב, מועצת חורה, מיכאל ביטון ראש המועצה בירוחם, סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון, ש"ר עואד אבו פריח וד"ר הראל פרימק 20,000 ש"ח הוצאות משפט. מחציתן ישולמו על ידי משרד התקשורת, ומחציתן ע"י חברת הוט

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!