דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ספורט / צעד לטוקיו: גרנד פרי ת"א, הגדול ביותר בהיסטוריה של הג'ודו, נפתח הבוקר

אל התחרות שתפתח את השנה האולימפית יגיעו מספר שיא של 583 ספורטאים | הנבחרת הישראלית תמנה 40 ג'ודוקות ותקווה לשחזר את הישגיה מהשנה שעברה, ללא שגיא מוקי וטוהר בוטבול הפצועים | השאלה הגדולה: האם טדי רינר הצרפתי יגיע?

אורי ששון בגרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
אורי ששון בגרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרנד פרי תל אביב בג'ודו יחל היום (חמישי) בהיכל 'קבוצת שלמה' ויסתיים בשבת. כ-583 ספורטאים מ-85 מדינות ישתתפו בתחרות, שתפתח את שנת 2020, השנה האולימפית. מדובר במספר חסר תקדים של ספורטאים שיקחו חלק בתחרות גרנד פרי, שתהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הג'ודו העולמי.

התחרות תחל כבר ב-7:30 כאשר ייערכו המוקדמות במשקלים הנמוכים, ב-16:30 יתקיים טקס הפתיחה הרשמי ואחריו הגמרים הראשונים. גם השנה צפוי להגיע קהל גדול לתחרות, לאחר שבשנה שעברה היה הקהל גורם מרכזי בהצלחת הנבחרת, כשעודד ודחף את הספורטאים הישראלים להישגים.

הקהל הישראלי בגרנד פרי ת"א 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
הקהל הישראלי בגרנד פרי ת"א 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

מירי רגב: "צר לי שספורטאים מאיראן וסוריה לא לוקחים חלק"

במסיבת עיתונאית שנערכה היום (רביעי) לקראת פתיחת האליפות אמרה שרת הספורט מירי רגב: "לא ייאמן שהתחרות השנה היא אחת מהתחרויות הגרנד פרי הגדולות אי-פעם… כמו שהבטחתי בזמן החתימה עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, התחרות תתקיים ארבע שנים ותיתן הפעם צבירת ניקוד מלאה לאולימפיאדה. הבטחתי שנפתח את שערינו לכל מדינה וצר לי על כך שספורטאים מאיראן וסוריה לא לוקחים חלק בגלל לחצים גדולים למרות המאמצים הגדולים שעשינו. אני מקווה שהמשלחת השנה תתעלה על הישגי השנה שעברה".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "לפני כמה שנים אמרתי שיש לי חלום לארח את אליפות אירופה עד 23 והגשמתי חלום. ככה גם עם אליפות אירופה לבוגרים והגרנד פרי. היה לי גם חלום שגם ספורטאים מאיראן וסוריה יתחרו כאן וזה היה הפעם ממש קרוב. יש לפנינו טורניר ענק עם כמעט 30 מדינות יותר מהשנה שעברה וכ-600 ספורטאים".

ללא שגיא מוקי וטוהר בוטבול

הנבחרת הישראלית תהיה הגדולה ביותר והיא מונה 40 ספורטאים מאחר שלמדינה המארחת מותר לשתף עד ארבעה ספורטאים בכל קטגוריית משקל. הנבחרת תחסר את אלוף העולם ששיא מוקי וטוהר בוטבול שלא ייקחו יקחו חלק בגלל פציעות. בין הספורטאים הבכירים יהיו: מדליסט הארד האולימפי אורי ששון (מעל 100 ק"ג), טל פליקר וברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג), לי קוכמן (עד 90 ק"ג) סגן אלוף אירופה הנוכחי, פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), גילי כהן וגפן פרימו (עד 52 ק"ג), שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג). איגוד הג'ודו והמאמנים הלאומיים אורן סמדג'ה ושני הרשקו החליטו לתת במה גם לצעירים, שחלקם יתנסו לראשונה במעמד כזה, ועוד לעיני הקהל הביתי.

תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

בגרנד פרי ת"א הראשון שנערך לפני שנה זכתה ישראל ב-7 מדליות, עם מדליות הזהב של אורי ששוןשגיא מוקישירה ראשוני, ותמנע נלסון לוי, מדליות הכסף של גילי כהן וענבל שמש והארד של טוהר בוטבול. מאחר וזו שנה אולימפית, התחרות צפויה להיות קשה הרבה יותר למשלחת הישראלית, שתחסר את שגיא מוקי וטוהר בוטבול בשל פציעות.

טדי רינר יגיע?

בין השמות הבכירים שיגיעו יהיה אפשר לראות אלופים ומדליסטים אולימפיים כאשר לא פחות מארבעה אלופים ואלופות אולימפיים מכהנים יעלו על המזרן בתל אביב, מאילינדה קלמנדי מקוסובו (עד 52 ק"ג) שתתחרה בקטגוריה של גפן פרימו וגילי כהן, בסלאן מודרנוב מרוסיה (עד 66 ק"ג) שיתמודד יחדיו עם טל פליקר וברוך שמאילוב, האיטלקי פאביו באזילה (עד 73 ק"ג), הקוריאני צ'ו ג'ו-האם (עד 100 ק"ג), אלוף העולם מבאקו 2018 שיתמודד בקטגוריה של פיטר פלצ'יק וכמובן הצרפתי טדי רינר (מעל 100 ק"ג) זוכה מדליות הזהב מלונדון 2012 וריו 2016, כולל הניצחון על אורי ששון בחצי הגמר, שאישר את הגעתו אך עדיין לא נחת בארץ.

אורי ששון מול טדי רינר בחצי גמר אולימפיאדת ריו 2016. (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
אורי ששון מול טדי רינר בחצי גמר אולימפיאדת ריו 2016. (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)

נבחרת יפן החזקה תיקח גם היא חלק בתחרות, דבר לא מובן מאליו מאחר שזאת לא אליפויות עולם או הגרנד סלאם. הנבחרת החליטה להגיע מוקדם להתאמן בהדר יוסף. הנבחרת היפנית מונה 20 ספורטאים, בראשם: מדליסטיות הזהב מאליפויות עולם שרה הסאינה (מעל 78 ק"ג), איי שישימה (עד 52 ק"ג) ואלופת אסיה נמי נבקורה (עד 63 ק"ג).

לא יגיע לישראל. הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
לא יגיע לישראל. הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)

לצערם של המארגנים ושל חובבי הג'ודו, מי שלא ייקחו חלק בתחרות הם סעיד מולאיי, הג'ודוקא האיראני שעבר לייצג את מונגוליה עקב איומים על חייו מצד השלטונות האיראניים, בעקבות סירובו להפסיד בקרב, כדי לא לפגוש את שגיא מוקי באליפות העולם והפליט הסורי זיאד עאון, שהיה אמור להשתתף במסגרת משלחת הפליטים, אך הודיע כי לא יתחרה מכיוון שקיבל איומים על חייו, בעקבות פוסט שפרסם משרד החוץ הישראלי בשפה הערבית.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!