דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

בכנסת מקדמים חקיקה להנגשת שוק העבודה לאנשים עם מוגבלויות - כמעט חמישית מהאוכלוסיה. מאבק עובדי בתי המשפט נמשך, וגם המחאה כנגד סגירת התיק בפרשת יוסף סלמסה.

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

לאנשים החיים עם מוגבלויות, הגוף והנפש מזמנים אתגרים ומכשולים רבים. על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, אחד מכל חמישה ישראלים מתמודד עם מוגבלות כזו או אחרת. תקרת הזכוכית המוצבת בפניהם היא בראש ובראשונה תקרת זכוכית חברתית, הניתנת לניפוץ במאמץ משותף. בעולם טכנולוגי ומתקדם כשלנו, ניתן לעקוף רבים מהמכשולים הללו ולמצוא פתרונות ע"י הקצאת משאבים לעזרים ולהנגשת המרחב הציבורי, וכמובן על ידי הנגשה של שוק העבודה כך שיתאים לצרכיהם. השבוע תדון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעת חוק להגדלת הייצוג ההולם לאנשים עם מוגבלויות במוסדות הציבוריים, וכן בתיקוני חקיקה שיאפשרו להם לעבוד מבלי חשש לשלילת הקיצבה. בחמישי השבוע תקיים תנועת "נכה לא חצי בנאדם" מפגש חברים ראשון, כחלק ממאבקה להגדלת קצבת הנכות.

3.7 יום ראשון
הצעת חוק להבטחת דיור חלופי לתושבי שכונת הארגזים תעלה להצבעת ועדת השרים לענייני חקיקה.

19:00 כנס "הזמנה למהפכה חינוכית בפריפריה" של תנועת הפריפריות. תיאטרון הפרינג', רחוב מרדכי אנילביץ', באר שבע. פרטים כאן.

4.7 יום שני

9:00 דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא המחסור בכוח אדם סיעודי גריאטרי, היתרים לעובדים זרים בסיעוד. הוועדה תדון גם בהיעדר תוכנית מתאר ארצית לתכנון והקמת בתי אבות, ביחס לגדילת אוכלוסיית הקשישים בישראל, ועליית תוחלת החיים.

9:00 דיון בוועדת הבריאות של הכנסת  בנושא קשירה ובידוד כפוי בבתי חולים פסיכיאטריים בישראל, לאור הפרסומים בתקשורת על חולים שנקשרו לפרקי זמן ארוכים מאוד.

10:00 דיון בוועדת הכספים של הכנסת לציון חמש שנים למחאת הקוטג'. על אף השנים שחלפו, מחירי המזון בישראל הוסיפו להתייקר.

11:00 דיון נוסף בוועדת הכספים של הכנסת על סכנת ייקור שימורי הטונה. בדיון הקודם מתחה הועדה ביקורת חריפה על מדיניות הסרת המכסים של משרד האוצר אשר לא הובילה לירידת מחירים משמעותית, אך פגעה קשות בייצור המקומי ובעובדי התעשיה.

12:00 דיון בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות על גזענות כלפי עולים מברית המועצות מצד חברא קדישא בבתי עלמין.

12:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה על הצעת חוק ייצוג הולם לעובדים עם מוגבלויות בגופים ציבוריים.

15:00 הפגנה בעקבות הגילויים החדשים שנחשפו בתכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ' בפרשת מותו של יוסף סלמסה ז"ל. בתוכנית הוצגו הקלטות נוספות המעלות טענות חדשות בדבר התנהלות השוטרים והמשטרה בפרשה. מול קניון עזריאלי בתל אביב. פרטים כאן.

15:30 דיון בבית הדין האזורי לעבודה ת"א בנושא סכסוך העבודה בבתי המשפט, בהשתתפות הממונה על השכר בפועל. עובדי בתי המשפט נאבקים כנגד הכוונה לשנות באופן חד צדדי את הגדרות תפקידיהם ותחומי אחריותם. בשבוע שעבר שבתו העובדים במשך יום.

5.7 יום שלישי

9:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת – מדוע משרד האנרגיה הסתיר במשך שנתיים דו"ח של חברת הייעוץ SPR על פיו כמות הגז באתר ליוויתן קטנה ב-20% מהמצופה?

10:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא חוק לרון. על פי החוק, עובדים בעלי מוגבלות המשתכרים מעל שכר מסויים מאבדים מזכאותם לקצבת נכות בגין אי-כושר עבודה. החוק קבע אמנם "רשת בטחון" של שלוש שנים, במהלכן אם יפוטר העובד או תרד משכורתו, יוכל לשוב ולקבל את קצבת הנכות מבלי לעבור בדיקה מחודשת, אולם עובדים רבים חוששים מאובדן העבודה והקצבה אחרי למעלה מ-3 שנים, והדבר מהווה חסם לכניסתם לעבודה, או להתקדמות שכרם. בכנס זכויות עובדים עם מוגבלויות בשבוע שעבר הצהיר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי בכוונתו לפעול מול משרד האוצר לשינוי החוק.

16:30 הכנסת תדון בהצעה לסדר בנושא ציון יום רצח העם הארמני בישראל. לפני כן, בשעה 15:00 מתוכננת בגן הורדים עצרת הקוראת להכרה ברצח העם, בהשתתפות חבר הכנסת לשעבר יאיר צבן.

20:30 חוג בית של הקואפרטיב הצרכני "שלנו" ברחובות, שיחה עם חבר הועד המנהל של הקואופרטיב על המודל הקהילתי והוזלת יוקר המחיה. רחוב מוסקוביץ' 9 דירה 9, רחובות. פרטים כאן.

7.7 יום חמישי

18:30 – כנס חברים ראשון של תנועת "נכה, לא חצי בנאדם" הנאבקת להעלאת קצבת הנכות בישראל. בהשתתפות חברי כנסת, ואורן הלמן מקים ארגון "סיכוי שווה". בית קינן, רחוב נתן אלתרמן 51, הרצליה. פרטים כאן.

16:00 פסיטבל קהילתי "מוזיקטמון" השלישי, בשיתוף מרכז המוסיקה והמחול 'גוננים' ותכנית הקיימות והסביבה "קטמונים ירוקים" במנהל קהילתי דרום. פארק עמק הצבאים, ירושלים. פרטים כאן.

8.7 יום שישי

11:00 "צעדת השרמוטות" בתל אביב, למאבק בתרבות האונס. באפריל 2011 שוטר קנדי אמר בראיון לתקשורת שנשים צריכות "להפסיק להתלבש כמו שרמוטות" כדי להימנע מאונס. בתגובה החלה תנועה של צעדות בכל העולם תחת הכותרת "צעדת השרמוטות" והמסר שאלימות מינית היא אשמת התוקף ולא הקרבן. כיכר רבין בת"א. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!